موسوی روزان در گفتگو با دیارمیرزا

شورا نیازی به مشاور رسانه ای ندارد/«دیارمیرزا»رسانه‌ای ولایتمدار و متعادل است/ثابت قدم نباید خودش هم فکر کند و هم عمل/ایجاد پیاده راه یک کار فرهنگی است و به شهر هویت می‌بخشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موسوی روزان با بیان اینکه شخص« ثابت قدم »می تواند با عملکرد خود در وحدت و انسجام شورا تاثیرگذار باشد اظهار داشت:برای من وحدت بین اعضا بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدرضا موسوی روزان عضو شورای شهر رشت ضمن حضور در پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گفتگویی تفصیلی با خبرنگاران تحریریه دیارمیرزا داشت.

«دیارمیرزا» رسانه ای ولایتمدار و متعادل است

roozan-3-4-94_9311 (13)سیدرضا موسوی روزان عضو شورای شهر رشت در ابتدای گفتگوی خود با دیارمیرزا با بیان اینکه این سومین حضور رسم من در این رسانه است اظهار داشت:بنده پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا را مجموعه ولایتمدار و متعادل می دانم و این پایگاه خبری در بین عموم مردم از اعتبار خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه از دیارمیرزا انتظار می رود تحرکات بیشتری نسبت به مسائل گوناگون داشته باشد اضافه کرد:طی یک سال اخیر دیارمیرزا سعی کرده است به مسائل حاشیه ای با احتیاط بیشتری ورود کند و خود من هم دیدگاه منفی نسبت به ورود به حواشی دارم اما این هرگز بدان معنا نیست که به تکلیف خود عمل نکنم .اگر لازم باشد هرکجا تنش و یا برخوردی است ابایی از ورود به آن مساله ندارم.

وی در ادامه اظهارات خود به ماه مبارک رمضان ,ماه بهار قرآن اشاره کرد و افزود:همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان برجسته کشور اظهار داشته اند در این ماه باید سعی شود با مفاهیم قرآن کریم آشنایی بیشتری پیدا کنیم.
موسوی روزان توجه به سیرت و باطن قرآن را ضرروی خواند و افزود:در بسیاری اوقات ما انسان ها مامور به ظاهر افراد هستیم نه باطن آنها و براساس عملکرد و اظهارات آنها در باره ی آنها قضاوت می کنیم.
وی اضافه کرد:به عنوان یک برادر کوچکتر به همه توصیه می کنم که برداشت خود از سخنان دیگران را به سمت افکار عمومی هدایت نکنند و بگذارند هر فردی نظرات خود را بیان کند.هیچ گاه نباید قاطعانه بگوییم که آنچه من از سخنان فردی برداشت کرده ام نظر خود آن فرد بوده است.

عضو شورای شهر رشت در ادامه به تشییع باشکوه پیکر شهدای رزمنده و غواص خط شکن اشاره کرد و با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده برای آنها در ادامه مذاکرات هسته ای آرزوی توفیق نمود.

اعضای شورا با مفاهیم کار شورایی بهتر آشنا شده اند

roozan-3-4-94_9311 (9)عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه ۱۲ شهریور شورا وارد سومین سال فعالیت رسمی خود می شود اظهار کرد:در طول عضویت خود در شورا بیشترین نطق ها و حضور در جلسات شورا و کمیسیون ها را داشته ام و دوستان دیگر نیز در سایر بخشها حضور پر رنگی داشته اند اما با این حال به عملکردم نمره بالایی نمی دهم هرچند رفوزه هم نشده ایم.
موسوی روزان به تغییرات گسترده در ریاست شورا و اعضای هیئت رئیسه در سال اول و دوم فعالیت شورا اشاره کرد و افزود:هم اکنون اعضای شورا همدیگر را بهتر شناخته اند و با مفاهیم کار شورایی بهتر آشنا شده اند و آموخته اند که نباید خود را وارد مسائل کوچک و پیش پا افتاده کنند.

وی با بیان اینکه دیگر شاهد رفتارهای شتابزده همانند آغازین روزهای فعالیت شورا نیستیم تصریح کرد:اعضای شورا آموخته اند که صبوری بیشتری داشته باشند و اکنون کلیت اعضا دنبال این هستند که در کنار یکدیگر کارها را با موفقیت به پیش ببرند.

