رییس اداره میراث فرهنگی رشت خبرداد

بازدید و نظارت بر کلیه واحدهای گردشگری و اقامتی رشت در شب یلدا

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت یادآور شد: در جهت کیفی سازی و ارتقاء سطح خدمات به گردشگران و نظارت بر عملکرد تأسیسات گردشگری و ثبت تخلفاتی نظیر کم فروشی، گران فروشی و … به مناسبت شب یلدا بازدید صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین میرزایی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت از بازدید و نظارت بر کلیه واحدهای گردشگری و اقامتی در شب یلدا خبر داد.

میرزایی با بیان اینکه رشت با توجه به داشتن آداب و رسوم مختلف به دلیل تعدد فرهنگ ها و همچنین به دلیل انتخاب به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو می‌تواند مقصد بسیاری از گردشگران از أقصی نقاط ایران در شب یلدا باشد، اظهارکرد: عنصر بسیار جذاب در شب یلدا تنوع خوراکیهای مورد استفاده در این جشن در میان گیلانیان بوده که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

وی افزود: شهرستان رشت با دارا بودن تعداد ٣٩ دفاتر خدمات مسافرتی، ٨٨ واحد پذیرایی بین راهی دارای مجوز، ١٠هتل، ٣ هتل آپارتمان، ١١ مهمانپذیر، ٨ مجتمع گردشگری و ٧٨ مسافر کاشانه و تعدادی اقامتگاه های بومگردی که اخیراً به وإحدهای اقامتی شهرستان أضافه شده است میتواند پذیرای گردشگران باشد.

میرزایی با اشاره به اینکه شهرستان رشت در شش ماهه اول ٩۶ پذیرای بیش از ٨ میلیون دویست هزار نفر گردشگر بوده، متذکر شد: در نوروز ٩۶ نیز با اقامت بیش از یک میلیون و ۸۶۰ هزار نَفَر حائز رتبه اول ماندگاری در بین ١۶ شهرستان در سطح استان گیلان بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت یادآور شد: در جهت کیفی سازی و ارتقاء سطح خدمات به گردشگران و نظارت بر عملکرد تأسیسات گردشگری و ثبت تخلفاتی نظیر کم فروشی، گران فروشی و … به مناسبت شب یلدا توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان به همراه سایر دستگاه ها در حوزه نظارتی اعم از تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، دامپزشکی، صنعت و معدن واماکن نیروی انتظامی … صورت می گیرد و آماده راهنمایی و دریافت پیشنهادات و انتقادات و شکایات جهت بهبود کیفیت خدمات رسانی کلیه وإحدهای اقامتی و پذیرایی در سطح شهرستان رشت می باشد و مردم می توانند با شماره تلفن‌های ٣٣۶١٨۴۶۵ و ٣٣٢٢۴٣١١ تماس بگیرند.

Share