نماینده آستارا در جمع خبرنگاران

حیران متعلق به آستارا و آستارا در حوزه گیلان است | ۲۰ کیلومتر از جاده حیران به گیلان بازگردانده می‌شود

داداشی با بیان اینکه مشکلاتی برای اهالی آستارا و روستاهای منطقه در حدود ۲۰ کیلومتر از جاده حیران وجود دارد، ادامه داد: اقدامات لازم انجام شده است و به زودی این جاده به استان گیلان بازگردانده می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولی داداشی نماینده آستارا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به حواشی روزهای اخیر درباره آستارا و گردنه حیران گفت: حیران متعلق به آستارا است و به زودی ۲۰ کیلومتر راه حدفاصل پل روستای آقچای تا تونل که فقط مدیریت آن برعهده راهداری اردبیل قرار گرفته را باز پس خواهیم گرفت.

داداشی همچنین اضافه کرد: قانون تقسیمات کشوری با لایحه دولت تصویب و طبق این قانون حیران برای آستارا بوده و ما باید تابع قانون باشیم و در این مقوله هیچ بحث قومی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در شهرستان آستارا، اردبیلی‌های زیادی زندگی کرده و ما با صحبت های احساسی نباید وارد این مسائل شویم و حاشیه را چاشنی کار قرار داده و به وحدت ملی ضربه بزنیم.

نماینده آستارا با تاکید بر اینکه نباید به پان تورک‌ها اجازه سوء استفاده در این مسئله را بدهیم، یادآور شد: هنگام تقسیم ظرفیت‌ها در استان عنایتی به ظرفیتهای شهرستان آستارا نمی‌شود و از استاندار گیلان نیز انتظار داریم در اینگونه مسایل که امکان تنش های قومی و قبیله ای بسیار زیاد است ورود جدی تری داشته باشد.

داداشی در مورد کارت مرزنشینان نیز اظهار کرد: در زمان فرماندار دولت سابق این کار به سرانجام نرسید و حق مرزی کارمندان با وجود تصویب قانون به دلیل کمبود بودجه اعمال نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مالیات بازاریان و مشکلات بازار ریشه در آمد و شد بین ایران و جمهوری آذربایجان دارد، متذکر شد: امروز شاهد یک طرفه بسته شدن مرز هستیم و وزارت امور خارجه نیز در این مورد منفعلانه عمل کرده است. وزیر امور خارجه به من قول برداشتن ویزای آذربایجان برای ایرانیها را داده است و همچنان منتظر این مهم برای تسهیل در آمد و شد جهت رونق تجارت چمدانی و واردات و صادرات در شهر آستارا هستیم.

نماینده آستارا خاطرنشان کرد: بازار آستارا رونق سال‌های قبل را ندارد و طبق جلسات متعدد با مسئولان امور مالیاتی قول کاهش دریافت مالیات از بازاریان شهرستان استارا داده شده و تا اواخر امسال عملیاتی می‌شود.

داداشی با بیان اینکه دولت باید جلوی قاچاق کالا و ارز را بگیرد، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۳۲۸ کانتینر کالای قاچاق در بندر امام توسط وزارت اطلاعات کشف و مقدار زیادی هم کشف نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه هر نماینده ای که بگوید مشکل اشتغال را حل می کند دروغ می گوید، افزود:  دولت مکلف به تامین مسکن، تحصیل و اشتغال افراد است و افزایش جمعیت کشور و عدم توازن در بحث جمعیّت مشکلات زیادی را پدید آورده است.

داداشی گفت: امروز متاسفانه چیزی به نام تکریم سرمایه گذار نداریم درحالی که بدولت باید از صاحبان صنایع حمایت صددرصدی کند.

نماینده آستارا در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد تعریض جاده آستارا به اردبیل گفت: با ایجاد کدی در این رابطه با برآورد هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده همچنین با دریافت اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی برای تعریض کمربندی آستارا این امر انجام خواهد شد.

داداشی در ادامه افزود: کلنگ احداث پروژه تجهیز زمین ورزشی آستارا زده شده و با دریافت اعتبار ۶ میلیارد ریالی از وزارت ورزش و حدود شش و نیم میلیارد ریالی از وزارت نفت این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین در بحث استخر ورزشی آستارا گفت: این پروژه با بودجه ۱۷ میلیارد ریالی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده آستارا در مورد آب شرب به روستاهای ویرمونی عباس آباد گفت: ۷۰ درصد شهرستان با مشکل آب مواجه است که با دریافت اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی رفع خواهد شد.

داداشی در پایان درباره بخش فاضلاب شهرستان آستارا گفت: با دریافت اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی در سال ۹۶ برای فاز اول و همچنین دریافت ۸۰ میلیارد ریال از حساب برای سال ۹۷ و در مجموع ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در مقابل از سالهای ۷۹ تا ۹۶ که ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی برای شبکه گذاری و لوله کشی این پروژه تا اواخر امسال انجام خواهد شد.

نماینده آستارا در پایان سخنان خود این نوید را به مردم داد که با دریافت اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی بیمارستان آستارا مجهز به یک دستگاه سی تی اسکن می‌شود.

Share