امام جمعه انزلی در دیدار با ورزشکاران بازی های آسیایی

باید به دیگر ورزش ها به اندازه ی فوتبال بها داده شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت السلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین تاکید کرد : باید به دیگر ورزش ها نیز چون فوتبال بها داده شود و مطمئنا اگر این امر میسر شود ما در تمامی رشته های ورزشی موفق تر از امروز خواهیم بود.

shams_6487اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه شهرستان بندرانزلی دردیدار با ورزشکاران مسابقات آسیایی اینچئون با تبریک به ۵ قهرمانی که در میادین ورزشی موجب سربلندی و شوق و غرور ملت شریف مان و همچنین مردم ورزش دوست بندرانزلی شدند بر توکل بیشتر آنان بر خداوند متعال تاکید کرد و بر نقش ورزش برای ارتقاع نظام درسطح جهان اشاره نمود .

حجت السلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در این دیدار دوستانه با قهرمانان مسابقات آسیایی با بیان اینکه ورزش برای ارتقاع نظام در سطح جهان موثر است تاکید کرد : درست است اگر بخواهیم جمهوری اسلامی ارتقاع پیدا کند باید در فوتبال نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم اما خیلی از این مخارج و فعالیت های اضافی هیچ ضرورتی ندارد و باید به دیگر ورزش ها نیز چون فوتبال بها داده شود و مطمئنا اگر این امر میسر شود ما در تمامی رشته های ورزشی موفق تر از امروز خواهیم بود.
وی در جمع قهرمانان مسابقات آسیایی اینچئون با بیان اینکه شما همگی الگویی برای قشر جوان اجامعه هستید اذعان داشت : قشر جوان و قابل توجه ای از جامعه به شما نگاه می کنند اگر از این فرصت استقاده ای صحیح نبرید ، در نهایت فقط به یک خاطره تبدیل خواهد شد و باید کاری کنیم که بهره این جایگاه برای ما مستمر باشد و این مهم با توکل بر خدا و برای او کار کردن محقق می شود.
امام جمعه انزلی به دوپینگ معنوی برای ورزشکاران نیز اشاره نمود و افزود : کسی که با نان امیرالمومنین وزنه را به راحتی بالای سر می برد ، آن قدرت فوق العاده ای است که از لحاظ روحی روانی در وجودش قرار میگیرد . اسم خدا ، نام ائمه معصومین مطمئن باشد توان و قدرت شما را در میدان رقابت افزایش خواهد داد باید در تمامی صحنه های ورزشی از این اصل استفاده کرد.
سیدعبدالجوادشمسالدین که قدر ومنزلت ورزشکاران را مساوی با هیچ تقدیر مادی ای نمیدانست خاطر نشان کرد : تقدیر های مادی ای که صورت میگرد و وظیفه ی مسئولان نیز همین است اما قدر و منرلت و افتخار آفرینی شما را جبران نمیکند .
وی در پایان سخنان خود برای این ۵ ورزش قهرمان انزلی چی آرزوی موفقیت کرد و افزود : امید است در سایه ی الطاف حضرت باری تعالی شاهد موفقیتهای آتی شما درسایر میادی نورزشی باشیم .

اشتغال مشکل اصلی قهرمانان
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان انزلی نیز در این دیدار با بیان اینکه اشتغال انتظار این جوانان از وزارت است خاطر نشان کرد : ورزشکاران ما عموما از بیکاری رنج می برند و طبق هماهنگی های انجام شده از سوی آقای رهنما (مدیر کل اداره ورزش جوانان گیلان) با جناب استاندار مقرر شده است که در حد قابل قبولی از این عزیزان تقدیر شود.
صفر جعفر زاد با اشاره به این موضوع که از قهرمانان اعزامی به مسابقات آسیایی ۱۰ نفر بودند و ۶ نفر از آنان را ورزشکاران انزلی تشکیل می دادند افزود : از این ۷۳ درصد که شش نفر بودند ۵ نفر از آنان توانستند برای کشور مدال کسب کنند .
سعید فضل اولی دارنده مدال نقره رشته کایاک بازی های آسیایی در دیدار با امام جمعه شهر خود به بی توجهی برخی مسئولان اشاره نمود و گفت : به نوعی این دیدار برای ما دلگرمی ای قوی تلقی می شود اما گلایه ما از مسئولان رشته خودمان است که باید ما را دعوت می کردند و از ما تقدیری می کردند اما متاسفانه این امر تا به امروز تحقق نیافته است.
این قهرمان کشور در ادامه یکی از مشکلات ورزشکاران را نداشتن کار دانست و اذعان داشت : بعد از عید به خانه نرفته ایم و دائم در اردو بودیم و به دلیل مشکلات مالی نداشتن شغلی مناسب دغدغه همه ی ما است.
در پایان نیز از سوی امام جمعه بندرانزلی لوح تقدیری به این قهرمانان اهدا شد.

IMG_6478 IMG_6483 IMG_6505

Share