شهردار رشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد

۸ نفر از دانه درشت‎ها بدهی خود را پرداخت کردند/ سفره شهر خلاق در حال پهن شدن است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت متذکر شد: در کجا گفته شده پول مردم شهر ما در جیب اقلیت باشد؟ هر دو بخش دولتی و خصوص به شهرداری بدهکارند و شهرداری صرفا با ۱ درصد دریافتی عوارض از شهروندان ۱۰۰ درصد هزینه ها را پرداخت می‎کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری شهردار رشت با اصحاب رسانه در تالار گفتمان شهر واقع در عمارت تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

سفره شهر خلاق در حال پهن شدن است
photo_2016-12-07_11-23-38

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، سیدمحمدعلی ثابت قدم در این نشست با اشاره به فقر موجود در رشت و گیلان اظهار کرد: فقر موجود نشان دهنده این است که فکر می‌کنیم اوضاع خیلی خوبی داریم اما این فقط یک طبل توخالی است و اگر نگاه چندین سال گذشته را داشته باشیم وضع به همین گونه باقی خواهند ماند.

شهردار رشت افزود: سیاست امروز بنده که با مشارکت عینی و عملی شما اصحاب رسانه انجام می‎گیرد این است که قطعا شهر و شهروندان باید روند پیشرفت را طی کنند و باید از تجارب دیگران و اینکه آنها چگونه عمل کردند تا به موفقیت دست یابند استفاده نماییم و با بومی سازی آن تجارب، سبک های نوینی همراه با عقلانیت ایجاد کنیم.

ثابت قدم به چالش های موجود در زمینه ورود سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: هیچ سرمایه گذاری وقتی اعتماد بین شهروندان موجود نباشد سرمایه گذاری پایدار انجام نخواهد داد.

وی با بیان اینکه سفره شهر خلاق کم کم در حال پهن شدن است، یادآور شد: باید نقش ها به درستی تعیین شود و اگر صرفا بگوییم ۲۰۰ سال پیش این ها را داشته ایم، کاری از پیش نمی رود و اصلا برای شخص بنده هم مهم نیست.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: به عقیده بنده اگر قرار است اعتماد محلی در کوتاه مدت از بین برود آن را بپذیرم تا منافع بزرگتر را در آینده به دست آوریم. برای تغییر باید یک سری مسائل را بپذریم وگرنه باید در همین شرایط بمانیم، پس در مرحله اول باید ذهن ها تغییر کند.

جرائت پذیرفتن واقعیت ها را داشته باشیم/ اتمام پروژه جمع آوری آب های سطحی

photo_2016-12-07_11-24-17ثابت قدم با اشاره به اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی در رشت اظهار کرد: نمی توان انتظار داشت یک گردشگر وسط شهر بماند تا او را آب بگیرید. اگر سالی دوجا رو بکنیم همین وضع باقی خواهد ماند. اما امسال هدایت آب های سطحی به اتمام می رسد و دیگر کنده کاری وجود نخواهد داشت و کسی هم نگران فوت و برق گرفتگی در این شهر نخواهد بود.

وی افزود: پس مجبوریم یک دوره گذار را بگذرانیم تا بتوانیم یک سری از موضوعات را به طور اساسی حل کنیم.

شهردار رشت در خصوص انتقادات وارده به ترافیک رشت اظهار کرد: باید جرائت پذیرفتن واقعیت ها را داشته باشیم، ترافیک می بایست برای حمل و نقل عمومی وجود نداشته نباشد اگر شهروندان از وضعیت ترافیک ناراحت هستند ماشین تک سرنشین بیرون نیاورند.

کجا گفته شده پول مردم در جیب اقلیت باشد؟ / ۸ نفر بدهی خود را پرداخت کردند

ثابت قدم با بیان اینکه شهر اسلامی در اقدام و عمل به وجود می آید نه در حرف اظهار کرد: حرف از شهر اسلامی و توزیع عادلانه ثروت در شهر می‌زنیم ولی پول مردم در جیب چند نفری است که اصلا شاید لایق آن پول نیستند.

شهردار رشت متذکر شد: در کجا گفته شده پول مردم شهر ما در جیب اقلیت باشد؟ هر دو بخش دولتی و خصوص به شهرداری بدهکارند و شهرداری صرفا با ۱ درصد دریافتی عوارض از شهروندان ۱۰۰ درصد هزینه ها را پرداخت می‎کند. اگر یک شهروند کیفیت را ببیند هرگز از افزایش عوارض ناراحت نمی شود بعدا می‎گوییم اقای بدهکار دانه درشت شما فعلا پول نده و شمای شهروند هم عوارض را نده و همچنان با بدبختی به زندگی ادامه بدهید.

وی ادامه داد: پس از انتشار لیست ۲۰ بدهکار دانه درشت، ۸ نفر از آنها بدهی ها خود را به شهردار پرداخت کردند.

ثاب قدم در خصوص وضعیت خرید امتیاز سپیدرود و حمایت شهرداری از ورزش عنوان کرد: لایحه خرید امتیاز تیم فوتبال سپیدرود رشت به شورا فرستاده شده و همچنین حمایت های خود را از فوتسال بانوان انجام داده و در ادامه نیز حمایت خواهیم کرد.

Share