گفتگوی دیارمیرزا با حسن خسته بند

هلال احمر پستی نیست که برای آن نیازمند مدیر وارداتی باشیم/نمایندگان گیلان نباید منطقه آزاد انزلی را زیر سوال ببرند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خسته بند تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم از مزایای قانون که منطقه آزاد انزلی برای ما فراهم کرده استفاده کنیم.آیا خودروها فقط از منطقه آزاد انزلی وارد می شود؟! چرا سایر مناطق آزاد را زیر سوال نمی برید؟!

khasteband_0884اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن خسته بند در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی در دهه ۸۰ و با پیگیری که صفر تا ۱۰۰ آن را بنده داشتم و با کمک خداوند از منطقه ویژه انزلی به منطقه آزاد تبدیل شد.

نماینده مردم انزلی با بیان اینکه در مجلس ششم مجلس و با کمک نمایندگان کشور و بطور همزمان جلفا ، اروند و انزلی تبدیل به منطقه آزاد شدند  اظهار کرد: این موضوع اتفاق مهمی در شمال کشور بود.

عملکرد مهندس مسرور بسیار خوب است

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی فرار و نشیب های بسیاری را طی کرده است یادآور شد: یکی از مشکلات منطقه آزاد انزلی بومی نبودن مدیران و تعامل نداشتن آنها با مدیران شهرستان و استان و همچنین کار بلد نبودن آنها در دهه ۸۰ تا ۹۰ بود که این امر مانع توسعه منطقه آزاد شد.

خسته بند با بیان اینکه مدیر کنونی منطقه آزاد انزلی از تمام مدیران پیشین تعامل پذیر تر و نسبت به حل مشکلات این منطقه پیگیرتر  است اظهار کرد: عملکرد آقای مسرور رضایت بخش  و بسیار خوب بوده است.

وی افزود: غرفه هایی که تا یکی دو سال پیش همه خالی بودند امروز در آن کسب و کار صورت گرفته و هر کدام از آنها برای چند نفر اشتغال ایجاد کرده است.

منصفانه نیست که بگوییم از منطقه آزاد انزلی هیچ چیزی صادر نشده

DSC_0091khasteخسته بند با اشاره به سخنان برخی نمایندگان مجلس اظهار کرد: ما که قانون گذار هستیم باید خود از جملاتی استفاده کنیم که قانون تصویب کرده است. برخی می گویند به اصطلاح منطقه آزاد بندر انزلی !  این چه حرفی است که می زنید؟! این درست نیست. خدا توفیق بدهد بعضی از شهر ها بدون اینکه نمایندگان آنها قدمی بردارند هم اکنون جزو منطقه آزاد شده اند. شما حساب کنید چه تعداد ایجاد اشتغال شده و چقدر امکانات و زمین های روستایی مردم ارزش افزوده پیدا کرده پس باید به زحمات زحمت کشان را ارج بنهیم.

وی افزود: اینکه برخی آقایان می گویند در منطقه آزاد انزلی واردات شده و یا چیزی صادر نشده منصفانه نیست.

نماینده مردم انزلی به راهکار قانونی اطلاع یافتن از میزان صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: می توانیم از کمرگ سوال کنیم که چه میزان صادرات و واردات صورت گرفته است. هم اکنون صادرات کشور ما مخصوصا بعد از برجام چندین برابر شده و علاوه بر کشورهای همسایه ما نزدیک به ۳۰ کشور از این مسیر کالا ترانزیت می شود.

خودروهای داخلی قاتل مردم هستند/ از مزایای خودروهای منطقه آزاد باید استفاده کرد

خسته بند تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم از مزایای قانون که منطقه آزاد انزلی برای ما فراهم کرده استفاده کنیم. از جمله خودروهای لوکس.آیا این خودروها فقط از منطقه آزاد انزلی وارد می شود؟! چرا سایر مناطق آزاد را زیر سوال نمی برید؟!

نماینده مردم انزلی با اشاره به فضای انحصاری موجود در خودروهای داخلی اظهار کرد: آیا فقط باید بگوییم که مردم فقط باید از خودروهای داخلی که قاتل مردم کشورمان هستند استفاده کنند؟! مردم به خوبی می دانند که خودروسازان چه سواستفاده هایی کرده اند و چه بلایی سر این ملت آورده اند.

