مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

از هرگونه سرمایه گذاری در امور گردشگری و اقتصادی حمایت می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور دریانوردان و فعالان صنایع دریایی و نمایندگان ادارات کل دریانوردی کشور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شده و در این مراسم با نام بردن از بندرانزلی به عنوان دروازه تجاری کشور، راه های رسیدن به این هدف مهم تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور دریانوردان و فعالان صنایع دریایی و نمایندگان ادارات کل دریانوردی کشور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شده و در این مراسم با نام بردن از بندرانزلی به عنوان دروازه تجاری کشور، راه های رسیدن به این هدف مهم تشریح شد.

naeimiG5276مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بعد از قرائت بیانیه‌ی کوجی سکیمیزو؛ دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی در این آیین گرامی داشت از زحمات فرهاد کوهساری قدردانی کرد و با اشاره به اهمیت جایگاه دریانوردی، تبیین، تبلیغ و ترویج فرهنگ دریانوردی بین اقشار جامعه تاکید کرد: اینکه بندر در قسمت شهر انزلی قرار دارد خود یک امتیاز است که می توان با تهیه المان های شهری در ترویج فرهنگ دریانوردی اقدامات موثری انجام داد.

سید علی نعیمی با بیان خاطرات خود در زمان دریانوردی خاطر نشان کرد: وضیعت دریانوردان در دریا برای ما که در خشکی هستیم غیر قابل تصور است و به همین دلیل باید زحمت این عده از دریانوردان جبران شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های دریای خزر یک مزیت ویژه برای کشور است، تصریح کرد: لازم است هم کشور ما و هم بنادر حاشیه خزر برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت دریا تلاش کنند تا شعار هفته دریانوردی مبنی بر «نقش اجرای موثر مقررات و آموزش در توسعه دریامحور» را تحقق بخشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه به سفر چند روز اخیر ریاست محترم جمهور به اجلاس سالیانه منطقه ای بنادر حاشیه خزر که در آستاراخان برگزار می شود اشاره نمود و افزود: بین ۹ بندر حاشیه دریای خزر پروتکلهایی تدوین شده که به زودی با حضور ۵ رئیس جمهور به بحث گذاشته خواهد شد.

سید علی نعیمی از سرمایه گذاران به عنوان یاریگر اقتصاد گردشکری کشور نام برد و تاکید کرد: ما از هرگونه سرمایه گذاری در امور گردشگری و اقتصادی، استقبال و برای ایجاد فرصت اقتصادی بیش از گذشته از اقدامات لازم حمایت خواهیم کرد.

IMG5291در بخش دوم مراسم معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان که از الحاق جمهوری اسلامی ایران به ۲۸ کنوانسیون سازمان جهانی دریانوردی خبر داد افزود: اجرایی کردن کنوانسیون ها به روش درست و علمی میتواند یاری گر سیستم حمل و نقل دریایی بر سه اصل توسعه پایدار یعنی اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی باشد.

حسین چراغی در ادامه ایران را به عنوان سرزمینی که در میان دو پهنه آبی بسیار مهم قرار گرفته، یک کشور استثنایی دانست و خاطر نشان کرد: این ویژگی ای است که توسعه دریامحور و اقتصاد دریایی ممتاز کرده است و می‌تواند تاثیر مستقیمی بر دریا و  صنعت دریایی داشته باشد.

وی در این همایش با اشاره به ظرفیتهای بندرانزلی، بعنوان دروازه تجاری کشور تصریح کرد: ما برای رسیدن به رشد در بندرانزلی بعنوان مهمترین بندر شمالی، اهداف ۲۵ گانه ای تعریف کرده ایم که بخش های مهم آن بر برنامه ریزی به منظور کاهش عدم توازن تجاری، برنامه ریزی برای تغییر الگو و سبد خدمات و فعالیت های بندری و ایجاد فرصتهای جدیدتر و بیشتر استوار است که در گزارشی جداگانه به تشریح کامل ۲۵ هدف تبیین شده خواهیم پرداخت.

در بخش پایانی و ویژه‌ی این آیین گردهمایی، نشان شجاعت دریانورد نمونه به پاس قدردانی از نجات یک خانواده از غرق شدن به هادی علیزاده  و کامین فروغی نژاد اهدا و به دریانوردان نمونه نیز لوح سپاس تقدیم شد.

همچنین از گیتی بابایی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بندر انزلی به پاس سال ها پوشش کامل اخبار بنادر و دریانوردی در سطح کشوری و استانی، بعنوان خبرنگار نمونه بخش دریایی تقدیر بعمل آمد.

/انزلی کلاب

Share