در مراسم تحلیف شورای پنجم شهر رشت مطرح شد:

شورا زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کند | ترکیب شورای شهر رشت بسیار عالی است

محمد احمدی پور معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استانداری گیلان هدف ناظرین و مجریان انتخابات را برگزاری انتخابات سالم عنوان کرد و افزود: داشتن برنامه منسجم و تفکر توسعه طلبانه از شروط لازم برای پویایی شهر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم رشت صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.(گزارش تصویری)

در مراسم تحلیف شورای پنجم شهر رشت سیروس شفقی ضمن قدردانی از اعضای شورای چهارم با آرزوی توفیق برای متتخبین دوره پنجم شورای اسلامی گفت: انتخابات ۲۹ اردبیهشت انتخابات پرشکوهی ود و تحلیف آخرین مرحله این انتخابات شکوهمند است.

فرماندار رشت در ادامه گفت: اکنون پس از حضور مردم در انتخابات مطالبگری مردم وارد فاز جدید شده است و این مسئولیت ما را سنگین تر کرده است.

وی افزود: تاکید قانون در شوراها نشان از اهمیت این نهاد مدنی دارد و شوراها در این مدت توانستند اعتماد مردم را جلب کند و این خود گوهری ارزشمند است.

شفقی ادامه داد: آنچه که اشکار است تعامل دو نهاد شورا و دولت میتوان سبب برطرف کردن مشکلات جامعه است و شوراها خط مقدم سازندگی شهرها هستند.

فرماندار رشت گفت: برای خدمت رسانی به مردم شهر رشت ۵ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه چشمان تیزبین و پرسشگر مردم نظاره‌گر عملکرد ما است گفت: خدارا شکر بدنه شورا دارای تجربه است.

شورا زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کند

محمد احمدی پور معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استانداری گیلان هدف ناظرین و مجریان انتخابات را برگزاری انتخابات سالم عنوان کرد و افزود: داشتن برنامه منسجم و تفکر توسعه طلبانه از شروط لازم برای پویایی شهر است.

وی گفت: امروز از شورای شهر رشت اتنظار داریم علاوه بر اینکه سبب رشد اقتصادی شوند نشاط اجتماعی را نیز در جامعه ایجاد کنند زیرا نتیجه نشاط اجتماعی افزایش مشارکت مردمی است.

ترکیب شورای فعلی شهر رشت بسیار عالی است

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف منتخبین پنجمین دوره شورای شهر رشت با بیان اینکه هرچه از عمر شورای شهر میگذرد این نهاد کامل تر می شود، گفت: مردم از منتخبین خود همدلی را انتظار دارند و نمود بارز این همدلی در انتخاب ریاست شورا و شهردار با حداکثر آرا مشخص می شود.

وی همچنین با اشاره به گذشت سریع زمان، اظهار کرد: این مدت چهارساله فرصتی است که مردم در اختیار ما قرار داده اند و باید به ازای این اعتماد مردم، تمام تلاش خود را به کار گیریم و کارنامه ی مناسبی از خود برجای گذاریم.

وی در پایان گفت: ترکیب شورای فعلی شهر رشت بسیار عالی است و امیدواریم اعضای این شورا بتوانند با برگزاری جلسات متعدد و منسجم تعاملی خوبی را با نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برقرار کنند.

وعده های داده شده به مردم اجرایی شود

احمد آقایی، معاون پیشگیری از جرایم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این دوره انتخابات شوراها در فضایی آرام و با تصمیمات منصفانه مدیران برگزار شد، افزود: در این دوره فضا بسیار مناسب بود و تا تمامی داوطلبان به ارایه برنامه های خود پرداختند.

وی با اشاره به اینکه مردم با توجه به معیارهای که داشتند اعضای شورای شهر را انتخاب کردند، گفت: سیاست ها و وعده وعیدهایی که در دوران انتخابات به مردم داده شده است باید اجرایی و عملیاتی شود.

آقایی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در سایه قانون اساسی حرکت کنیم و در بحث اشتغال، معیشت بیشترین تلاش خود را انجام دهیم.

معاون پیشگیری از جرایم دادگستری استان گیلان همچنین با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه شورا تعیین شهردار است، گفت: باید کسی شهردار شود که دل نگران شهر و مردمش باشد و همچنین پاک دست باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت زیر ساخت شهر مناسب نیست گفت: باید با کارهایی که انجام می دهد موجب آرمش مردم در شهر رشت شوید.

در پایان این مراسم اسماعیل حاجی پور با قرائت سوگند نامه تحلیف شورای پنجم را انجام داد.

Share