سکوت در صحن شورای شهر رشت با ارائه برنامه های مسعود نصرتی

پرداخت حقوق پرسنل وظیفه است نه برنامه | اتاق شکوفایی رشت تشکیل شود

نصرتی با بیان اینکه با تعریف پروژه های کلان همه شهر باید تبدیل به کارگاه شود افزود: بر لزوم استفاده از پیمانکارای بومی تاکید دارم و اولویت من هم چنین است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستور جلسه امروز شورای شهر رشت اعلام برنامه کاندیدای شهرداری رشت بود.

مسعود نصرتی کاندیدای شهرداری رشت با ابراز خرسندی از حضور در رشت و اعتماد اعضای شورای پنجم به او گفت: دفترچه هایی را در اختیار اعضا گذاشتم که برنامه من برای رفتن رشت به سوی شکوفایی است.

شهردار سابق قزوین افزود: ۸۰ درصد برنامه کاندیداهای مدیریت شهری یکسان است اما در قزوین که کار میکردم تابلوی ۶۱ شهردار بر دیوار نصب بود و چیری که از انها به یادگار مانده بود کارهای عمرانی و نام نیکشان است.

وی که از سابقه ۲۰ ساله در حوزه مدیریت شهری برخوردار است، یادآور شد: ساده سازی و پیچیده نکردن کارها در اولویت است. تحصیلات من مهندس عمران، کارشناس ارشد مدیریت و دکترای شهرسازی دارم.

نصرتی اظهار کرد: ما نیار داریم مردم را با خود همراه کنیم و برای اینکار افق برنامه باید مشخص شود و نیاز به وفاق داریم و زمانی که اعتماد مردم را جلب کردیم می‌توانیم برنامه ها را اجرا کنیم.

وی بر ضرورت تامین منابع مالی و استفاده از سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: شهر رشت را باید بر اساس داشته هایش معرفی کنیم. رشت دارای پیشینه با ارزشی است و از منابع طبیعی و از فضای گردشگری بالایی برخوردار است.

کاندیدای شهرداری رشت با اشاره به هویت تاریخی رشت اظهار کرد: مقصد شدن رشت در اولویت است.

نصرتی خواهان اتحاد بزرگان رشت شد این امر را اولویت خود عنوان کرد و افزود: برای رشت باید برنامه تعریف کنیم. درست کردن فضای سبز، انجام فعالیت عمرانی و پرداخت حقوق کارکنان وظیفه شهرداری است و اینها اصلا برنامه نیستند.

رشت باید آماده رفت و آمدهای بین المللی شود

وی با بیان اینکه شهر رشت در برنامه ششم توسعه می تواند حمایت دولت را تمام و کمال داشته باشد متذکر شد: رشت باید در سال ۲۰۱۸ آماده رفت و امد های بین المللی باشد.

نصرتی موضوع محیط زیست را برای شهر رشت حیاتی دانست و افزود: دو رودخانه باید از وضعیت نابسمان خارج شوند و از ظرفیت تالاب عینک باید به عنوان آبروی ایرانبهینه استفاده کرد. کاری کنیم که مردم احساس خوشبختی کنند.

شهردار سابق قزوین جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را اولویت کاری خود دانست و گفت: شهر تبریز در ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اعلام شده است.

نصرتی که نسبت به سایر کاندیداها کاملا مسلط تر صحبت می کرد یادآور شد: شش شاخصه در اولویت برنامه های من است. نخست ارتقای کیفیت زیست است. پایداری محیطی، برفراری عدالت و شئون اجتماعی، رونق اقتصادی، اجرای قوانین و مقرارت شهری دیگر اولویت هاست.

کاندیدای شهرداری رشت به اجرای پروژه های کاربردی نظیر ساماندهی و جمع اوری ابهای سطحی و ساماندهی تفکیک زباله از مبدا نیز اشاره کرد و گفت: حوزه مالی و سرمایه گذاری در اولویت است و شهرداری بی پول حرفی برای گفتن ندارد.

وی افزود: در این حوزه کارهای کوتاه مدت را انجام دهیم. ممیزی املاک صورت نگرفته است و مطالبات فراوانی در پیش مردم است. وقتی در مردم اعتماد ایجاد شود وفاق نیز حاصل میشود و مطالبات وصول می گردد. ما از شهری صحبت میکنیم که در وضع موجود ۵۰۰میلیارد بدهی دارد بنابراین باید ببینیم کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم.

