آغاز تور نمایشی ” بوچیا دروازه ورزش معلولین” از منطقه آزاد بندر انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جهانگیر فدایی رئیس هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان گیلان با اعلام این خبر گفت :همانطوری که روز پارالمپیک با مبدا استان گیلان امروز در جهان مطرح است باید تلاش نماییم طی یک حرکت ابتکاری دیگر ،رشته ورزشی بوچیا را نیز در جهان بیش از پیش مطرح نماییم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جهانگیر فدایی رئیس هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان گیلان با اعلام این خبر گفت :همانطوری که روز پارالمپیک با مبدا استان گیلان امروز در جهان مطرح است باید تلاش نماییم طی یک حرکت ابتکاری دیگر ،رشته ورزشی بوچیا را نیز در جهان بیش از پیش مطرح نماییم و عنوان ” بوچیا دروازه ورزش معلولین” را ثبت نماییم.

رئیس هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان گیلان اظهار داشت : با همکاری اداره کل بهزیستی استان و هیات ورزشهای جانبازان و معلولین گیلان برای برگزاری ۶ تور در نقاط مختلف استان بمناسبت های مختلف در ۶ ماه آینده برنامه ریزی شده است که این مسابقات نمایشی در منطقه آزاد انزلی ، لاهیجان ، فومن ، تالش ، انزلی و رشت برگزار خواهند شد.

فدایی شادی معلولین در هنگام اجرای ورزش بوچیا را زیباترین لحظه برای همه توصیف نمود و گفت: ورزش در معلولان تفریح نیست بلکه عاملی برای توانمندی جسمی و روحی آنها است.

وی با اشاره به اینکه کشورها به ورزش افراد معلول و ناتوان در توسعه ورزش همگانی اهمیت زیادی می‌دهند، تصریح کرد: ورزش بوچیا فرصتی برابر و مناسب برای ناتوان‌ترین افراد معلول ایجاد می‌کند.

رئیس هیات ورزشی جانبازان و معلولین گیلان، اظهار داشت : بوچیا، نوعی ورزش تفریحی ویژه معلولین جسمی حرکتی و جانبازان است که به همت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشور به نهادها و سازمان‌های مربوطه معرفی و در حال گسترش است.

فدایی، خاطرنشان کرد: ورزش بوچیا یکی از ورزش‌های مهم ، ویژه معلولین دارای عقب‌ماندگی شدید ذهنی است که حتی ناتوان‌ترین افراد معلول هم می‌توانند در آن بازی، عضو و حتی تا سطح مسابقات بین‌المللی و جهانی راه پیدا کنند.

وی بیان کرد: ورزش معلولین و جانبازان در سراسر استان از رونق قابل قبولی برخوردار است و این نشان‌دهنده ارتقای ورزشی این قشر از جامعه است.

فدایی با بیان اینکه رشته ورزشی بوچیا هم‌اکنون در پارک‌ها و بسیاری از فضاهای ورزشی مناسب سازی شده معلولان انجام می شود، تاکیدکرد: این ورزش جهانی با همت مسئولان مربوطه در کشور به ویژه گیلان مورد استقبال بسیاری از معلولین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گیلان در مسابقات جهانی بوچیا حرفی برای گفتن دارد، اذعان کرد: بیشتر مربیان کشوری این رشته ورزشی، گیلانی هستند.

شایان ذکر است ، اولین مسابقه نمایشی ورزش بوچیا روز جمعه ۲۹ شهریور ساعت ۱۷ عصر در منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

Share