از گوشه و کنار سیاست:

نگاهی به دستمزد رئیس‌جمهور/برکناری یک مدیرکل به شیوه متکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برخی از رسانه‌ها، با مراجعه به سایت پیگیری سوابق بیمه، مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور همچنان حقوق خود را از مرکز تحقیقات مرکز استراتژیک مجمع تشخیص دریافت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:

باید ایران را به سرزمین‌های اعراب برگردانیم

رگوشهوزنامه جمهوری اسلامی نوشته: «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی که دخالت کردن در موضوعات غیرمرتبط با شغل خود را از وظایف حتمی خود می‌داند، اخیراً تهران را متهم به برهم زدن آرامش همسایگانش کرد. بر اساس گزارش وبگاه خبری «سمانیوز»، خلفان در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران تلاش‌هایی برای برهم زدن آرامش و امنیت دولت‌های همجوار خود صورت می‌دهد و در عراق و سوریه دخالت می‌کند. وی بدون اینکه اشاره‌ای به حضور تروریست‌های عرب و غیرعرب با حمایت آمریکا و عربستان و متحدان غربی و عربی آنان کند مدعی شد «ایران بعد از شکست در بحرین و منطقه “الشرقیه” عربستان، به دنبال تخریب یمن است».ایران در زمان خلیفه دوم، عمر، یکی از ولایات مملکت اسلام بود و در زمان صفویه شیعه شد و بر همین اساس باید به دوره قبل از صفویان بازگردد.

عارف:می خواستند گناهان رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیاندازند

محمدرضا عارف شامگاه در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان گفت: هنوز خیلی ها باور ندارند که آیا رحیمی در زندان است یا نه و این اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را می رساند که این گونه با مسوولان نظام برخورد می کند. اگر با آقای رحیمی در همان زمانی که در استانداری بود برخورد می شد دیگر معاون اول رئیس به زندان نمی افتاد. البته خطاهایی که در زمان تصدی استانداری آقای رحیمی مرتکب شد می خواستند به گردن آقای رمضان زاده بیاندازند که موفق نشدند.

 برکناری یک مدیرکل به شیوه متکی

صبح امروز در اقدامی تامل برانگیز زمانی که علی اصغر حصیری مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در حال بازدید از مدارس شهر بوشهر بود به وی اطلاع داده شد که دیگر سمتی در آموزش و پرورش ندارد. موضوع برکناری علی اصغر حصیری که از خواسته های اصلی نمایندگان جبهه پایداری بود از دو هفته پیش مطرح شده و واکنش های زیادی در میان فرهنگیان این استان برانگیخته بود. ماجرا از این قرار است که از چند ماه پیش نامه ای از سوی ۶۰ تن از نمایندگان مجلس برای استیضاح علی اصغر فانی امضا شده بود. اما هیئت رییسه مجلس این نامه را اعلام وصول نکرده و از نمایندگان و وزیر اموزش و پرورش خواسته بود با گفت و گو مسئله را حل کنند. اعتراضات به ماجرای برکناری حصیری ادامه دارد و امروز هم بعد از انتشار خبر برکناری وی شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان بوشهر در اعتراض به برکناری مدیر کل آموزش و پرورش استان، تجمع کردند.این تجمع در مقابل ساختمان آموزش و پرورش بوشهر برگزار شد. معترضین همچنین به سمت ساختمان استانداری بوشهر نیز حرکت کردند. برکناری یکباره حصیری ماجرای برکناری متکی را به ذهن متبادر میکند که در حین ماموریت در سنگال برکنار شد.

نیمی از ایرانیان سوء تغذیه دارند و مدیون ۵۰۰ دلال هستند!

عیسی کلانتری مدیرکل خانه کشاورز به شهروند گفته است: در ۸‌سال گذشته میزان امنیت غذایی ما از محل تولید داخلی حدود ۲۵‌درصد کاهش داشته است و میزان واردات کالاهای استراتژیک و اساسی به بیشتر از ۶۰‌درصد رسیده است.

وی تاکید کرده است: ۵‌دهک یا نیمی از مردم کشور دچار سوءتغذیه ناشی از کم‌خوری هستند و ۵۰۰ دلال قدرتمند و ریشه‌دار، بازار ایران را به یکی از گران‌ترین بازارها در حوزه غذا تبدیل کرده‌اند. دلالی در ایران ریشه‌دار است. همان‌هایی که تولید داخلی را دلالی می‌کنند و چند برابر کشاورز سود می‌برند همان‌ها هم واردکننده هستند. نمی‌شود به‌ طور دقیق گفت آنها از کجا می‌آیند یا ماهیت‌شان چیست؟ ۴۰۰- ۵۰۰ نفر هستند که قدرت زیادی دارند، بسیار باهوشند و از رانت‌های سرمایه‌ای و اطلاعاتی خود به درستی استفاده می‌کنند.

رسایی علیه دولت در مجلس شب‌نامه پخش کرد

کمال‌الدین پیرموذن عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مورد نامه ۱۰۰ نماینده به رییس‌جمهور، گفت: ۱۰۰ نماینده در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار دادن اجازه و اختیار انتقاد شدند این در حالی است که همین امروز آقای مصباحی‌مقدم دولت را در سخنانش تخریب کرد یا این‌که یک نماینده‌ای که مدیرکل اسبق ارشاد استان قم بود بدون داشتن مجوزی از هیات رییسه شب‌نامه‌هایی را در کازیوی نمایندگان قرار داده و در آن به رییس‌جمهور توهین کرده آن هم به رییس‌جمهور دولتی که برآمده از اراده ملت است.

