در فصل بهار چه غذاهایی را بخوریم، چه غذاهایی را نخوریم؟

بدن ما در فصل سرما تمایل بیشتری به غذاهای گرم دارد و استفاده از غذاهای نیروبخش در تضمین سلامتی بسیار مؤثر است، اما برای دستیابی به اعتدال در فصل بهار بهتر است از غذاهای سبک و زودهضم استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، با شروع فصل بهار، طبیعت دستخوش تغییرات بسیار شده و شادابی و طراوت خود را بازمی‌یابد. بدن انسان نیز از این تغییرات مستثنی نیست و برای رسیدن به اعتدال همانگونه که لباس‌های گرم را با لباس‌های خنک بهاره تعویض می‌کنیم باید شیوه تغذیه و نوع مواد خوراکی را هم مورد بازنگری قرار دهیم.
دکتر غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی در این باره می‌گوید: بدن ما در فصل سرما تمایل بیشتری به غذاهای گرم دارد و استفاده از غذاهای نیروبخش در تضمین سلامتی بسیار مؤثر است، اما برای دستیابی به اعتدال در فصل بهار بهتر است از غذاهای سبک و زودهضم استفاده کنیم.

این متخصص طب سنتی ادامه می‌دهد: سعی کنید از مصرف بیش از حد غذاهای ادویه دار و تند و تیز و همچنین غذاهای شور که به غلظت خون، خستگی، رخوت و تحریک‌پذیری منجر می‌شود خودداری کرده و بیشتر از خوراکی‌های سبک و ملین مانند سبزیجات تازه، ماهی و لبنیات استفاده کنید.

Share