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت به مدیریت بی ثابت شهری طی سالهای گذشته و حضور چند ماهه و فصلی افراد مختلف به عنوان سرپرست شهرداری اشاره کرد و گفت:در چنین فضای بی ثباتی طبیعی است که شهرداری نمی توانست اهداف بلند مدت داشته باشد.

نظارت دقیق عملکرد شهرداری توسط شورا

موسوی روزان از رصد و نظارت بر عملکرد شهرداری در خصوص انتصابات,نحوه برخورد با کارمندان در هنگام جابه جایی ها و…اشاره کرد و افزود:اگر شورا نسبت به این مسائل بی تفاوت باشد و سکوت اختیار کند یعنی اینکه نتوانسته است نسبت به وظایف نظارتی خود به درستی عمل نماید.

ثابت قدم نباید خودش هم فکر کند و هم عمل

وی ثابت قدم را فردی پرتحرک ,پُر جنب و جوش و با تجربه خواند و گفت:در همان روزهای نخست پس از انتخاب ایشان به عنوان شهردار گفتم که آقای ثابت قدم نباید خودشان هم فکر کنند و هم عمل !ایشان باید اجازه دهند که شورا فکر کند و سپس آقای شهردار برای انجام کارها برنامه ریزی نمایند.

اکثریت اعضای شورا موافق پیاده راه سازی هستند

roozan-3-4-94_9311 (14)موسوی روزان با بیان اینکه شخص« ثابت قدم »می تواند با عملکرد خود در وحدت و انسجام شورا تاثیرگذار باشد اظهار داشت:برای من وحدت بین اعضا بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.شهردار رشت می تواند با حضور خود در جمع اعضا و توجیه انها نسبت به پروژه های مدنظرش اعضای شورا را برای حمایت از خود قانع کند و به انسجام بیشتر اعضا کمک نماید.
وی در ادامه به رد دو فوریت لایحه پیاده راه سازی در آخرین جلسه شورا اشاره کرد و افزود: آقای ثابت قدم پیشنهاد کرده بودند که اعتبارات دو پروژه دیگر برای پیاده راه سازی اختصاصی یابد اما این مساله مورد موافقت قرار نگرفت.

موسوی روزان از بررسی عادی طرح پیاده راه سازی در کمیسیون خبر داد و افزود:حدودا طی یک ماه آینده این طرح بررسی می شود. اکثریت اعضای شورا با پیاده راه سازی مخالف نیستند و حتی در بودجه نیز این مساله پیش بینی شده است اما اعضای شورا نسبت به مواردی بی اطلاع هستند و نیاز است که شهردار در این زمینه تعامل بیشتری با شورا داشته باشد.

ایجاد پیاده راه یک کار فرهنگی است و به شهر هویت می بخشد

roozan-3-4-94_9311 (10)عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت بر برندسازی و هویت بخشی رشت تاکید کرد و افزود:پیاده راه سازی نقش بی بدیلی در هویت بخشی شهر دارد و می تواند رشت را در تاریخ ماندگار کند.بشخصه موافق طرح پیاده راه سازی هستم اما باید اعضای شورا توجیه شوند که منابع مالی این پروژه از کجا تامین می شود.این نیاز حس می شود که ثابت قدم پیش قدم شود و اعضای شورا را برای اجرای پروژه ها توجیه نماید .هرچند ممکن است در این بین برخی اعضا مایل نباشند که اینگونه طرح های بزرگ و ماندگار در زمان شهرداری ثابت قدم انجام شود اما اکثریت اعضا چنین دیدگاهی ندارند و می توانند از ایشان پشتیبانی کنند.
موسوی روزان به افزایش قیمت واحدهای تجاری در مسیر پیاده راه علم الهدی اشااره کرد و افزود:پیاده راه سازی مطمئنا به نفع بازاریان است و آنها باید از این موضوع استقبال کنند و حمایت خود را ابراز نمایند.
وی اصل ایجاد پیاده راه سازی را یک کار فرهنگی و بازگشت به سنت قدیمی مردم گیلان دانست و بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی و اجتماعی تاکید نمود و افزود:با ایجاد پیاده راه می توانیم نهایت بهره اقتصادی و فرهنگی را ببریم.
عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت با بیان اینکه شهر ما زمانی زیبا می شود که در قلب شهر شاهد ترافیک نباشیم اضافه کرد:فقط کافی است لحظه ای تصور کنیم که مسیرهای منتهی به میدان شهدای ذهاب تبدیل به پیاده راه زیبایی شده اند و جوان های ما برای آرامش بیشتر مشغول قدم زدن در آن هستند.طبیعی است برای انجام چنین کارهایی باید هزینه هایی پرداخت کنیم اما ارزش کار بیشتر از این ها است.