پیرموذن با بیان این‌که «دولت و رییس‌جمهور به حد کافی مورد توهین و نقد قرار می‌گیرند»، در عین حال ادعا کرد: همین نماینده‌ای که قبلا مدیرکل ارشاد استان قم بوده بودجه‌ای که در اختیار داشته را خرج نکرده؛ این همان کاری است که آقای کرباسچی کرده بود و کم مانده بود که اعدام شود. اکنون این تخلفات را هیات تخلفات دولت مورد بررسی قرار داده و رای بدوی داده که اینقدر هم این رای را بزرگ کردند.

بساط این فرقه باید از قم برچیده شود

آیت‌الله اراکی گفت: این‌که ما می‌گوییم این تشیع لندنی است، از روی حدس و گمان حرف نمی‌زنیم، خطر بزرگی است که امروز اسلام و تشیع را تهدید می‌کند، خطر بزرگی است که کل جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، خطر ایجاد حس ستیز تا عمق وجود در شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه را ایجاد می‌کند.دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش فرقه شیرازی‌ها برای ترویج قمه زنی در جهان اظهار داشت: می‌گویند شما به این انقلابی‌ها نگاه نکنید، اینها که شیعه نیستند، اگر تو شیعه حسینی هستی باید قمه بزنی، چه چیزی است که تنها سینه می‌زنی و گریه می‌کنی؟ شیعه باید خون بدهد، حتی خودت که قمه می‌زنی باید کودک شیرخوار را بیاوری و قمه بزنی، همسر خود را باید به قمه زنی تشویق کنی.وی افزود: می‌گویند وقتی هم قمه می‌زنی باید در لندن بزنی که همه افراد دنیا ببینند، بنده وقتی در آنجا بودم می‌گفتند که سخنران حسینیه شیرازی‌ها در شب عاشورا بالای منبر رفته و گفته است «مردم مژده بدهید، امروز یک مسیحی انگلیسی مسلمان و شیعه شده است و همین امروز گفته است که می‌خواهد با شما قمه بزند»، بنده گفتم این حتما عنصر جاسوسی mi۶ انگلیس است.آیت‌الله اراکی تأکید کرد: قمه زنی را آمریکایی‌‌ها و انگلیسی‌ها بسیار ترویج می‌کنند و هر کتابی درباره شیعه بنویسند علامت و نماد شیعه‌گرایی را قمه زنی قرار می‌دهند، حتی در کتاب دینی رسمی خود که در مدارس آنها برای دبیرستانی‌ها بیان می‌شود در بخش تشیع تمام عکس‌ها را افراد قمه زن قرار می‌دهند.وی ادامه داد: می‌گویند که شیعه این است و شیعه‌ای که قمه نزند شیعه نیست، یعنی تمام شیعه‌های که در طول تاریخ بوده‌اند شیعه نیستند ولی تنها شما شیعه هستید، حتی غالب این قمه زن‌ها از نظر تدین دیدگاه‌های خاصی دارند، و به آنها می‌گویند که فرد با قمه زنی به بهشت می‌رود.وی تأکید کرد: ریگی می‌گفت که وقتی نیروهای ما ضعیف می‌شدند سخنرانی برخی از سخنران شیعی را پخش می‌کردیم و دوباره آنها تحریک می‌شدند، ما معتقدیم این دو جریان افراطی بزرگترین خطر جهان اسلام معاصر هستند و باید جلوی این خطر را گرفت و در قم باید بساط این خطر را برچید.آیت‌الله اراکی در پاسخ به این پرسش که جریان شیرازی‌ها از کجا تغذیه می‌شوند، اظهار داشت: خیلی مهم نیست که اسم شخص برده شود و درباره آن بحث شود، ولی معلوم است که جریان‌ها حمایت می‌کنند، این جریان امروز در تمام دنیا سازمان یافته است، همانند سازمان مجاهدین خلق تشکیلاتی است، اصلا سازمان روحانیتی و مرجعیتی نیست، بلکه تشکیلاتی پشت سر این‌ها است و سازمان‌های جاسوسی کاملا برای این‌ها اطلاعات می‌دهند و کار می‌کنند، یعنی ارتباط دارند.

یک سالی که روحانی کمتر از یک میلیون تومان دستمزد داشت

برخی از رسانه‌ها، با مراجعه به سایت پیگیری سوابق بیمه، مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور همچنان حقوق خود را از مرکز تحقیقات مرکز استراتژیک مجمع تشخیص دریافت می‌کند. آخرین رقم ثبت شده از میزان دستمزد رئیس‌جمهور کمتر از ۴.۵ میلیون تومان بوده است. نکته جالب این است که در دوره‌ای یک ساله در پایان سال ۸۹ و ابتدای سال ۹۰ دستمزد ثبت شده برای رئیس‌جمهوری فعلی ایران، کمتر از یک میلیون تومان در ماه بوده است.

Share