ثابت قدم در مراسم رونمایی از المان میدان دفاع مقدس رشت

اعمال رویکرد هنرمحور در فضاهای شهری/ رسیدن به حقانیت با عمل محقق می‌شود

شهردار رشت هنر را زبانی خلاق گونه برای انتقال مفاهیم به نسل جدید عنوان کرد و گفت: می‌توانیم در ۵ موضوع، رویکرد هنرمحور را در فضاهای شهری برای طراحی المان‌ها داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمدعلی ثابت قدم ظهر امروز در مراسم رونمایی از المان میدان دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس صرفاً یک کلمه و صفت نیست و می‌خواهیم آن را در یک تداعی فرهنگی در فضاهای شهری معنادار کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ باید پایدار بماند تا اصالت ذهنی جامعه بر اساس آن شکل بگیرد اظهار کرد: در جایی که قرار است معنویت را سرلوحه خود قرار داریم باید مفاهیم انتزاعی را به تصویر بکشیم.

شهردار رشت هنر را زبانی خلاق گونه برای انتقال مفاهیم به نسل جدید عنوان کرد و گفت: می‌توانیم در ۵ موضوع، رویکرد هنرمحور را در فضاهای شهری برای طراحی المان‌ها داشته باشیم.

ثابت قدم افزود: می‌توانیم در محلات و گره‌های شهری، تجلی ذهنی ایجاد کنیم و خاصیت میدان دفاع مقدس این است که در یک گره شهری واقع شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه خانواده شهیدان نهی قناد ما را در مسیر توسعه همراهی می‌کنند بیان کرد: مسیر توسعه باید ادامه دهنده راه عزیزانی باشد که در آن مسیر پاگذاشته‌اند.

ثابت قدم خاطرنشان کرد: رسیدن به حقانیت و معنویت تنها با شعار نیست و با عمل محقق می‌شود.

نمادی از هفت طبقه آسمان

مرتضی عاطفی, شهردار منطقه دو رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: به بهانه تجلیل از شهدای گرانقدر دفاع مقدس در اینجا حضور داریم و امیدواریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه سال‌ها این میدان به نام میدان دفاع مقدس نامگذاری شده بود ولی المان و نشانی از آن وجود نداشت گفت: با تلاش همکاران و هنرمندان، طرح‌های مختلفی برای المان میدان دفاع مقدس پیشنهاد شد و طراحی و اجرای این المان در سه ماه به پایان رسید.

شهردار منطقه دو رشت ارتفاع المان دفاع مقدس را ۸ متر الهام گرفته از ۸ سال دوران دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: المان شامل مادری است که بدرقه کننده یک رزمنده است.

عاطفی خاطرنشان کرد: این المان شامل هفت پله است که رزمنده‌ای در آن قرار دارد و نمادی از هفت طبقه آسمان و مراحل عروج عرفانی شهدا است.

Share