نصرتی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن مجبوریم از تسهیلات استفاده کنیم تصریح کرد: انتشار اوراق مشارکت یکی از کارها بود که در قزوین نیز صورت گرفت.

وی افزود: زمین در مقابل زمین برای بازگشایی بلوارها از دیگر برنامه هاست.

نصرتی با بیان اینکه ساختن فرهنگ سرا وظیفه شهرداری نیست تصریح کرد: در قزوین با اولویت بندی توانستیم فرهنگ سراها، مسجد،خانه های تاریخی، پارک احداث کنیم.

به گزارش دیارمیرزا کاندیدای شهرداری رشت یادآور شد: احداث پیاده راه هایی که حق ورود اتومبیل داشته باشند را در نظر داریم.

تشکیل اتاق شکوفایی رشت

نصرتی تصریح کرد: در حوزه گردشگری ورزشی رشت جایگاه بالایی دارید و باید به این موارد پرداخت شود. در حوزه طبیعی اولین چیزی که با اسم رشت به نظر میاید شهری سبز است و بهترین فضای سبز باید در شهر رشت باشد ولی حداقل ها هم در رشت وجود ندارد!

وی افزود: حذف نازیبایی ها در رشت بزرگترین اقدام برای زیبایی رشت است.

نصرتی تشکیل اتاق شکوفایی رشت را از اولویت های خود دانست و گفت: خانواده شهرداری باید احساس تعلق داشته باشند.در قزوین کارگروهی به اسم قزوین +۱ تشکیل دادیم و به مدت هشت سال روز چهارشنبه ۷۰نفر که دغدغه شهر را دارند دور هم جمع می شوند.

کاندیدای شهرداری رشت بر برگزاری جشنواره ها و انواع مسابقات ورزشی تاکید کرد و گفت: شهردار باید اقتدار داشته باشد.

نصرتی با بیان اینکه با تعریف پروژه های کلان همه شهر باید تبدیل به کارگاه شود افزود: بر لزوم استفاده از پیمانکارای بومی تاکید دارم و اولویت من هم چنین است.

شهردار سابق قزوین گفت: می توانیم با همکاری شورا و شهرداری بدهی ۵۰۰ میلیاردتومانی را رفع کنیم. سوال پرسیدم که آیا پاداش شش ماه پرداخت شده است دیدم برخی حقوق هم نگرفته اند.

نصرتی در پایان گفت: حرف پایانی بنده اتحاد است. هیچ شهرداری نمی‌خواهد شعبده بازی کند بلکه قرار است با اتحاد برنامه ها را پیش ببرد و در پایان این شعر را قرائت کرد:

هر لحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر
آرامتر از آهو ،بی باک تر از شیرم

هر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر

رنج از پی رنج آید ،زنجیر پی زنجیـر

احمد رمضانپور از نصرتی پرسید: کسی که داوطلب شهردار رشت می شود همانند رزمندگانی است که اگاهانه بر روی مین میرود تا راه باز شود . شما یک فرد عمگرا و کارآمد هستید. در گیلان نیز دوستان توانمندی داریم و بنده شهادت میدهم ثابت قدم کارامدی و عملکرد خوبی داشت. آنچه که موجب سقوطش شد رفتارهایش بود. اعتقاد داریم اقتدار مدیر اقتدار آن سازمان خواهد بود. شهرداری رشت فقط اسم کلانشهر را دارد و هیچ امتیاز دیگری ندارد و نسبت به قزوین ۱۰ سال عقب است. رشت دارای مشکلاتی است و امیدوارم شما گزینه ما باشید. شما در اولین روز با چالش نیروی انسانی در شهرداری رو به رو خواهید شد. ۶ هزار نفرو داریم که نمی دانیم از کجا آمده اند! و از این رقم ۲ سوم مازاد است. شما با این نیروهای مازاد چه کار می‎کنید تا بتوانید بهره وری را بالا ببرید ؟

