در جلسه شورای شهر فومن مطرح شد

میرنرگسی:اسناد شهرداری را برای شفاف سازی در اختیار مردم قرار دهیم/نگفتم خانم میرسیدی عزل شود/نعمتی: میرنرگسی باید پاسخگوی خانم میرسیدی باشد/قانون و عدالت در جلسات شورا حکم فرما شود/عباسقلیزاده: طرح تفکیک از مبدا زباله تعطیل بردار نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میر نرگسی گفت: من مسئول عزل و نصب دیگران نیستم و هرگز خواستار عزل خانم میرسیدی نیستم و فقط گفتم نامه ایشان را به دست وزیر و یا رئیس جمهور برای بررسی می فرستم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر فومن با حضور شهردار و همه اعضای شورای شهر برگزار شد.
photo_2016-10-31_11-57-53
میرنرگسی باید پاسخگوی خانم میرسیدی باشد/قانون و عدالت در جلسات شورا حکم فرما شود

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, سید نور الدین نعمتی رئیس شورای شهر فومن با اشاره به اینکه بعد از مدتی امروز حقوق شرکتی ها پرداخت شده گفت: این باعث خوشحالی مجموعه شهرداری فومن است.

وی ضمن تاکید بر شهردار فومن بابت اتمام کارهای نیمه تمام عمرانی گفت: آسفالت برخی کوچه ها و ترمیم پیاده روها سریعتر انجام شود.

وی با بیان اینکه باید قانون سر لوحه کار اعضای شورا قرار گیرد اظهار داشت: ریاست شورا از نگاه من زیاد حائز اهمیت نیست٬ بهانه دست افراد ندهیم و درست مدیریت کنیم و همدلی و همراهی داشته باشیم تا این چهار سال با همدلی که کار کردیم همچنان تا پایان تکرار شود.

نعمتی تاکید کرد: در محیط شهرداری نقل و قول از افراد شهرداری نباید رواج پیدا کند این باعث فرار حقیقت و ترویج دروغ می شود. مسئولی که پشت سر شورا حرف می زند مسلما نمی تواند رو در رو بیاید حرف بزند.

رئیس شورای شهر فومن با بیان اینکه ما دستور انالیز و بررسی کارمند شرکتی را نداریم گفت: در جلسه قبل به دلیل نامه ای که جناب میر نرگسی برای در خواست مدارک پیمانکار را داده بود ما این کار را انجام دادیم.
وی خطاب به میر نرگسی عضو شورا که اسناد و مدارک شهرداری را منتشر کرده بود گفت: ایشان باید پاسخگوی خانم میرسیدی مدیرکل امور شوراهای استانداری باشند.
رئیس شورای شهر فومن تاکید کرد: برخی کانالها عکس گاوی را در بلوار کاشانی خبر می کنند و می گویند شهردار کجاست؟ این خبر اصلا درست و در شان شهروندان این شهرستان نیست.
وی افزود: برای من رئیس شورا بودن مهم نیست کار کردن مهم است. زیرا من به اصرار رای نیاوردم و برنامه خودم را اعلام کردم و رای گرفتم. نگذاریم دیگران از کار ما سو استفاده کنند. باید قانون و عدالت در جلسات شورا حکم فرما شود.

نگفتم خانم میرسیدی عزل شود/ اسناد و مستندات مالی در اختیار مردم قرار دهیم تا شفاف سازی شود

میر نرگسی عضو شورا ضمن تقدیر از خبرنگاران و تبریک پیروزی غرورآفرین تیم فوتبال شهرداری گفت: من خواستار بررسی قرار داد و انالیز قیمتها با پیمانکار نبودم و موضوعی را اعلام کردم و خواستار پاسخ پیمانکار شدم.
وی خطاب به سید نوالدین نعمتی گفت: شما در مقام ریاست شورا بجای پرسیدن از من که چرا آنالیز را نخواندم بایستی از مسئول امور مالی بپرسید چرا مدارک ناقص است.
میر نرگسی افزود: من مسئول عزل و نصب دیگران نیستم و هرگز خواستار عزل خانم میرسیدی نیستم و فقط گفتم نامه ایشان را به دست وزیر و یا رئیس جمهور برای بررسی می فرستم. من فقط گفتم ایشان در دوره احمدی نژاد مسئول بوده و در دوره روحانی نیز پست دارد و نگفتم چه کسی بد و چه کسی خوب بوده است.
وی افزود: در این مدت باقی مانده شورا هیچ کار عمرانی را دست نگیریم و فقط اسناد و مستندات مالی در اختیار مردم قرار دهیم تا مردم شفاف بدانند که ما چه کردیم.

