افتخاری در نطق میان دستور:

شفت تنها نامی از شهرستان را به همراه دارد /اجرای مطالعات سد خالصان آغاز شود/ برای ما ترامپ و کلینتون فرقی ندارد/ایران به تعهدات خود در راستای اجرای برجام متعهد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، گفت: جمهوری اسلامی بر عهدهای خود به ویژه در برجام پایبند است، مگر اینکه طرف مقابل از تعهدات خود سر باز بزند و آن زمان است که برخورد با عهد شکنان را با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب، مسئولان نظام و پشتوانه ملت انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدمهدی افتخاری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، گفت: در اینجا لازم می دانم از مردم آگاه، فهیم و متدین و غیور شهرستان های فومن و شفت به خاطر سپردن مسئولیت بزرگ نمایندگی به اینجاب تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم مانند برهه انتخابات، در ادامه راه انجام وظایف نمایندگی من را از راهنمایی ها و پشتیبانی محروم نکنند.۲۰۱۶۱۱۱۰۹۶۷۲۹۳۱۴۳۵_orig

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و ایام سوگواری ۲۸ صفر، ادامه داد: همان گونه رهبر معظم انقلاب فرمودند درسی که اربعین به ما می دهد، زنده نگه داشتن یاد حقیقت و خاطره شهادت در مقابل تبلیغات دشمن است.

وی افزود: امروز وظیفه داریم پرچم دار این راه بوده و از دستورات و رهنمودهای روشن گرایانه رهبری تبعیت کنیم، ملت بزرگ ایران بارها شعور و شور اجتماعی و بلوغ سیاسی  خود را در صحنه های گوناگون و حساس انقلاب به اثبات رسانده و نشان دادند که ضرورت ها و مقتضیات زمان را به نحو احسن درک می کنند.

افتخاری ادامه داد: خط مشی و اصول کلی و تدابیر دولت برای ملت ایران امید ایجاد کرده و ان شاء الله با توجه به اقتصاد مقاومتی و تأکید بر تقویت بنیه دفاعی کشور و همچنین افزایش تولید ناخالص ملی، کاهش تورم و توجه به تولید، کشاورزی، اشتغال و رفاه عمومی با رعایت مساوات در جهت تحقق عدالت اجتماعی ناظر بر اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه، بسترساز ایرانی قدرتمند، ثروتمند و برخوردار از دانش روز جهان باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با پایان انتخابات آمریکا، ترامپ به نمایندگی از جمهوری خواهان پیروز شده و در تبلیغاتش در مخالفت با کشورمان گزافه گویی هایی جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی مطرح کرده، ما نیز در مقابل به جهانیان اعلام می کنیم که برای ما ترامپ و کلینتون فرقی نداشته و یقینا با رصد توطئه های دشمن و مستکبر و با تأسی از هوشمندی رهبر معظم انقلاب و فداکاری نیروهای مسلح نظامی و انتظامی اعم از ارتشیان، بسیجیان و پاسداران جان بر کف، هیچ گونه نگرانی برای ملت ایران متصور نخواهد بود.

وی ادامه داد: ملت ایران یک ملت بی نظیر و رهبر ایران یک رهبر بی همتا است، رهبری که همانند جدش رسول خدا، در تمام مشکلات و شرایط مقاومت کرده و از راهنمایی دولت و ملت دریغ نمی ورزد، ما به دنیا اعلام می کنیم که ایران اسلامی همیشه صلح طلب بوده و همچنان بر عهدهای خود به ویژه در برجام پایبند است، مگر اینکه طرف مقابل از تعهدات خود سر باز بزند و آن زمان است که برخورد با عهد شکنان را با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب، مسئولان نظام و پشتوانه ملت انجام میدهیم.

افتخاری گفت: با توکل به حضرت حق و ائمه اطهار و ملت بزرگ ایران از هویت اسلامی-ایرانی خویش همچون گذشته دفاع خواهیم کرد و همچنان به اصول شناخته شده سیاست خارجی کشورمان برگرفته از سه اصل عزت، حکمت و مصلحت حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: شهرستان فومن، دیار عارف کامل و واصل، حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی و شیخ زاهد گیلانی که سیره عرفانی و علمیش موجب شده که نوادگانش بنیانگذار گسترش مذهب شیعه در ایران باشند. فومن شهری است که زادگاه کیومرث صابری فومنی بوده که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، وی گل اقای ملت ایران بود و این شهر مفتخر به شعرای بی نظیر است.

افتخاری گفت: این حوزه انتخابیه با داشتن دو قطب گردشگری، سالیانه میزبان بیش از سه میلیون گردشگر  داخلی و بیش از ۱۵ هزار گردشگر خارجی است، شهرک تاریخی ماسوله که بعد از ونیز دومین شهر زنده تاریخی دنیا است و قلعه بی نظیر قلعه رودخان و منطقه بی نظیر اریانات که مرکز مبارزات سردار جنگل میراز کوچک جنگلی بوده است.

وی افزود: شهرستان شفت دیار عالم بزرگ میرزای شفتی که بعدها به میرزای قمی معروف شد و میرزا حبیب الله شفتی اولین مولف ولایت فقیه بعدها به میرزا حبیب الله رشتی شهرت یافت و همچنین سید شفتی که اولین حکومت محدود ولایتی خود را در منطقه عمومی اصفهان بنا کرد و مقبره اش نیز در مسجدی که در منطقه بید اباد اصفهان بنا کرده، واقع شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  ادامه داد: شهرستان شفت تنها نامی از شهرستان را به همراه دارد و سال ها است به علت بی توجهی مسئولان وقت، در حد یک بخش باقی مانده به طوری که از جذب اعتبار در حد یک شهرستان محروم است، حال در همین خطه عالم پرور، دو منطقه زیارتی و سیاحتی امام زاده اسحاق و امام زاده ابراهیم با چشمه سارهای فراوان و درختان بی نظیر و ابشارهای رنگینش سالیانه میزبان دو میلیون نفر زائر است.

وی گفت: از وزیر نیرو می خواهم اجرای مطالعات سد خالصان در منطقه گردشگری ماسوله زودتر آغاز شود، همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت باید اقدامات لازم در جهت رفع نارسایی ها و نواقص واحدهای تولیدی و کارخانه های صنعتی ورشکسته اقدام شود.همچنین از وزیر تعاون می خواهم که دستور اجرای طرح اشتغال در خانه را صادر کند که این موضوع می تواند برای اولین بار در این شهرستان ها به طور کامل اجرایی شود تا این طرح الگویی برای کل کشور باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: در بخش های کشاورزی، نیرو، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان مشکلاتی زیادی است، به طوری که در بخش بهداشت، وزارت بهداشت باید به داد بیمارستان های منطقه برسد.از طرف دیگر وزارت ورزش و جوانان باید در جهت تسریع در اجرای طرح های ورزشی منطقه اقدام کند./

Share