افتخار دیگری برای گیلان :

نخستین شهردار گیلانی عضو مجمع شهرداران صلح جهانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار ماکلوان با حکم رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی به عنوان نخستین شهردار گیلان عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار ماکلوان با حکم رئیس بین‌المل13920820000660_PhotoAلی شهرداران صلح جهانی به عنوان نخستین شهردار گیلان عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد.

محمدعلی صادقی شهردار جوان شهر جدیدالتاسیس ماکلوان نخستین شهردار گیلانی در سازمان بین المللی شهرداران صلح عضو شد.

رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی در حکمی «محمد علی صادقی» را به عنوان عضو جدید این سازمان منصوب کرد.

«ماتسویی» شهردار هیروشیمای ژاپن و رئیس سازمان بین‌المللی شهرداران صلح با ارسال نامه‌ای به شهردار ماکلوان اظهار امیدواری کرد که تا با یاری شهرداران عضو این سازمان و ارتباطات فرهنگی بین شهرداران و شهروندان در دنیا بتوان گامی برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی و زدودن جنگ و خشونت از چهره جهان برداشت و دنیایی پر از صلح و بدون سلاح شیمیایی را شاهد بود.

شهردار ماکلوان اظهار کرد: در سال یک‌بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می‌آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف سازمان تأکید کرده و برنامه‌هایی را در این راستا تنظیم کنند.

محمدعلی صادقی گفت: امیدواریم بتوانیم مانند دیگر شهرداران عضو ایرانی با شرکت در اجلاس‌های مختلف بین‌المللی پیام صلح و دوستی ملت ایران اسلامی به ویژه شهروندان فهیم ماکلوانی را به گوش دیگر شهروندان دنیا برسانیم.

سازمان بین‌المللی شهرداران صلح که در سال ۱۹۸۲ با ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن و با اعلام رسمی سازمان ملل متحد تاسیس شد، اکنون بالغ بر ۵ هزار نفر عضو از شهرداران ۱۵۳ کشور دنیا دارد.

۶۴ شهردار ایرانی، عضو این مجمع هستند و از اهداف مهم آن تلاش برای دنیای بدون جنگ و برای ریشه‌کنی سلاح کشتار جمعی است.

دبیرخانه اصلی سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهانی در هیروشیما واقع شده و دبیرخانه شهرداران ایرانی از سال ۱۳۸۷ با همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران قرار دارد./فارس

Share