طی جوابیه ای مکتوب عنوان شد

جوابیه شهرداری رشت بابت انتشار یک خبر در دیارمیرزا/تعبیر اعلامی،قطعا و صرفا پایگاه خبری موجه دیارمیرزا نبوده/اصلی ترین وسیله حمل و نقل درون شهرمان متاسفانه تاکسی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار خبری تحت عنوان عنوان «دو کلمه حرف حساب با شهردار رشت; آقای «ثابت قدم» رسانه‌ها بی‌تدبیرند یا عوامل شما؟» روابط عمومی شهرداری رشت با ارسال جوابیه ای نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار خبری تحت عنوان عنوان «دو کلمه حرف حساب با شهردار رشت; آقای «ثابت قدم» رسانه‌ها بی‌تدبیرند یا عوامل شما؟» روابط عمومی شهرداری رشت با ارسال جوابیه ای نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان داد.

متن جوابیه عینا به شرح زیر است:rasht-shahrd

مدیرمسوول محترم پایگاه خبری تحلیلی دیارمیرزا

با سلام و احترام

ضمن تشکر از همراهی همیشگی شما در انعکاس درست مطالب مجموعه مدیرت شهری رشت، پیرو درج مطلبی با عنوان «دو کلمه حرف حساب با شهردار رشت» در تاریخ ۶/۲/۹۵ مقتضی است دستور فرمایید متن جوابیه ذیل ،بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و اصلاحیه های بعدی آن در آن پایگاه خبری محترم درج گردد.

۱- در مطلب خود تحت عنوان «دو کلمه حرف حساب با شهردار رشت» اشاره کرده اید به خوش نیامدن از اخبار انتقادی و بی تدبیری اینگونه رسانه ها،سوال اینجاست در پس کدام نظرسنجی رسمی و علمی و با لحاظ جمیع شرایط آن،مصوبه فوق الذکر مورد نظر و توافق اکثریت مردم است؟ ضمن اینکه پارلمان شهری عملا جایگاه رسمی تجلی این نظر به اصطلاح اکثریتی است که فرمانداری محترم نیز طی آن به نمایندگی از  دولت محترم فرآیندهای قانونی آن را در زمان مقرر بررسی می نماید.در عین حال که اگر نظر اکثریت مردم طبق یک معیار قابل قبول مغایر این فرآیند قانونی است در زمان مقرر می بایست آن را اعمال نمایند که قانون گذار آن را نیز معلوم نموده و از ظریق فشارهای غیر رسمی امکان تغییر آن و برهم زدن فضاهای عمومی تحت عنوان شفاف سازی بی معنی است.

۲-انعکاس هرگونه سخن توسط آن رسانه محترم که قطعا مورد نظر شهردار محترم حسب تعبیر اعلامی،قطعا و صرفا پایگاه خبری موجه دیارمیرزا نبوده است.بلکه به صورت عام اشاره ایشان ملاک عمل می بایست قرار می گرفت و به هیچ عنوان عدم انعکاس گفتار یا عملکرد واقعی هیچکدام از مسوولین محترم نبوده و نیست.تمایل به شفاف سازی بیشتر کمک به روند بسیاری از اموری است که تصمیم گیری به موقع و صحیح مردم و سمئولین را هدایت می نماید.

۳-دوستان عزیز ! هیچ چیز گل و بلبل نیست که آن را ملاک تدبیر بدانیم، اما ملاک بی تدبیری است آن است که قانون را کنار گذارده و یک طرفه از عملکرد مسئولیت های مختلف به ویژه عملکرد دولت قبل از اوج قیمت فروش نفت و نقدینگی جاری کشور دفاع کنیم و بعد بگوییم راننده تاکسی عزیز با قرض برو و برای مردم شهر و برای رضای منافع عمومی چون فعلا اکثریت می خواهند مردم رانندگی کن و متولی مستقیم شما یعنی سازمان مرتبط در شهرداری ، هم کاری به کار شما ندارد،در این خصوص حسب تاکید ویژه شما ضمن اعلام عدم مسئولیت مهندس جمشیدپور درخصوص نرخ گذاری بر روی هر نوع وسیله نقلیه که متهم به ایجاد شرایط اسفناک گردیده.برای قید جزئیات بیشتر از همان معاونی که مورد انتقاد قرار داده اید مستندات را اخذ نموده و در رسانه خود انعکاس دهید و اگر ذره ای تقصیر مشمول ایشان یا رکن دیگری در طول یک سال گذشته بوده است درست هدف گذاری صورت گیرد و مسئولانه از ایشان پاسخ عدم انجام مسئولیت خواسته شود؟

۴-با قاطعیت عرض می کنیم،به دلیل صحیحی که آورده اید قطعا اصلی ترین وسیله حمل و نقل درون شهرمان متاسفانه تاکسی است،البته و صد البته پس از وسایل تک سرنشین مورد علاقه همان مردم که متاسفانه به واسطه بی تدبیری های قبل می بایست به آن وسایل حمل و نقل سنگین برون شهری را به ناوگان روزانه قابل تردد در شهر اضافه نمود که در این راستا رسانه ها،انشاالله با شفاف سازی امور تدریجی و آموزشی و با اعداد و ارقام کمی به کاهش وسایل شخصی به ویژه تک سرنشین در سطح شهر جهت تردد به شهرداری کمک خواهند نمود،در این راستا بد نیست جزئیات عملکرد سرای محلات برای مردم به صورت دائمی منعکس گردد تا استقبال از آنها جهت موضوعات آموزشی در حوزه ترافیک بیشتر گردد استقبال از آنها جهت موضوعات آموزشی بیشتر گردد.