شهرداری باید بصورت جدی پیگیری مترو باشد

موسوی روزان در ادامه گفتگوی خود با دیارمیرزا ایجاد خط ویژه اتوبوس را تنهای یک مسّکن دانست و احداث مترو در رشت را ضروری خواند و گفت:احداث مترو در بین اعضای شورای شهر رشت از مقبولیت بالایی برخوردار است و آقای ثابت قدم باید به جد پیگیر این موضوع باشند.

وی خواستار کمک نمایندگان رشت برای احداث مترو شد و گفت:از آنجایی که دولت ۵۰ درصد هزینه مترو در کلانشهرها را متقبل می شود شهرداری رشت باید بتواند دفاع قابل قبولی از این پروژه داشته باشد.احداث چندین پروژه در رشت منافاتی با یکدیگر ندارند و در کنار پیاده راه سازی و ساماندهی رودخانه ها باید مترو را دنبال کنیم.
عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت از ایجاد دو مسیر متفاوت و هر کدام به طول سیزده کیلومتر برای احداث قطار شهری خبر داد و افزود:در طرح مطالعاتی در هر مسیر ۱۳ ایستگاه پیش بینی شده است و یک مسیر از دانشگاه گیلان آغاز و به فرودگاه رشت ختم می شود و مسیر دیگر نیز از دخانیات به سمت لاهیجان خواهد بود و تقاطع این دو مسیر نیز میدان شهداری ذهاب(شهرداری) می باشد.

موسوی روزان بر ضرورت ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در رشت تاکید نمود و گفت: هم اکنون احداث ۲۴ پل مکانیزه توسط بخش خصوصی در حال انجام است و برای احداث پارکینگ طبقاتی در رشت نیز سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده اند.

وی ضمن ابراز خرسندی از افزایش بودجه شهرداری به ۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری بر ضرورت افزایش این بودجه در سال ۹۵ به یک هزار میلیارد تومان تاکید نمود و گفت:نمی توانیم همه ی کارها را با بودجه شهرداری انجام دهیم و باید از بخش خصوصی نهایت استفاده را ببریم.

نقد با تخریب تفاوت دارد/نباید پاسخ افرادی که توهین می کنند را بدهیم

roozan-3-4-94_9311 (3)
عضو دوره چهارم شورای شهر رشت به برخی حاشیه سازی ها اشاره کرد و گفت: نقد با تخریب تفاوت دارد.افراد ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند و نسبت به برخی مسائل منتقد باشند .بنده دست منتقدان خود را می بوسم اما برای تخریب کنندگان احترام قائل نیستم.

موسوی روزان با بیان اینکه زبان انتقاد زبان خاصی است اضافه کرد:کسانی که دیگران را تخریب می کنند باید بدانند که این موضوع به خودشان بر می گردد و اساسا نباید پاسخی به اینگونه افراد داد و خود را وارد حاشیه کرد.
وی اضافه کرد:اگر ما حرف درستی داشته باشیم اما با زبان توهین آن را بیان کنیم ممکن است کسانی از این موضوع خوشحال شوند اما باید بدانیم که سخنان ما نمی تواند هرگز مورد مقبولیت مردم قرار گیرد.

اگر جمشیدی قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشت بهتر بود رییس شورا نمی‌شد

عضو شورای شهر رشت در خصوص تفاوت نگاه مدیریتی رضا جمشیدی چناری و عباس صابر بر ریاست شورا اظهار داشت:اقای جمشیدی فرد پرتحرک و پرجنب و جوشی بود و با اینکه تحربه مدیریتی نداشت تحرک خوبی در اعضا ایجاد می کرد.هرچند در کنار آن ضعفهایی داشت و در چندین مورد انتقادات خود را نسبت به ایشان مطرح کردم.
وی با بیان اینکه جمشیدی را فردی متفکر و علمی می دانم تصریح نمود:من مخالفت استعفای ایشان از شورا بودم و نسبت به آن چندین بار موضع گیری کردم و حتی ایشان جلسه ای با من گذاشتند تا مرا نسبت به موافقت با استعفای خود قانع نمایند.اما به نظر من اگر ایشان قصد ورود به انتخابات مجلس را داشتند بهتر بود که ریاست شورا را قبول نمی کردند و اینگونه وارد حاشیه نمی شدند.
موسوی روزان با بیان اینکه دوره ریاست جمشیدی بر شورای شهر رشت به دلیل چالش هایی که او با آن مواجه شهد موجب کاهش و ریزش آرای او شده است اضافه کرد:البته ممکن است از جای دیگری به سبد رای او افزود شود اما از نظر من ایشان رای بالایی کسب خواهند کرد اگرچه در انتخابات شکست بخورند.

