شب گذشته افتتاح شد

بزرگترین آبنمای موزیکال کشور، جاذبه جدید گردشگری رشت

فاز نخست بزرگترین آبنمای موزیکال کشور طی مراسمی در بوستان ملت رشت افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، شهردار رشت شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین آبنمای موزیکال کشور که در بوستان ملت این شهر به بهره برداری رسید با اشاره به تاثیر مشارکت شهروندان در توسعه شهر اظهار کرد: شهرها با میزان مشارکت شهروندان مدیریت می شوند و نیازی نیست که برای توسعه شهر به سرمایه گذاران خارجی و یا تحولات بین المللی چشم داشته باشیم.

محمدعلی ثابت قدم با بیان اینکه مشارکت شهروندان می تواند سرعت و شتاب توسعه رشت را بیشتر کند افزود: همه شهروندان اعم از زن و مرد باید بتوانند در فضاهای عمومی شهر از امنیت و نشاط برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دیوارهای فضاهای عمومی را بلند تر کرد تصریح کرد: وجود بوستان ها و پارک ها برای ایجاد تعامل بیشتر بین مردم و خانواده ها است و با ایجاد فضاهای مفرح در سطح شهر می توانیم از ناهنجاری های اجتماعی نیز بکاهیم.

شهردار رشت به تاخیر در بهره برداری از تالار مرکزی رشت که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همجواری با بوستان ملت و آبنمای موزیکال به مدت ۱۰ سال در دست ساخت است گفت: نتیجه فعالیت جهادی در شهرداری رشت اینست که پروژه ها با سرعت و شتاب به بهره برداری می رسند.

وی با دعوت از شهروندان حاضر در مراسم افتتاح این آبنما به حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: انتخاب درست شهروندان می تواند در روند ایجاد شهر سالم و در مسیر توسعه تاثیر بگذارد.

بزرگترین آبنمای موزیکال کشور، جاذبه جدید گردشگری رشت

در ادامه این مراسم، معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی در نقاط مختلف شهر قطعات پازل های توسعه شهر رشت هستند گفت: موتور توسعه شهر در حرکت است و برای همه محله های برخوردار و غیربرخوردار، پروژه های عمرانی در حال اجرا است.

فرامرز جمشیدپور افزود: اجرای پروژه هایی همچون پروژه بزرگترین آبنمای موزیکال کشور در رشت به یکی از جاذبه های گردشگری رشت می افزاید.

وی با اشاره به مشخصات پروژه آبنمای موزیکال بوستان ملت اظهار کرد: در مراسم کنونی، فاز نخست این پروژه که شامل ۲۰ درصد از پروژه است به بهره برداری رسید.

جمشیدپور با بیان اینکه برای اجرای کل این پروژه هشت میلیارد تومان هزینه شده است افزود: اتمام فاز نخست این پروژه برای بهره برداری از آن ظرف ۶۸ روز، اقدامی تحسین برانگیز است که در راستای حرکت رشت در مسیر توسعه انجام شده است.

به گفته معاون شهردار رشت، با اجرای فازهای بعدی پروژه آبنمای موزیکال رشت، این آبنما جز ۱۰ آبنمای بزرگ جهان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در فاز های بعدی این پروژه، علاوه بر افزایش نازل های آب در محوطه استخر ۴ هزار و ۱۰۰ مترمربعی این آبنما، در محوطه آن کافی شاپ، رستوران و سایر فضاهای گردشگری به بهره برداری می رسد.

جمشیدپور وسعت این پروژه را بیش از ۹ هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: در این آبنما از نازل های سه بعدی و متحرک استفاده شده است و ۴۶۳ لامپ LED در آن به کار رفته است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت تاکید کرد: برای تامین آب مخزن سه هزار و ۵۰۰ مترمکعبی این آبنما، سه حلقه چاه تعبیه شده است.

شهردار منطقه سه شهرداری رشت نیز که بوستان ملت در این منطقه قرار دارد با اشاره به تاثیر بوستان ملت در ایجاد فضای نشاط در منطقه سه و شهر رشت گفت: اجرای این آبنما از این لحاظ برای منطقه بسیار حائز اهمیت بوده که می تواند با ایجاد نشاط و فضای مفرح در بوستان ۹ هکتاری شهر، شهروندان را به گذشتن زمان در کنار هم با تعامل و امنیت سوق دهد.

طیبه بینا افزود: مطمئنا نشاط و شادی در بوستان ها از جمله بوستان ملت می تواند نشاط را به شهر تزریق کرده و در عین حال مانع از وقوع جرم و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در سطح منطقه شود.

وی تاکید کرد: در فازهای بعدی این پروژه، فضاهای گردشگری به محوطه آبنمای بوستان ملت افزوده خواهد شد تا علاوه بر شهروندان برای گردشگرانی که به رشت سفر می کنند نیز جذابیت های بیشتری داشته باشد.

Share