باید پاسخگوی مردم باشیم

photo_2016-10-31_12-01-50علیرضا علیدوست عضو شورای شهر فومن گفت: تلاشهای شورا در اجرای قانون٬ حقوق شهروندی و مطالبات حقوق موکلین و باز کردن گره های شهرداری و شهر است.
وی افزود: تا امروز به بسیاری از نطق ها فقط در صحن شورا قرائت و هیچ توجهی به آنها نشده است.
وی خواستار نتیجه اقدامات توسط اعضا برای قرائت شد و گفت: مجموعه نطق هر عضو برابر اصل شود تا ببینیم مدیریت شهری چه کاری کرده است.
وی به بایگانی شدن موارد زیادی از نطق خود در جلسه شورا اشاره و افزود: در این شهر وضعیت روشنایی بسیار اسفناک و خاموشی شامل حال شهروندان است، نبود سطل زباله و سرگردانی احشام و…از دیگر مشکلات است.
علیدوست تاکید کرد؛ بنده می دانم که حق عزل و نصب کارگران و کارمندان را نداریم ولی شما فردی را مسئول امور شهر می کنید که نیروی شرکتی است در حالی که نیروی شرکتی نمی تواند نیروی ستادی و سر پرست امور شهری را داشته باشد.
عضو شورا از ناکام ماندن اسفالت در سطح شهر و آب گرفتگی نقاط شهر گفت: امروز اجرای در خواست مردمی و پرداخت عوارضی برای اسفالت کوچه و اجرای طرح ممیزی در بایگانی جا خشک کرده و وظایف شهرداری به فراموشی رفته است.

وی شهرداری و شورا را نهاد مردمی خواند و گفت: باید پاسخگوی ارباب رجوع باشیم زیرا وضعیت تکریم شهروندان در شهرداری فومن جالب نیست.

طرح تفکیک از مبدا زباله تعطیل بردار نیست

شهردار فومن در خصوص بحث زباله و قرار داد با شرکت گفت: ما با اختیار خود می توانیم به نتیجه برسیم و در زباله و قرار داد با شرکت چون گردش مالی صورت نمی گیرد پس اتفاقی نمی افتد.
وی تفکیک زباله را یک کار فرهنگی دانست و گفت: تعطیلی این طرح یعنی شروع از صفر و امکان تعطیلی نیست.
عباسقلی زاده از زمان شروع کار پیمانکار جدید گفت: ما در یک ماه ۴ تن زباله خشک داشتیم که امروز در طی یکماه پیمانکار جدید ۱۷ تن زباله خشک داشته و این تفکیک تعطیل بردار نیست.
سید نوالدین نعمتی تفکیک زباله خشک و رسیدن از ۴ تن به ۱۷ تن را باعث خوشحالی و خرسندی خواند و گفت: من پیشنهاد می کنم مدت سه ماه این طرح را به همین شرکت بدهیم.
شاهین علیزاده عضو شورای شهر فومن گفت: من قرار داد نامه سه ماه با شرکت تفکیک زباله خشک را خواندم. تضمین شرکت به مبلغ ۵۰ میلیون تومان کافی نیست زیرا ما ادوات و وسیله در اختیار ایشان قرار دادیم باید وثیقه بیشتر شود.
در این جلسه با ۵ رای موافقت شد تا مدت سه ماه طرح تفکیک زباله خشک به شرکت مربوط اجرایی شود.

با پیشنهاد نعمتی و با ۷ رای اعضا قرار شد برای پاکبانان بازار هفتگی مقداری از درآمد بازار به عنوان اضافه مزد به انها پرداخت شود.
زهرا نظری نیز در این جلسه خواستار اجرای عدالت در ساعت نطق پیش از دستور شد.

tel final1

Share