نادر عزت‌الهی در گفت‌وگو با دیارمیرزا

عملکرد کی‌روش قابل قبول است | فوتبال پایه گیلان نیازمند سرمایه‌گذاری است

بازیکن سابق تیم ملی ایران با اشاره به اینکه کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه از مدیریت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: عملکرد کارلوس کی‌روش و تیم او قبل از شروع بازی‌های جام جهانی یک عملکرد قابل‌قبول بوده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال و مربی سابق تیم ملی نوجوانان ایران با اشاره به اینکه کارلوس کی‌روش از مدیریت بالایی برخوردار است، گفت: تیم‌های هم‌گروه ایران در جام جهانی روسیه تیم‌های بزرگی بوده و فوتبال این تیم‌ها نسبت به تیم ملی ایران از سطح بالایی برخوردار است.
نادر عزت‌اللهی ظهر امروز در گفت‌وگو با دیارمیرزا با اشاره به آخرین وضعیت تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه اظهار کرد: باید قبول کرد که فوتبال تیم‌های پرتغال، اسپانیا و حتی مراکش در سطح اول دنیا بوده و فوتبال این تیم‌ها نسبت به تیم ملی ایران از سطح بالایی برخوردار است.
بازیکن سابق تیم ملی ایران با بیان اینکه همه نگاه‌ها به بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ دوخته شده است، گفت: بین بازیکنان و کادر فنی تیم ملی یک حال‌وهوای رفاقتی خوبی حاکم بوده و کارلوس کی‌روش در این مدت توانسته است گروه خوبی را برای جام جهانی روسیه درست کند.
وی با اشاره به اینکه کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه از مدیریت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: عملکرد کارلوس کی‌روش و تیم او قبل از شروع بازی‌های جام جهانی یک عملکرد قابل‌قبول بوده و امیدواریم تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ بازی‌های قابل‌قبولی از خود ارائه دهد.
مربی اسبق تیم ملی نوجوانان ایران تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش را تیم‌های بزرگی دانست و بیان کرد: بازیکنان تیم ملی نشان داده‌اند که مردان روزهای سخت بوده و امیدواریم بازیکنان تیم ملی در برابر تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش بازی‌های شایسته‌ای از خود نشان دهند.
عزت‌اللهی بابیان اینکه کادر فنی تیم ملی در مدت‌اخیر آنالیزهای خوبی از بازی‌های حریفان خود در جام جهانی ۲۰۱۸ داشته و خصوصیات بازیکنان خطرآفرین تیم‌های حریف را شناسایی کرده است، گفت: امیدواریم با حضور تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه اتفاقات خوبی برای فوتبال کشور رخ دهد.
مربی سابق ملوان بندرانزلی با اشاره به اینکه مسئولین نسبت به لیگ ایران توجه چندانی نکرده و نتوانسته‌اند از نیروهای بومی استان بهره‌برداری کنند، تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شده نسل جوان به فوتبال زیاد توجه نکنند این است که متوجه شده‌اند که لیگ گیلان برای آن‌ها ارزش چندانی ندارد.
وی بابیان اینکه تیم‌هایی که به‌عنوان نماینده استان گیلان در سطح کشور حضور پیدا می‌کنند به‌راحتی از دور رقابت‌ها حذف می‌شوند، گفت: استان گیلان در رشته فوتبال باید روی نسل جوان سرمایه‌گذاری کند، زیرا نسل جوان می‌تواند آینده فوتبال استان را دگرگون کند.
عزت‌اللهی با اشاره به اینکه فوتبال استان گیلان در زمان بازی تیم‌های ملوان بندرانزلی، سپیدرود، استقلال رشت و حتی چوکای تالش پررونق بود، بیان کرد: آن دوران در زمان بازی تیم‌های ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت ورزشگاه ملو از تماشاگر می‌شد.
بازیکن سابق تیم ملی ایران بابیان اینکه مدتی است که ورزشگاه‌های استان گیلان هنگام برگزاری بازی‌های فوتبال پر نمی‌شوند، تصریح کرد: کاهش جذابیت بازی‌ها از سوی تماشاگران، از بین رفتن رقابت‌ها و نبود سازمان‌دهی باشگاه‌ها از جمله عوامل پرنشدن ورزشگاه‌های استان در هنگام برگزاری بازی‌های فوتبال است.
وی با اشاره به اینکه آن دوران از آستانه‌اشرفیه، لاهیجان و آستارا تیم‌های خوبی نظیر گمرک آستارا وجود داشت، افزود: مسئولین استان گیلان جهت پویا کردن فوتبال استان باید با پیشکستوان این رشته هم‌فکری داشته باشند تا در کنار پویا کردن فوتبال استان، بتوان بازیکنان شایسته‌ای را به رده‌های ملی معرفی کرد.

گفتنی است نادر عزت الهی طی سالهای ۶۰ تا ۷۳ در همه رده های سنی باشگاه ملوان انزلی بازی کرده و در سال ۵۸ به تیم ملی جوانان دعوت شده است. در سالهای ۶۴ و ۶۵ در تیم ملی حضور داشته است. وی در سال ۷۵ در تیم های پایه ملوان انزلی مربی بوده و عزت الهی سابقه مربی گری در تیم های ملی نوجوانان و جوانان را دارد. هم اکنون فرزند او سعید همراه با تیم ملی در جام جهانی روسیه حضور دارد.

Share