درآمد شهرداری تهران 112 هزار میلیارد ، گیلان یک هزار میلیارد ریال

اولین روایت رسمی از تبعیض درآمد شهرداری‌های سراسر کشور + سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موضوع ابطال مصوبات دولت به دلیل مغایرت با قوانین یکی از اخباری است که طی سالهای گذشته بارها توسط رسانه ها منتشر و منعکس شده است و هم دولت و هم مجلس استدلال هایی را له یا علیه این موضوع بیان کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موضوع ابطال مصوبات دولت به دلیل مغایرت با قوانین یکی از اخباری است که طی سالهای گذشته بارها توسط رسانه ها منتشر و منعکس شده است و هم دولت و هم مجلس استدلال هایی را له یا علیه این موضوع بیان کرده اند.

یکی از آخرین مصوبات ابطال شده توسط رییس مجلس شورای اسلامی، اقدام دولت دهم در کسر نیم درصد از درآمد شهرداری های استانهای مختلف کشور و واریز آن به حساب نهاد کتایخانه های عمومی کشور است که اگرچه نفس موضوع یک قانون است اما چون راسا توسط دولت انجام شده نه شهرداری ها، مغایر قانون شناخته شد.

اما این مصوبه، حاوی یک پیوست مهم یعنی اعلام درآمد شهرداری های استانهای مختلف کشور است که به نوعی اولین اعلام رسمی و جامع در این زمینه محسوب می شود و اگرچه در فصل مربوطه، عنوان پیش بینی درآمد شهرداری ها در سال ۹۱ درج شده اما با توجه به اینکه این مصوبه دولت دهم در سال ۹۲ تصویب شده و همچنین بر اساس همین پیش بینی، مبلغ نیم درصد از اعتبارات آنها کسر شده است، می توان آنرا برآوردی دقیق به شمار آورد نه صرفا یک پیش بینی غیر عملیاتی.
6278_145

در این جدول، استانهایی مانند تهران با بیش ۱۱ هزار میلیارد تومان درآمد که قطعا بخش مهمی از آن مربوط به پایتخت است، اصفهان، فارس و آذربایجان سرقی با بیش از هزار میلیارد تومان درآمد، خراسان رضوی با بیش از ۴ هزار میلیارد تومان درآمد و از سوی دیگر کهگیلویه و بویر احمد با ۳۸ میلیارد تومان و چهارمحال و بختیاری با ۲۸ و خراسان جنوبی با ۲۳ میلیارد تومان درآمد به چشم می خورند و در مجموع، شهرداری ها در سال ۹۱، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده اند.

6279_380

 

همچنین در این جدول میزان بی توجهی شهرداری های سراسر کشور نسبت به پرداخت مبلغ مقرر در قانون برای کمک به نهاد کتابخانه ها قابل مشاهده است که اگرچه توسط دولت دهم از روشی مغایر قانونی نسبت به پرداخت این مبلغ اقدام شد اما به نظر می رسد راهی جز استفاده از اهرم های قانونی و همت قوه مجریه برای تسویه این بدهی وجود نداشته باشد./صبحانه

Share