معاون وزیر کشور

خلاء نگاه ملی به سواحل احساس می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون وزیر کشور با بیان اینکه از سال گذشته در کشور بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است, تصریح کرد: مگر معنای اقتصاد مقاومتی جز این است که ما سواحل را توسعه دهیم و بتوانیم کار آفرینی و درامدزایی بکنیم تا فقر, بیکاری و آسیب های اجتماعی را از بین ببریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تقی رستم وندی معاون وزیر کشور در جلسه ساماندهی سواحل گیلان با اشاره به بازدیدهای خود از سواحل گیلان اظهار کرد: در این ۵-۶ منطقه ای که بازدید داشتیم انگیزه و جدیت مدیران استانی برای ارائه هرچه بهتر خدمات موج می زد .photo_2016-07-15_19-09-50

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, رستم وندی اظهار کرد: کارهای زیرساختی خوبی به رغم اینکه در سال گذشته مصوبه ای برای پرداخت اعتبار وجود نداشت انجام شده بود.

وی افزود: سوال اساسی که مطرح می شود این است که چه باید بکنیم تا به سواحل در کشور براساس منافع ملی ساماندهی شود.

رستم وندی متذکر شد: بدیهی است که وقتی ۲۰ میلیون تردد در این استان صورت میگیرد و حجم عظیمی از سفر ها به استان گیلان است باید یک نگاه ملی هم فعالان،سیاست مداران و ..داشته باشند و هم این نگاه ملی باید در بین سرمایه گذاران ،فعالان اقتصادی ترویج داده شود

معاون وزیر کشور با بیان اینکه هم اکنون این نگاه ملی به گیلان وجود ندارد, یادآور شد: همین هفته گذشتهدر جلسه ای که در کمیته اجتماعی دولت داشتیم متاسفانه خلا این نگاه استراتژیک در کشور نسبت به سواحل حس می شود و این موضوع علل خود را دارد.

این مسئول گفت: من فکر می کنم باید از طریق ابزار رسانه بتوانیم ظرفیت ها و توانمندی های استان را به رخ مسئولین کشور و کسانی که می توانند در تصمیم گیری ها و سیاست سازی در کشور موثر باشند بکشیم.

photo_2016-07-15_19-08-57رستم وندی اظهار کرد: تمایزی بین گیلان و مازندران قائلم و آن این است که احساس میکنم توانمندی های استان گیلان و عزم مدیریتی که وجود دارد امکان جهش در این حوزه را فراهم کرده است.نباید از یاد ببریم که در غرب اسیا کشوری داریم که از سواحلش ۲۵میلیارد دلار درآمد زایی میکند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه از سال گذشته در کشور بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است, تصریح کرد: مگر معنای اقتصاد مقاومتی جز این است که ما سواحل را توسعه دهیم و بتوانیم کار آفرینی و درامدزایی بکنیم تا فقر, بیکاری و آسیب های اجتماعی را از بین ببریم.

وی افزود: بنده خودم تلاش میکنم تا این نگاه ملی را ترویج کنم اما این مسئله یک تلاش مضاعف از جانب مسئولان استانی می طلبد.

رستم وندی خاطرنشان کرد: تغییر نوع نگاه ها به دست شماست.گاهی نمایش یک فیلم مستند باعث توجه افکار عمومی کشور می شود. شما سالیانه حدود ۱۴۰۰ نفر را نجات می دهید اما هیچ رسانه و فیلم سازی این را ثبت و ضبط نکرده است.

معاون وزیر کشور گفت: در صدر کارهای ما بحث اعتبار سالیانه قرار دارد و از ابتدای حضور من در وزارت کشور نظر وزیر محترم کشور را به این قضیه جلب کردم و نامه به اقای نوبخت ارسال شده و مبلغ و میزان اعتبار طی مذاکرات بعدی مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طی ۲سال گذشته با تلاش های همه ی عزیزان شاهد کاهش غریق بوده ایم, یادآور شد: این موفقیت باید ادامه پیدا کند و سرویس هایی که مردم ارائه میشود نیز ارتقا یابد.

رستم وندی در پایان گفت: پیشنهاد میکنم که در سال یک نظرسنجی هم از مردم در خصوص رضایتشان داشته باشیم و شاخص هایی را در نظر بگیریم تا میزان رضایت آنها را بسنجیم.


tel final1

Share