در ایام نوروز 97

افزایش ۶۰ درصدی بازدید کنندگان از موزه میراث روستایی گیلان

میرزایی گفت: شهرستان رشت دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است و نیز تنوع انواع غذاهای محلی و اجرای برنامه های فرهنگی و آیینی و اقامت در خانه های روستایی در روستاها وبرگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در مرکز استان سبب استقبال مسافران و ماندگاری آنان در شهرستان رشت شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین میرزایی ریس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت گفت: امسال بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گردشگر و میهمان نوروزی در این شهرستان اقامت کرده اند که میزان اقامت گردشگران در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

میرزایی با بیان این مطلب که جاذبه های گردشگری شهری و روستایی و ایجاد واحدهای بومگردی و تنوع انواع غذاهای محلی شهرستان رشت و برنامه های فرهنگی موجب رشد اقامت پذیری مسافران و گردشگران در شهرستان رشت شده است، گفت: موزه میراث روستایی و سدخاکی سقالکسار بیشترین مسافران در ایام نوروز به خود اختصاص دادند که میزان گردشگران در این مکانها نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این مطلب که شهرستان رشت بالاترین رشد اقامت پذیری در استان را داشته است، افزود: در سال گذشته میزان ماندگاری مسافران نوروزی در شهرستان رشت حدود یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که امسال این رقم به بیش از دو میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۶۲ گردشگر در شهرستان رشت افزایش یافته است.

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان رشت در مورد بازدید و نظارت بر واحدهای اقامتی و گردشگری گفت: در ایام نوروز ۶۱۴ مورد بازدید و نظارت از واحدهای اقامتی و رستورانهای بین راهی ،دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت در شهرستان رشت صورت گرفت که در این راستا ۳۱ واحد اقامتی، واحد پذیرایی تذکر و اخطار کتبی و ۴ سفره خانه سنتی به خاطرگران فروشی و نداشتن پروانه بهره برداری پلمپ شد.

وی ادامه داد: شهرستان رشت دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است و نیز تنوع انواع غذاهای محلی و اجرای برنامه های فرهنگی و آیینی و اقامت در خانه های روستایی در روستاها وبرگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در مرکز استان سبب استقبال مسافران و ماندگاری آنان در شهرستان رشت شده بود.

میرزایی با بیان اینکه مسافران و گردشگران سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرستان می‌شوند، افزود: از اقدامات دیگر اداره شهرستان رشت برای رفاه حال مسافران و ماندگاری آنان نصب ۳ کیوسک اطلاع رسانی در ورودی های شهر، حضور راهنمایان گردشگری در جهت راهنمایی مسافران، توزیع بیش از ۲۵۰ هزار بروشور، شامل نقشه گردشگری شهرستان، جاذبه های گردشگری و واحد های بومگردی در روستاهای هدف در بخشهای مختلف شهرستان و بناهای ثبتی و غیره را می توان عنوان کرد.

وی همچنین ادامه داد: در این ایام در ۶ بخش این شهرستان بیش از ۲۵۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی و اجرای برنامه های فرهنگی با حمایت فرمانداری شهرستان رشت برگزار گردید.

میرزایی در پایان از همکاری فرماندار شهرستان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر مرکز استان که به صورت شبانه روزی درجهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و ارتقاء امنیت و کاهش مشکلات آنها و همشهریان و همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی در جهت امنیت مسافران و گردشگران که در ماندگاری آنها نقش مهمی داشته قدردانی کرد.

Share