۵-از طرفی شفافیت در سهم دولت ها نیز برای مردم بازگو شود که قطعا با منابع متکی به درآمدهای اکثریت طرفی مردمی که بدان اشاره شده، نمی توان سهم حمل و نقل عمومی را افزایش داد،زیرا تصدیق می فرمائید که فشار اقتصادی را ناشی از خرید اتوبوس به قیمت هر عدد حدود ۵۰۰ میلیون تومان به تعداد مورد نیاز که همیشه نیز می بایست نیازسازی و تعمیر گردد کمتر از افزایش کرایه تاکسی می تواند به مردم فشار وارد کند.که این امر نیز از طریق جزییات سند باز آفرینی در حوزه حمل و نقل عمومی و تردد به شیوه های دیگر در شهر قابلیت ترویج و آموزش را دارد.
۶-ضمن پاسداشت هر آنچه که انجام داده شده توسط مسئولین سلف شهرداری تصدیق می فرمایید که کمیت و کیفیت این عزیزان در سنوات گذشته در حیطه مسئولیت شهردار محترم فعلی نبوده و همان مردم عزیز در فرآیند های قانونی در تعیین کیفیت موضوع انتخاب جایگاه شهرداری نقش داشته اند و همچنان خواهد داشت .ضمن اینکه نمی توان حتی عدم انجام پاره ای از وظایف را تحت عنوان حقوق مردم به عهده شهرداران گذشته نهاد،چرا که ضعف دولت در پرداخت و یا اجرای قانون ،عدم پیگیری شفاف مراکز رسانه ای و بسیاری از عوامل دیگر با اوزان مختلف می توانند دلیلی بر اوضاع امروز ما گردد.
۷-این را از زبان بسیاری از شهروندان می گوییم که بی انصافی است که شخص شهردار را کسی ندانیم که هم اکنون نیز بسیاری از اوقات پیاده در شهر قدم می زند تا مشکلات مردم را حس نماید که قطعا رعایت این امر به منزله ترویج رفتار ترافیکی موثر تر یعنی استفاده از پیاده روی در بسیاری از اوقات است ضمن اینکه لازمست اگر قشر پایین در آمدی و تاثیر افزایش نرخ تاکسی صحبت می کنیم بدانیم این رانندگان عزیز خود بخش از عمده ای از این قشر ها هستند که می بایست به در آمدشان کمک شود.
۸-از کدام آرامش قبرستانی سخن می گویید.اگر مصائب مندرج و گرد آوری شده و التهابات حاصله از جوسازی تعداد البته محدودی از رسانه ها را تحت عنوان شفاف سازی خدمتان ارائه دهیم تا ملاحظه بفرمائید هیچ موضوعی حداقل در دوره فعلی مدیریت شهرداری رشت نه می تواند مانع توسعه شهری قانون مدار باشد و هیچ شفاف سازی منصفانه ای را نیز لطفا هیچ رسانه ای پنهان ننموده و ننماید.همچنان که مستحضرید آن تعداد حداقل رسانه هیچوقت با هر درصد از انصاف دست از این امر برنداشته اند.
۹-ضمن احترام به تمامی دوستان .قطعا واقعی کردن قیمت بنزین یک حقیقت انکار ناپذیر و یک اصل علمی و جهانی است و لازم نیست راه رفته در اقتصاد موفق جهانی را دوباره کشف کنیم و ضمن تایید این بخش از عملکرد ایشان (آقای دکتر احمدی نژاد) خواهشمند است شفافیت امور در استقرار هر چه سریعتر مدیریت واحد شهری از دولت های مردم در خواست نمایید تا امکان ایجاد هرگونه محدودیت را برای مسافربرهای شخصی و از طرفی ایجاد اشتغال بیشتر که توسط استاندار محترم گیلان بر اساس آمار ارائه شده رو به رشد است سبب رونق بیشتر کشاورزی ،گردشگری و… گردد تا بیکاری سبب ایجاد دستفروشی ،مسافربری های شخصی و یا هرگونه اشتغال غیر رسمی دیگر نگردد.در این راستا تسلط به علم اقتصاد شهری قطعا به تدبیر مدیرانه در قالب فرآیند های زمانی فضولی و در عین حال تسریع شده کمک می نماید چرا که امسال را سال اقدام و عمل نامیده اند پس بهتر است بیشتر عمل کرد و کمتر شعار داد.
۱۰- در پایان قابل ذکر است از نگاه دلسوزانه وزیر محترم کشور ،استاندار معزز و حسن نظر فرماندار محترم و همکاران سخت کوش ایشان که همیشه یار و یاور مدیریت شهری و تاکسیداران عزیز بوده و مصوبات و قانونی آن حوزه برای شهرداری مشکل گشا بوده و است کمال تشکر را  نموده و از همراهی تمام شهروندان محترم به ویژه رسانه ها در این مسیر توسعه تشکر نماییم.

جوابیه ۱جوابیه ۲ جوابیه ۳ جوابیه۴
tel final1

Share