در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت عنوان شد

برطرف شدن مشکلات مردم شهرستان رشت نیاز به عزم ملی می‌داریم

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: برای برطرف کردن نیازهای مردم شهرستان رشت نیاز به یک عزم ملی می داریم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت به ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان رشت و با حضور محمدصادق حسنی و جبار کوچکی نژاد دو نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اداری و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید محمد احمدی با بیان اینکه این جلسه از مهم ترین جلسات شهرستانی است که در مورد توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان تصمیم گیری می کند، گفت: علاوه بر پروژه های عمرانی، بررسی درخواست‌های واصله، سمت دهی و هدف گذاری برنامه‌ها، پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های نیمه تمام بر عهده این کمیته است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت افزود: برای برطرف کردن نیازهای مردم شهرستان رشت نیاز به یک عزم ملی می داریم و در این مسیر توسعه باید همدیگر را یاری کنیم.

احمدی با بیان اینکه مدیران دستگاه باید مطالعات دقیقی در مورد برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: این جلسات و توضیحات ملاکی مناسب برای ارزیابی بودجه ۹۷ است و در تدوین بودجه سال جدید خودم به شخصه ورود خواهم کرد.

وی در ادامه گفت: باید از منابعی که در اختیار ما قرار دارد برای خدمت به مردم استفاده کنیم اما در برخی دستگاه‌ها شاهد هستم که پیگیر جلسات نیستند و برای سامان دادن به طرح ها اقدامی نمی‌کنند و سبب میشود که هدر رفت اعتبارات را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ادامه داد: مدیری دستگاهی که در جلسه کمیته برنامه ریزی شرکت نمی‌کند به منزله این است که اهمیتی به بودجه نمی‌دهد و این جلسه برایش ارزشی ندارد.

احمدی با بیان اینکه از اعتبارات استانی بیش از ۱۳ میلیارد تا امروز با تخصیص ۵۰ درصد برای شهرستان رشت پرداخت شده است، افزود: ۷۲۲ پروژه با مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان برای شهرستان رشت است که از این میزان ۳۵ میلیارد استانی است.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه مدیران باید به طور مستمر بر پروژه‌ها نظارت داشته باشند، گفت: مدیران همکاری لازم را با کمیته نظارت بر کیفیت پروژه‌های فرمانداری داشته باشند و در نهایت پروژه‌ها را به موقع شروع کنند.

در دهه فجر راه رشت تهران بسته شده بود

در ادامه جلسه محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حضور پرشکوهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند، گفت: این حضور چشمگیر کار ما مسئولان را سنگین تر میکند و باید تلاش بیشتری در برطرف کردن مطالبات مردم داشته باشیم.

حسنی با گلایه از اینکه در دهه فجر راه رشت تهران بسته شده بود، گفت: این گونه برنامه ریزی‌های نادرست سبب میشود که مردم به نظام و انقلاب بدبین شوند و عدم کار یک مسئول اعتراضات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

پیمانکاران در مجموع ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکارند

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه جبار کوچکی نژاد دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سه عنصر دین، مردم و رهبری انجام شد، گفت: امروز دشمن هدفش بر روی مردم است و می‌خواهد با دلسرد کرد انها را از نظام دور کنند و ما باید با در نظر گرفتن خواسته‌های مردم و برطرف کردن آنها دشمنان نطام و انقلاب را دلسرد کنیم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بودجه سال آینده کشور ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: در این بودجه ۴۰ درصد کاهش اعتبارات عمرانی داریم. چند بحث مهم وجود داشت اولی رایانه هاست که در زندگی مردم بسیار مهم و اثر گذار است.

وی ادامه داد: دولت آنچه که به مجلس ارائه کرد در مورد یارانه ها دادن ۲۳ هزار میلیارد نقدی به مردم بود و ۳۳ میلیون نفر هم حذف شوند که مجلس میزان نقدی را به ۳۰ میلیون از طریق فروش بنزین افزایش داد و یاارنه پردرآمدها حذف می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق متذکر شد: همچنین ۷۰۰۰ میلیارد برای باز توزیع فقرا و نیارمندان کمیته امداد و بهزیستی، ۳ هزار میلیارد برای بهداشت و ۳ هزار میلیارد برای گندم و نان تعریف شده است.

کوچکی‌نژاد با تاکید براتمام تحقیق و تفحص در صندوق فرهنگیان توسط مجلس خاطرنشان کرد: امروز دیگر خود فرهنگیان وارد عرصه انتخاباتی هیئت مدیره صندوق فرهنگیان شده اند و در بخش اسناد خزانه نیز ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد دولت باید اسناد خزانه صادر کند، که البته این چندان خوشایند نیست چون این به نوعی بدهی است.

نماینده رشت در مورد بدهی پیمانکاران به بانکها نیز گفت: پیمانکاران در مجموع ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکارند و بانکها هم به بانک مرکزی بدهکارند و لذا با اوردن حکمی این کار رابه تهاتر گذاشتیم که در نهایت دستگاهها به بانک مرکزی بدهکار خواهند شد.

کوچکی نژاد به موضوع پسماند شهرهای شمالی اشاره کرد، افزود: دولت ۷ هزار میلیارد برای ساماندهی پسماند در شهرهای شمالی کشور در جدول توسعه ملی اورده بود که متاسفانه رشت از این موضوع عقب مانده است.

وی افزود: در بحث حمل و نقل ترافیک شهر رشت از مجلس هشتم تا امروز توانستیم حدود ۱۵ میلیارد را در جدول اجرایی توسعه ملی لحاظ کنیم تا انشاءالله این پروژه به زودی اجرا و مشکلات حمل و نقل دورون شهری تقلیل یابد.

کوچکی‌نژاد با گله مندی از سازمان آب منطقه‌ای یاداور شد: ما هزار هکتار آب بندان داریم اما توجهی از سوی سازمان آب به این آب بندان‌ها نمی شود و همچنان کشاورزان در فصل آبیاری مزارع با مشکل مواجه اند.

وی در خصوص تخصیص بودجه در تامین قیر اذعان داشت: ۴ میلیارد تومان هم در راستای تامین قیر در بودجه لحاظ شد و پیگیر آن هستیم تا آن را اخذ و جذب کنیم.

نماینده رشت با تاکید بر اخذ عوارض و بیمه به ازای هر متر مکعب مصرف از سوی شرکتهای خدمات رسان گفت: متاسفانه با توجه به دریافت این هزینه از مردم خدمات چندانی به مردم داده نمی شود.

در ادامه این جلسه شهردار رشت به پروژه های شهرداری اشاره کرد و گفت: ۱۷پروژه با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داریم که یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تخصیص داشتیم و در پیگیری های صورت گرفته افزایش تخصیص به ۴۰ درصد خواهد رسید.

مسعود نصرتی افزود: از اعتبارات شهرداری رشت یک میلیارد برای تاسیسات آتش نشانی بازار بود و یک و نیم میلیارد تومان هم برای بافت فرهنگی منطقه دو است.

در ادامه جلسه مدیران دستگاه تابع فرمانداری هرکدام به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

Share