از گوشه کنار سیاست در گیلان

بسیاری از بزرگان نظام گفتند اگر در مجلس حضور پیدا نکنی از تعداد عقلا کم می‌شود/روایت عضو شورا از تغییری که مشکل قانونی ندارد/وقتی چوب مورد نیاز چوکا را به مازندرانی ها فروختند/واکنش یک مقام قضائی به باجگیری رسانه ای

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

وقتی چوب مورد نیاز چوکا را به مازندرانی ها فروختند

chooka-11-500x375محمد رضا وزوایی مدیرعامل کارخانه چوکا در گفتگو با ۸ دی گفت:در دهه ۶۰ بخش جنگل از صنعت به امید اینکه زیر نظر متخصصین وزارت کشاورزی رشد و توسعه پیدا نماید جدا شد اما متاسفانه اینگونه نشد و در حالی که قرار بود به سطح ۵۲۰ هزار متر مکعب چوب برسد سال گذشته تنها ۱۱ هزار متر مکعب چوب در اختیار چوکا گذاشته است.
چوب ها را به مزایده می گذارند و به شرکت های مازندرانی می فروشند ، باید از فرماندار و استاندار و نمایندگان محترم پرسید شما که دلتان برای چوکا به حق می تپد چرا اجازه می دهید مواد اولیه مورد نیازش از استان خارج شود.
در حالیکه وظیفه ی شفا رود این است که چوب مورد نیاز چوکا را تامین نماید و قانونا اجازه ی فروش ندارد ، این عمل مانند این است که واحد لجستیک سپاه گلوله هایش را به جای اینکه به نیروهایش بدهد ، به کشور های دیگر بفروشد.البته با جناب دهقان وزیر محترم دفاع تماس گرفته ایم و مسئله در حال پیگیری است.

بسیاری از بزرگان نظام گفتند اگر در مجلس حضور پیدا نکنی از تعداد عقلا کم می‌شود

زبان گویا نوشت:ندیمی در مراسم دانشجویان جدید الورود پیام نور سیاهکل گفت: آنچه که از ما در تاریخ می ماند مهم است، خداوند را شاکرم که در مدت دوازده سال خدمت به مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل توانستم در رخ دادن اتفاقی مهمی در سطح شهرستان های مذکور، استان گیلان و کشور به اندازه توان و تلاش خود نقش داشته باشم و اثر گذار باشم.

image_460_300ندیمی ادامه داد: با توجه به این فعالیت ها، هنگامی که صحبت از شرکت نکردن بنده در انتخابات به میان آمده بود، بسیاری از بزرگان نظام بیان کردند که اگر در مجلس حضور پیدا نکنی از تعداد عقلا کم خواهد شد؛ بنده بنا را بر این گذاشتم که به قول مرحوم اقبال لاهوری «موجیم که آسودگی ما عدم ماست» ، بنده بر این عقیده ام که تا انسان توان در بدن دارد باید به کار، تلاش و سازندگی مشغول باشد.

 این راهی شما آغاز کردید، خیلی ها آن را تجربه کردند، برای موفقیت، باید ویژه باشید، باید تلاشی مضاعف داشته باشید، عده ای هستند که به سبب نداشتن علم و دانش کافی همواره وابسته به دیگران هستند و با هوچی گری ها سعی می کنند بی سواد خود را بپوشانند.

 امروزه می توان با تبلت ها به اندازه یک کتابخانه بزرگ، کتاب داشت و از آن بهره برد، در زمان دانشجویی ما باید برای خریدن کتاب روزها و حتی ماه ها صبر و صف می کشیدیم، یکی دیگر از نگرانی هایی که داشتیم این بود که برای خرید کتابهای سیاسی و مذهبی مورد شناسایی ساواک قرار نگیریم و دستگیری بنده در قبل از انقلاب پس از خریدن کتابی از همین دست انجام شد.

 برای جامعه اسلامی و ایرانی باید ننگ آور باشد که مطالعه روزانه آن تنها به چند دقیقه برسد.