سوال دیگر رمضانپور: ایا معاونین قوی را می‌پذیرید ؟ رشت مهمان نواز است و اعتقاد من این است شهردار باید بومی باشد. با این حساب شما با بالاترین رای اینجا امدید و با مدیریت بدون پول کارهای زیادی کردید. آیا شما هم مثل بقیه اتوبوسی ادم می اورید یا از نیروهای داخلی استفاده می‌کنید؟

فرهام زاهد پرسید: رشت یک حلال خیلی خوبی است. شما با رشتی مواحه میشوید که زمانی اولین ها بود و الان در منفی ها اولین ها هستیم.  نقطه جوش مردم پایین امده است. برای من سخت است که امروز به این نقطه رسیدیم که باید شهردار غیر بومی انتخاب کنیم. مردم رشت مطالبه گر نبودند و نه اینکه بلد نبودن بلکه به مسئولین اعتماد میکردند. آقای نصرتی وقتی وارد رشت میشوید از نیروها چطور استفاده میکنتد و اینکه از منطقه ازاد انزلی در بحث راهساری و حمل و نقل استفاده می‌کنید ؟

شکریه پرسید: شما سایقه اخذ بودجه سنگین از دولت داشتید. آیا پروژه ای در رشت دارید و چنین بودجه ای از دولت برای رشت میتوانید بگیرید؟ ایا برنامه ها را اولویت بندی میکنید ؟ در مدیریت تولید زمین گفتید ما با معضل زمین مواجه هستیم. راهش نهادینه کردن برای ساخت زمینهای نسقی است ایا برنامه ای در این زمینه دارید ؟

عاقل منش پرسید: با رزومه ای که شما دارید در رشت با چه پشتوانه ای می‌خواهید این کارها را در رشت انجام دهید.

حاجی پور از نصرتی سوال کرد: چرا رشت را انتخاب کردید با توجه به اینکه جندین انتخاب داشتید؟ اگر شهردار شدید با چه وسیله نقله می آیید ؟ با پرسنل چگونه برخورد میکنید ؟ چطور خلق درامد می‌کنید ؟

شیرزاد نیز پرسید: چقدر شهر رشت را می‌شناسید؟ شما ساکن قزوین هستید. این دغدغه را چطور حل می‌کنید ؟ چه برنامه هایی را برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دارید ؟

بومی یا غیربومی بودن معنا ندارد

نصرتی در پاسخ به سوالات طرح شده اظهار کرد: شهر رشت توانمندی بالایی در حوزه متخصصین و کارشناسان دارد و اولویت هم استفاده از همین کارشناسان است و اتوبوس و مینی بوس درکار نیست. اما در دراز مدت از نیروهای ۳ الی ۴ نفری میتوان تزریق کرد که در حال حاضر جز برنامه های بنده نیست.
در مورد نیروهای شهرداری تنها راه بر اساس تجربه این است که در مقیاس بالا کار تعریف کنیم و تا علاوه بر این نیروهای موجود جذب هم داشته باشیم. این کار صبر و حوصله میخواهد و قدم و به قدم باید جلو برویم. هیچ نگرانی از پذیرش معاونین توانمند نداریم.در شهر قزوین ۴۱ مدیرکل از استاندار تا غیره بیشترشان غیر بومی هستند و حتی مشاورها هم غیر بومی هستند.

وی افزود: در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر غیر بومی و بومی بودن معنا ندارد و باید تخصصی نگاه کرد.

نصرتی منطقه ازاد انزلی را یک فرصت دانست و گفت: کنسولگری روسیه نیز یک فرصت است.

وی اظهار کرد: اگر شهردار شدم در رشت ساکن میشوم. همچنین اعتقاد دارم باید نیروهای شهرداری را ساماندهی کنیم. چون اگر انجام نشود موتور شهرداری کار نمی افتد. روزی که با شهرداری قزوین خداحافظی میکردم هم اعضای شورا و هم پرسنل اشک ریختند.

نصرتی در پایان گفت: تشکر میکنم از اینکه دعوت شدم و سعی خواهم کرد حس هم گرایی به وجود بیاورم. اتحاد شورا اولویت است. ما باید خانواده مدیریت شهری را خوب بشناسیم.

علوی نیز در پایان گفت: در مهمانوازی مردم رشت همین بس که بیشترین وقت را در اختیار شما گذاشتند.

گفتنی است حامد عبداللهی هنگام ارائه برنامه نصرتی در صحن شورا حضور نداشت.


Share