صابر فردی متعادل و باتجربه است

roozan-3-4-94_9311 (5)وی عباس صابر را فردی متعادل و آرام ارزیابی کرد و افزود:در دوره ریاست ایشان بر شورا دوره آرامی را پشت سر گذاشتیم و به دلیل تجربه مدیریتی ایشان در نظام مهندسی و راه و شهرسازی به موضوعات با دید و نظر کارشناسی نکاه می کنند.
موسوی روزان در ادامه افزود:هردوی این عزیزان از دوستان خوب ما هستند و حقیقتا وقتی جمشیدی از شورا رفت نسبت به عدم حضور او احساس دلتنگی پیدا کردم.

شورا نیازی به مشاور رسانه ای ندارد

موسوی روزان در خصوص قطع همکاری شورا با مشاور رسانه ای اظهار کرد:انتخاب هرگونه مشاور باید بر طبق چارچوب قانونی باشد که در خصوص مشاور رسانه ای این موضوع رعایت نشده بود.هم اکنون روابط عمومی شورا به خوبی مشغول فعالیت است و نیازی به وجود مشاور رسانه ای احساس نمی شود.

وی جایگاه تخصصی مشاورین را فعالیت و مشارکت در جلسات کمیسیون ها دانست و افزود:هم اکنون از وجود مشاورین در کمیسیون های مختلف شورا نهایت بهره بردای صورت می گیرد و مشاورین نسبت به گذشته فعالیت بیشتری دارند.

آیا این گناه کبیره است که بدانیم چه کسانی معرف شرکت سبلان خودرو به شهرداری بوده اند؟

IMG_9308عضو شورای شهر رشت در خصوص قرارداد بحث برانگیز خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس از شرکت «سبلان خودرو مایوان» در تاریخ ۲۴ اسفند سال ۹۳ گفت:در نطق ها مصاحبه های خود سوالاتی در این زمینه مطرح کرده ام.سوال من این است که معرف این شرکت به شهرداری چه کسانی بوده اند؟برای انعقاد قرارداد ۹ میلیارد تومانی نیز به رایزنی و معرف داریم.از کسانی که مشوق این کار بوده اند می خواهم بپرسم که آیا این گناه کبیره است که بدانیم چه کسانی معّرف این شرکت به شهرداری بوده اند؟
سوال بعدی این است که چرا این قرارداد بصورت محرمانه وبدون اطلاع شورای شهر به امضا رسیده است؟وقتی قراردا را علنی نمی کنیم یعنی اینکه از افشای موضوعی هراس داریم.اعضای شورای شهر و رییس سازمان اتوبوسرانی در جریان خرید این اتوبوس ها نبوده اند و حتی دوستانی که مدافع این قرارداد هستند در جریان قرارداد قرار ندارند و مشخص نیست بر چه اساسی از موضوعی که آز آن اطلاعی ندارند دفاع می کنند.

وی اضافه کرد:سوال مهم دیگر این است که چرا تیم اعزامی شهرداری به شرکت مذکور یک تیم فنی و متخصص نبوده است.اقایان مسئول باید در این زمینه به مردم پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت اضافه کرد:چرا با شرکتی قرارداد بسته اید که ۵ – ۶ سال بیشتر از تاسیس آن نمی گذرد و هم اکنون در وضعیت مالی مناسبی قرار ندارد و حتی بیش از ۵۰ درصد کارگرانش را تعدیل کرده است. و اینکه تنها قرارد این شرکت تنها فروش ۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تبریز بوده است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مسئولان نباید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی بی توجه باشند اظهار داشت:برای چه به تولید ملی بی توجه بوده اید و یک کالای خارجی خریداری کرده اید؟