وی اضافه کرد: یکی ازمزایای منطقه آزاد خودروهای استاندارد است پس باید از آنها بخوبی استفاده کنیم .همچنین می بایست از این مسیر برای قطعه سازی بهره گرفته شود.

نمایندگان گیلان نباید منطقه آزاد انزلی را زیر سوال ببرند

DSC_0306خسته بند با بیان اینکه نمایندگان گیلان نباید منطقه آزاد انزلی را زیر سوال ببرند و آن را تخریب کند تصریح کرد: آیا نمایندگان استان های دیگر منطقه آزاد خودشان را تخریب می کنند؟!  هر شهری برای خودش یه پتانسیلی دارد. در انزلی چای و زیتون نداریم ولی تاحالا نشده به همکاران خودمان کمک نکرده باشیم و بگوییم اینها را که ما نداریم به ما چه ربطی دارد و شما خودتان مشکلاتتان را حل کنید.

وی افزود: یا مثلا در خصوص سکوی نفتی وزارت نفت می گوید من باید چندصد میلیون دلار هزینه کنم تا از دریای شمال نفت استخراج شود درحالیکه استخراج نفت از جنوب به مراتب آسان تر است , آیا ما باید از این سخنان قانع شویم یا همه ی نمایندگان همکاری کنیم تا سایت نفتی رودسر به بهره برداری برسد؟ باید دست گیر باشیم نه دستگیری کنیم. ما نباید بخشی نگر باشیم.

نماینده مردم انزلی با بیان اینکه منطقه آزاد و بندر انزلی مورد توجه مسئولین نظام و کشور قرار دارد یادآور شد: در گذشته از هر ۱۰میلیون باری که وارد انزلی می‌شد ۷ میلیون فقط در انزلی بود.مسیر کریدور شمال جنوب از انزلی می‌گذرد و این بندر متعلق به کل کشور است و ما باید کمک کنیم.

خسته بند یادآور شد: همه نماینده ها حق دارند در تمام مسائل کشور دخالت کنند و نظر بدهند ولی چقدر خوب است که هرکس درمورد شهر خودش که تخصص بیشتری در آن دارد نظر بدهد و به جای زیرسوال بردن نماینده آن شهرستان و کارهای صورت گرفته یاور او باشد.

وی افزود: ما نباید خودمان به دست خودمان همدیگر را تخریب کنیم. از منطقه آزاد انزلی,  آستانه و رشت بهره برداری می کند. همه ما گیلانی هستیم. آیا می توانیم بگوییم که شرق گیلانی ها کل شیلات و کشتیرانی را قبضه کردند؟ این حرف آیا اساسا درست است؟

نماینده مردم انزلی اینگونه اظهار نظر نمایندگان را موجب ایجاد درگیری و اختلاف دانست و گفت:نمایندگان نباید به این مسائل ورود کنند . اگر این مسائل رخ دهد مردم فکر می‌کنند یا از روی حسد است و یا فرافکنی است. در صورتی که اینطور نیست و از روی دلسوزی است. این امکاناتی که در شهر هست در اختیار همه قرار بدهیم.

نحوه صحبت ها به گونه ای باشد که زحمات مدیران زیر سوال نرود

خسته بند در بخش دیگری از اظهارات خود به راه آهن گیلان هم اشاره ای داشت و گفت: راه آهن قزوین رشت انزلی در صورتی است که اگر انزلی نبود اصلا راه آهنی مصوب نمی شد. ما همه کمک کردیم. ما نباید احساساتی صحبت کنیم. همه درکنار هم باشیم و با هم کار کنیم. همه گیلانی هستند. یه سری کمبود هایی هست که فقط مخصوص شهر ما نیست مخصوص کشور است.اشتغال معضل کل کشور است و همه دنبال حل این مشکل هستند. ما باید بدون تکذیب کردند یکدیگر بنشینیم ضعف ها را حل کنیم.