ندیمی در پایان سخنان خود گفت: بنده هر چه دارم از اراده، همت و تلاش است و اگر هم اتهامی به بنده می زنند به این دلیل است که اول مطلبی را تشخیص می دهم، پای آن تشخیص ایستادگی می کنم و سعی می کنم با تصمیمات مناسب به آن موضوع جامعه عمل بپوشانم و نتیجه لازم را کسب نمایم، برای بنده جناح چپ و راست تعریفی ندارد، آنچه تعریف دارد مردم هستند که باید راضی باشند، به لطف خداوند رضایت مردم را برای سه دوره ورود به مجلس، توانستم کسب نمایم، آن هم در زمانی اوج فعالیت های بنگاه های دورغ پراکن و خیانت دوستان قسم خورده، خداوند را شاکرم که هیچگاه مرا محتاج هیچ بنده ای نکرد، زیرا تنها هدف من از تمام تلاش ها و فعالیت ها، تنها و تنها خدمت به سرزمینی است که به آن دین دارم و مردمی که از جان بیشتر دوستشان می دارم.

واکنش یک مقام قضائی به باجگیری رسانه ای

باج-گیرrتابناک گیلان نوشت:اگر افرادی تصور کرده اند می توانند با جوسازی و شایعه پراکنی و تهدید به خواسته های خود برسند اشتباه کرده اندو باید اهداف و مقاصد خودخواهانه و خودکامه خود را در جای دیگر جستجو کنند.

 مدتی است برخی از مدیران استان از واقعیت تلخ دیگری در گیلان پرده برداشتند که نام امروزی آن چه زورگیری اینترنتی باشد،چه زورگیری مدرن باشد و چه حق الزحمه تحریریه، خلاصه اش می شود باج خواهی ،حق السکوت و یا حق الحساب.

رئیس دادگستری املش طی گفت و گویی با تابناک ، رفتار و عملکرد برخی از سایت های خبری با مدیران استانی ، شهرستانی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بعضا شهرداران استان را که به شکل اخاذی و حق السکوت مطرح می شود ؛ مصداق عمل مجرمانه و کلاهبرداری دانست.

فردین امیری اظهار داشت: حتی درصورت پیگیری نکردن شاکی خصوصی در این رابطه دادستانی به عنوان مدعی العموم و مسئول حفظ نظم و امنیت جامعه راسا میتواند به این موارد رسیدگی و صدور حکم نماید.

وی تصریح کرد: این اقدامات سایت های خبری جرمی است که واجد حیثیت عمومی بوده و میتوان با متخلفان برخورد قانونی نمود.

امیری در ادامه با توجه به نزدیک شدن به انتخابات امسال به تشکیل ستاد پیشگیری جرائم انتخاباتی هم اشاره کرد و افزود: هدف اولیه دادگستری بر پیشگیری از وقوع تخلف و جرم است اما در صورت وقوع تخلف و جرم هم دادگستری به صورت قاطع با این موارد برخورد خواهد کرد

روایت عضو شورا از تغییری که مشکل قانونی ندارد

shirzad_7819فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در گفتگو با گیل نگاه گفت: هیچ مشکل قانونی برای حضور سید حسن راضی به عنوان دبیر کمیسون بهداشت و محیط زیست وجود ندارد.

وی تغییر افراد در مسئولیت ها را امری طبیعی دانست و بیان کرد: سید حسن راضی کارمند شهرداری و به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی مشغول به کار بوده است و اکنون به جای دبیر قبلی مشغول به فعالیت خواهد شد.

شیرزاد تغییر در مسئولیت ها را در هر سازمانی امری طبیعی دانست و اظهار کرد : در جلسه آینده کمیسیون که در روز شنبه برگزار خواهد شد امضا مورد نیاز از اعضای کمیسیون تخصصی هم گرفته خواهد شد و هیچ مشکل قانونی برای حضور شخص پیشنهادی من به عنوان رئیس کمیسیون وجود نخواهد داشت.

tel final1

Share