جنجال تعداد بهائیان در سنگر/بازار داغ فوتبال های سیاسی در گیلان/خبری که سه عضو شورا آن را مغرضانه خواندند/قدردانی از رهنما در دیدار دوستانه بوکسورها/مجازات جالبی که جایگزین حبس در رشت شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

بازار داغ فوتبال های سیاسی در گیلان

گوشه کنار سیاستگیلان آنلاین:بازار فوتبال های سیاسی در گیلان هم این روزها داغ است. شب‌ها بعد از افطار، سالن های فوتبال مملو کاندیداهای احتمالی است. مدیونید اگر فکر کنید نیت شان انتخاباتی است. همه برای دیدن بازی می‌روند فقط. حالا دو ریال پول هم این وسط خرج می‌کنند که اصلاً مهم نیست.

جنجال تعداد بهائیان در سنگر

حجت الاسلام والمسلمین سهرابی پور در شب دوم لیالی قدر در مسجد جامع سنگر اظهار کرده بود: چرا مغازه های شهر در شب شهادت حضرت علی (ع) باز است من شنیده بودم که سنگر بهایی دارد ولی نمیدانستم این قدر بهایی در سنگر وجود دارند. اگر بی مسجدی باش ،اگر بی نمازی باش ولی تویی که ادعا شیعه بودن حضرت علی داری در شب شهادت مولا دنبال کاسبی هستی.

بعد از این اظهارات جنجالی سهرابی پور رئیس مجمع عالی بسیج ناحیه سلمان شهرستان رشت نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و در گفتگو با «سنگرما» اظهار کرد: با توجه به عدم حضور حجت الاسلام سهرابی پور در سنگر به لحاظ اینکه مدتی در قم در حال تحصیل وتدریس بودند اطلاعات کافی را در خصوص بحث بهائیت در منطقه سنگر را ندارد.
وی با بیان اینکه بخش سنگر یک بخش مذهبی، دارای مردم ولایت مدار ،مومن وانقلابی می باشد خاطر نشان کرد: تعداد بهائیان در این بخش نسبت به جمعییت بسیار بسیار اندک می باشند و حتی به نیم در صد جمعیت هم نمی رسند.
رئیس مجمع عالی بسیج ناحیه سلمان یاد آور شد : تنها بحث حضور بهائیان مطرح است وهیچ گونه ،فعالیتی نمی توانند انجام دهند و تحت کنترل هستند .
فاخته تاکید کرد: بخش سنگر بالغ بر ۶۰هزار نفر جمعیت دارد وبر اساس آماری که ما رسد وکنترل کرده ایم جمعیت بهائیان در سنگر کمتر از نیم درصد می باشد،شاید به دو دهم درصد هم نرسد .
وی در پایان گفت: لازم بود اطلاعات کافی در این زمینه کسب می شد وبعد در بالای منبر اعلام می شد و امیدواریم که حجت الاسلام سهرابی پور این مطالب خود را اصلاح کند.

خبری که سه عضو شورا آن را مغرضانه خواندند

shora-CCCCکارگرنیا با اشاره به خبردرج شده در سایت ها مبنی بر دریافت پاداش میلیونی توسط مشاوران شورا ؛اظهار داشت : این مطلب به صورت ناصحیح منعکس شده است

وی با بیان اینکه مشاوران شورا جزا افراد شاخص و  دارای تخصص بالا در حوزه ی خود هستند، افزود: من از مشاوران کمیسیون خود دفاع می کنم و شرمنده مشاوران هستم و سایتی که خبر را با ابهام درج کرده کار نادرستی کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: همین که مشاوران برای شورا و شهر وقت می گذارند بسیار ارزشمند است و من رسما از مشاوران شورا عذر خواهی می کنم و مطمئن باشید این مسئله را از طریق رئیس شورا پی گیری می کنم  زیرا درج اینگونه اخبار تخریب کل شورا و افرادی است که می خواهند تجربه خودر ا برای توسعه شهر به کار گیرند . اگر افراد متخصص وارد شورا نشوند کارها به نحو احسن انجام نمی شود.

در این جلسه مظفر نیکومنش نودهی نیز درج مغرضانه برخی اخبار انتقاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای بسیاری برای استفاده از ظرفیت های مینی بوس ها در شهر وجود دارد خاطرنشان کرد: در شهر رشت ۵۵ محله داریم این به جز ۵ بخش تابعه است و در این ۵۵ محل هستند محلاتی که هنوز مینی بوس ندارند.

نیکومنش با بیان اینکه باید گسترده تر و کارشناسی تر برنامه ریزی شود،گفت: شهر رشت در حال گسترش است باید طرح و برنامه های جدید ارائه شود.

موسوی روزان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید از مظلومیت مشاوران شورا در شهر دفاع شود، اظهار داشت : رئیس شورا باید اقدام انجام شده در سایت های خبری که موضوع پاداش مشاوران را انعکاس داده است پی گیری کند.

وی اظهار داشت: در خبر درج شده، رقم مذکور مشخص نیست به ریال یا تومان بوده و همین شبهه افکنی است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه ما به مشاوران شورا اعلام می کنیم که این امر پی گیری می شود ،خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون حمل نقل ترافیک نیز این امر را باید پی گیری کند باید از حیثیت و ابروی مشاوران حداقل در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا دفاع شود.

موسوی روزان تاکید کرد: مبلغ ناچیزی که مشاوران شورا در طول یکسال دریافت کرده اند جایی برای گفتن ندارد و ما شرمنده این بزرگواران هستیم.

وی توجه به مشکلات رانندگان مینی بوس را مورد تاکید قرارداد و گفت: در تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قدمهای  جدی برداشته شود.

حسینی مشاور کمیسیون حمل و نقل نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اعلام دریافت پاداش ۱۷۵ میلیونی توسط مشاوران اجحاف در حق متخصصانی که با شورا در حال همکاری هستند؛ افزود: اینکه بعد از یک سال حضور در جلسات در کمیسیون با نیت خدمت به شهر و شهروندان اینگونه قدر دانی شود اجحاف است.

مشاور کمیسیون حمل و نقل با تاکید بر اینکه به گونه ای تیتر زده شده است که گویی ما مبلغ هنگفتی دریافت کرده ایم ،خاطرنشان کرد: چرا تا الان کسی از مشاوران شورا دفاع نکرده است  این اجحاف در حق مشاوران است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ ۷۰۰ هزار تومان هم در طول سال به عنوان حق جلسه یا پاداش تنها هزینه استهلاک ماشین و بنزین مشاوران هم نمی شود،گفت: من گله از شورا دارم چرا اسناد مالی باید در سایت ها درج شود.

Share