فرماندار رشت در جمع خبرنگاران

افتتاح ۱۶۷ پروژه عمرانی در دهه فجر/امیدواریم تا اوایل سال ۹۵ شهرستان رشت به شهرستان سبز تبدیل شود+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدوی تعداد کل پروژه های عمرانی قابل افتتاح در دهه مبارک فجر شهرستان رشت را ۱۶۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان توسط دولت و ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی عملیاتی شده اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری فرماندار شهرستان رشت به مناسبت برنامه های ایام الله دهه مبارک فجر امشب در فرمانداری رشت برگزار شد.

photo_2016-01-31_21-05-05به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,سید عیسی مهدوی فرماندار رشت با تأکید بر همکاری همه مسئولین و اصحاب رسانه جهت حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه و خلق حماسه ای دیگر گفت: ایام مبارک دهه فجر و موفقیت نظام در صحنه بین اللملی دیپلماتیک را به همه ملت ایران تبریک عرض می کنم.
وی ادامه داد: این پیروزی دیپلماتیک در ابتدا مرهون ادبیاتی است که امام راحل به ما آموخت و سپس مرهون رهبری مقام معظم رهبری در این رابطه می باشد.
مهدوی با بیان اینکه از اصحاب رسانه جهت انعکاس خبری رویدادهای شهرستان رشت تشکر می کنم اظهار کرد: رسانه ها چشم مردم هستند و باید نکات ضعف مدیران را مشخص کنند تا بتوانیم این مشکلات رفع و رجوع شود.
فرماندار رشت برخورداری از ایدئولوژی ناب محمدی را حسن برتری انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب ها دانست و تصریح کرد: امیدورایم این انقلاب تا ظهور حضرت مهدی (عج) استوار باقی ماند.

همه باید به قوانین انتخاباتی پایبند باشند

وی با با بیان اینکه کار انتخابات از ۲۶ آذر ماه با شروع ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری برای ما شروع شده است گفت: همه باید به قوانین انتخابات پایبند باشند تا بتوانیم در هفت اسفند ماه حماسه دیگری را خلق کنیم.
فرماندار رشت گفت: تمامی کسانی که به عدم صلاحیت خود اعتراض داشتند طبق قوانین بررسی می گردد و لیست نهایی افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات ۱۶ بهمن ماه اعلام خواهد شد.
مهدوی اظهار کرد: تمامی تلاش ما امانتداری برای مردم و کاندیدای محترم می باشد تا بتوانیم انتخابات سالم را برگزار کنیم.

فرماندار رشت عنوان کرد: با تدبیری که دولت به خرج داده است نه تنها در سرعت روند اجرای پروژه هیچ کندی پیش نیامده است بلکه این روند با تسریع بیشتری در حال اجرا است.

افتتاح ۱۶۷ پروژه عمرانی در دهه فجر برای شهرستان رشت

photo_2016-01-31_21-05-39وی گفت: در دهه مبارک فجر با اجرای پروژه های روستایی در ۳۵ روستا با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان سه بخش خمام، مرکزی و خشکبیجار شهرستان رشت تبدیل به بخش های سبز خواهند شد و این موضوع بدین معنا است که صد درصد مناطق و روستاهای این بخش ها دارای نعمت گاز هستند و امیدواریم تا اوایل سال ۹۵ بتوانیم شهرستان را به شهرستان سبز تبدیل کنیم.
مهدوی تعداد کل پروژه های عمرانی قابل افتتاح در دهه مبارک فجر شهرستان رشت را ۱۶۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان توسط دولت و ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی عملیاتی شده اند.
وی آسفالت راه روستایی، بهره برداری از ۲۵۰ واحد مسکونی مسکن مهر رشت، گازرسانی را از مهم ترین پروژه های عمرانی شهرستان دانست و افزود: در ایام دهه مبارک فجر برنامه های متنوعی را در رابطه با پاسداشت و بزرگداشت این دهه خواهیم داشت.
فرماندار رشت گفت: علاوه بر جشنواره و برنامه های فرهنگی و هنری که در شهرستان انجام می گیرد برنامه شاخص یادواره دو هزارو ۲۰۰ شهید شهرستان رشت در ۱۹ بهمن برگزار خواهد شد که مقدمه ای جهت برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان خواهد بود.

ساماندهی رودخانه های شهر رشت و پیربازار

مهدوی در ادامه با بیان اینکه هدف دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام است , یادآور شد:اما این موضوع بدین معنا نیست که به پروژه های جدید توجهی نشده است بسیاری از پروژه های آسفالت روستایی، اجرای طرح هادی، گازرسانی ها و ساخت مدرسه در مسکن مهر رشت جزو پروژه های جدید می باشند.
وی گفت: پروژه ساماندهی رودخانه های شهر رشت و پیربازار با اعتبار نزدیک ۱۷ میلیارد تومان در حال انجام می باشد که با سفر پربرکت رییس جمهور ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت.
فرماندار رشت با اینکه سعی می کنیم بخش روستایی نیز از سیستم فاضلاب بهرمند شود گفت: در حال رفع مشکل مردم سیاه اسطلخ هستیم.

برداشت شن و ماسه به راحتی و بدون کسب مجوز میسر نیست

photo_2016-01-31_21-06-03مهدوی با بیان اینکه متولی موضوع برداشت شن و ماسه سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد گفت:مرکزی به نام «مرکز حفظ منابع» نیز در قوه قضائیه تشکیل شده است که به این موضوع رسیدگی می کند.
وی ادامه داد: اینگونه نیست که کسی بیاید به راحتی و بدون مجوز از منابع استفاده کند و به قول معروف «بزند، بخورد و ببرد» و در حال حاضر نمی توان ثابت کرد که چه کسی خورده و برده است.
فرماندار رشت همچنین افزود: بنده نمی گویم تخریب معادن صورت نگرفته است ولی منتسب کردن این موضوع به شخص یا فرد خاصی بدون داشتن سند و مدرک درست نیست.
وی در پایان با بیان اینکه ۸۰ درصد زمین های لشت نشاء اوقافی می باشد و باید قوانین در این زمینه به درستی انجام گیرد البته فعالیت هایی در این زمینه انجام شده است و انشاالله مشکلات برطرف گردد و رونق به این شهر باز گردد,بنده هم موافق بارزگشت رونق به این شهر با رعایت قوانین هستم.

خبرنگار:صابر عاشری

tel final1

Share