وی به تناقضات موجود در صفحه اول و دوم قرارداد اشاره کرد و گفت:صفحه اول این قرار ۹ میلیارد تومانی یک امضا دارد اما صفحه دوم قرار دارای ۶ امضا است.به افکار عمومی پاسخ دهید که چه تغییراتی در صفحات اول و دوم قرارداد رخ داده است.اگر از ایران خودرو یا سایپا این اتوبوس ها خریداری می شدند دارای پلاک ملی بودند و ما می توانستیم در صورت لزوم در خارج از استان از آنها بهره ببریم اما با پلاک منطقه آزاد انزلی خریداری شده اند و باید مشخص شود که آیا بخاطر این موضوع کاهش قیمت هم داشته اند ؟

موسوی روزان اضافه کرد:چگونه هنگامی که شهرداری رشت در بدترین زمان مالی خود قرار دارد یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان هنگام عقد قرارداد به حساب شرکت مذکور واریز می شود؟به مردم پاسخ دهید که در قبال این پول چه سندی دریافت کرده اید؟
وی افزود:هم اکنون شرکت «سبلان خودرو مایوان» با مشکلات مالی رو به رو است و حتی در سفر استانی ریاست جمهوری به اردبیل با درخواست وام آنها موافقت شده اما به دلیل اینکه نتوانسته اند ضامن معتبری معرفی کنند تاکنون از دریافت وام عاجز مانده اند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در بودجه ۹۳ تنها سه میلیارد و دویست میلیون تومان برای خرید میدی باس و اتوبوس اختصاص یافته است تصریح نمود:مسئولان وقت شهرداری بر اساس کدام مجوز خرید میدی باس را حذف کرده اند؟حتی اگر مبلغ بودجه ۹۴ را هم به آن اضافه کنیم باز هم ۹ میلیارد تومان نمی شود! از اینکه باید اتوبوس خریداری شود شکی نیست,اما درخصوص نحوه خرید آن و مبلغ آن حرف داریم.

موسوی روزان در پایان بر قانون پذیری خود تاکید کرد و گفت:هم اکنون نهادهای نظارتی مشغول بازرسی دقیق این پرونده هستند و با بیان اینکه سوالات زیادی در مورد این قرارداد دارم و خواهم داشت اگر سازمان بازرسی اعلام کند که این قرارداد هیچ مشکلی نداشته است از قانون تبعیت خواهم کرد.

برای رسیدن به پست و مقام خود را به آب و آتش نزده ام/به دوستان خود وفادارم

roozan-3-4-94_9311 (1)این عضو شورای شهر رشت در خصوص کاندیداتوری خود در انتخابات هیئت رییسه شورا نیز گفت:در طول دو سال گذشته خودم را برای هیات رئیسه و ریاست کمیسیون ها کاندیدا نکرده و در مقاطع مختلف از دوستان حمایت کرده ام.
موسوی روزان موضوع انتخابات هیئت رئیسه شورا را بسیار مهم دانست و افزود:از نظر من بالاتر از انتخابات هیئت رییسه دوستی و مودت بین اعضای شورا و حفظ وحدت و انسجام شورا می باشد.

وی با بیان اینکه برخی دوستان در سایت های خود مطالبی در این خصوص نوشته اند تصریح کرد:دوستانی که لیاقت ریاست شورا و حضور در هیئت رییسه را دارند کم نیستند اما من بشخصه هیچگاه برای رسیدن به مقامی خود را به آب و آتش نزده ام.آنقدر کارهای مهم در شورا وجود دارد که از هم اکنون به فکر این مسائل نباشیم.

موسوی روزان اذعان کرد: همواره در کنار دوستان خود بوده ام و به آنها وفادار مانده ام و مطمئنا آنها را جا نمی گذارم.از همه کسانی که نسبت به من محبت دارند کمال سپاسگزاری را دارم و به عنوان کوچکترین عضو شورا که بیشترین مسئولیت را در بعد از انقلاب داشته ام همیشه آماده ام که در کنار دوستان قرار بگیرم.

عضو شورای شهر رشت پایگاه های خبری را زبان گویای مردم دانست و افزود:از شما که این فرصت را فراهم آورده اید و از مردم عزیز بابت خواندن این گفتکو تشکر می کنم.

موسوی روزان در در پایان گفتگوی خود با دیارمیرزا ضمن آرزوی سلامتی برای همه ی مردم به تفسیر و بیان نکاتی در خصوص دو آیه ی اول سوره ی مبارکه محمد(ص)پرداخت.

خبرنگار:محمد جعفرزاده

Share