سینا هوشمند

از تجلیل «شنبه بازاری» تا «فله ای» خبرنگاران

سینا هوشمند گورابی – سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چندی پیش اینجانب همزمان با افتتاح مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی در یادداشتی نوشتم که با توجه به افتتاح چنین مرکز مجهز و زیبایی تنها طی هفت ماه لازم است سایر مسئولان استان در شهرستان های ساحلی دست به کار شده و چنین طرح های […]

سینا هوشمند گورابی – سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

photo_2015-08-11_08-28-01چندی پیش اینجانب همزمان با افتتاح مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی در یادداشتی نوشتم که با توجه به افتتاح چنین مرکز مجهز و زیبایی تنها طی هفت ماه لازم است سایر مسئولان استان در شهرستان های ساحلی دست به کار شده و چنین طرح های آبرومندانه ای در شهرستان ها راه اندازی کنند. اما مثل اینکه به نظر می رسد در مراسم تجلیل از خبرنگاران هم نیازمند الگوبرداری از منطقه آزاد انزلی و کمی هم شرکت مخابرات گیلان هستیم.
حال که روز خبرنگار فرا رسیده است و همه به تکاپو افتاده اند که بگونه ای از زحمات یکساله این قشر همیشه مظلوم جامعه قدردانی کنند به نظر می رسد باید یک دوره آموزشی« تجلیل از خبرنگاران» توسط یک نهاد برای سایر دستگاه ها برگزار شود تا بلکه دیگر شاهد بی نظمی در تجلیل ها نباشیم.

هنوز خاطره نکوداشت «شنبه بازاری» * از خبرنگاران گیلان توسط ارشاد و دلنوشته سوزناک عکاس خبری دیارمیرزا از اتفاقات رخ داده در مراسم تجلیل یک نماینده را فراموش نکرده بودیم که شاهد تجلیل از خبرنگاران توسط شهرداری و شورای شهر رشت بودیم که بهترین واژه برای توصیف دقایق پایانی آن «تجلیل فله ای »است.

در حالیکه در مراسم نکوداشت خبرنگاران توسط شهرداری شاهد اهدای گل و اجرای موسیقی زنده و ذکر خاطرات تلخ و شیرین خبرنگاران بودیم و همه چیز به خوبی پیش می رفت در انتهای مراسم و اهدای هدایا به خبرنگاران بی نظمی هایی رخ داد که تمام رشته ها را پنبه کرد.

به نظر می رسد در برگزاری همایش ها و تجلیل ها همچنان کُمیت ما لنگ است و قادر نیستیم یک مراسم را از ابتدا تا انتهایش آبرومندانه و با برنامه برگزار کنیم.

حقیقت امر این است که برخلاف مراسم تجلیل توسط ارشاد و همچنین شهرداری رشت آنچه که در مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط منطقه آزاد انزلی صورت گرفت در عین سادگی و بی زرق و برق بودن دارای حداقل استانداردهای لازم برای رعایت شان خبرنگاران و از آن بالاتر حفظ حرمت انسان ها بود.

در پایان از همه نهادها , دستگاه های اجرایی و غیراجرایی مصرانه خواهشمندم که همواره به یاد داشته باشند اگرچه ممکن است خبرنگاران از وضعیت معیشتی بالایی برخوردار نباشنداما آنقدر شرافت دارند که بخاطر کارت هدیه ۵۰ تومنی و فلاش مموری ۳۰ هزار تومانی فلان سازمان و نهاد شایسته نباشد هر طوری که دوست داریم با آنها برخورد کنیم.باور کنیم می شود یک مراسم را ساده و در عین حال آبرومندانه و زیبا برگزار کرد بگونه ای که به هیچ کسی برنخورد !

* عزیزانی که در مراسم ارشاد حضور داشتند شهادت می دهند که آنچه بر روی صحنه هنگام تجلیل از خبرنگاران رخ داد چیزی کم از شلوغی بازارهای محلی گیلان نداشت.

Share