وی ادامه داد: ما قبلا در منطقه آزاد انزلی مسئول غیربومی هم داشتیم که تکبر داشتند و زمین ها را به زور از مردم گرفتند. مدرسه را به زور گرفتند و مردم را فریب دادند. حالا مدیر جدید دارد تلاش میکند تا اعتماد از دست رفته مردم را بازگردان. منطقه آزاد انزلی طی همین دو ماه گذشته ۴۵ میلیارد تومان درآمد داشته است.خب اگر منطقه آزادی نبود این درآمدبه خزانه منتقل و در کل کشور پخش می شد.

خسته بند تصریح کرد: همه کمک تا در پایان این ۴سال مشکل اشتغال بر طرف شود. حالا اگر کسی نظری دارد من به عنوان شاگرد از آنها کمک میگیرم ولی خواهش من این است که نحوه صحبت به گونه ای باشد که زحمات مدیران زیر سوال نرود و آنها دل سرد نشوند. باید پذیرفت که وضعیت صادرات نسبت به قبل بهتر شده است.

هلال احمر پستی نیست که برای آن نیازمند مدیر وارداتی باشیم

نماینده مردم انزلی در خصوص انتصاب مدیران بودمی و دفاع برخی نمایندگان از واردات مدیران غیربومی به استان گیلان گفت: اینطور نیست که بگوییم همه ی پست ها باید مدیر بومی داشته باشد اما اگر نیروی بومی نداشته باشیم باید از غیر بومی استفاده کنیم.khaste_0503

وی اظهار کرد:در منطقه آزاد انزلی تا الان قبل از آقای مسرور همه غیره بومی بودند و دیدیم چه بلایی سر منطقه آوردند. ولی وقتی بومی آوردیم امتحان خودش را پس داد و نشان داد که نسبت به غیر بومی بهتر عمل می کند.

خسته بند با بیان اینکه در برخی پست های مدیریتی مثل گمرک نیازمند مدیران متخصص هستیم اظهار کرد: اما هلال احمر چیزی نیست که ما در استان برای آن مدیری نداشته باشیم. بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور هر وزیری و تغییراتی که در سطح استان مدیران می‌خواهند انجام دهند بدون اجازه استاندار نمی تواند پس اگر مدیری منصوب شده یعنی اینکه استاندار نظر خودش را در آن باب اعلام کرده است.

وی یادآور شد: عرف بر این بوده که نظر نمایندگان اخذ و با آنها رایزنی صورت می گرفت. برای مثال رئیس جمهور هنگام انتخاب وزرا با نمایندگان رایزنی می کند و در نهایت وزیر در مجلس رای اعتماد می گیرد چونکه او باید در آینده با نماینده تعامل داشته باشه باشد.

انتصاب مدیران غیربومی خلاف اعتقادات مردم است/خلاف نظر مردم حرکت نکنیم

نماینده مردم انزلی انتصاب مدیران غیربومی برخلاف نظرات مردم  دانست و گفت: مردم نظرشان این است که تا جایی که می‌شود از نیروی بومی که از سرمایه های این استان هستند استفاده شود.مسیر خلاف اعتقادات مردم را طی نکنیم و استعدادها را نکشیم.

نماینده مردم انزلی گفت: الان در همین دانشگاه آزاد ما یک غیربومی تاخت و تاز می‌کند. آیا نیروی گیلانی می‌تواند به سایر استان ها برود؟!

وی افزود: مدیرغیر بومی کارش را می‌کند و می‌رود و تنها مشکلات برای ما می‌ماند و هیچ گاه هم پاسخگو نیستند.ما باید ضمن احترام به افراد غیر بومی از افراد بومی استفاده کنیم. و از وزیران انتظار داریم همان طور که ما با آنها تعامل داریم آنها هم با ما تعامل داشته باشند.

خسته بند در خصوص انتخاب رئیس مجمع نمایندگان گیلا نیز اظهار داشت: انتخاب رئیس مجمع نمایندگان به صورت ۶ ماهه بوده و آقای لاهوتی از نمایندگان برجسته و باتجربه و توانمند استانگیلان هستند.ریاست مجمع مسئولیت سختی است و ما از زحمات مهندس جعفرزاده هم تشکر می‌کنیم .همه در کنار لاهوتی هستیم تا بتوانیم در کنار یکدیگر و با راهنمایی های حضرت آیت الله قربانی مشکلات استان را حل کنیم.

tel final1

Share