کوچصفهان متولی فرهنگی ندارد

به گزارش دیارمیرزا مدیر موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان گفت: وجود یک متولی و یا نماینده فرهنگی در کوچصفهان و در نظر گرفتن بودجه مناسب بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند. حمید نظرخواه علی‌سرایی ظهر امروز در برنامه سلسله جلسات کوچصفهان‌شناسی با محوریت نگاهی به تاریخچه موسیقی و تعزیه گفت: برای رشد و اعتلای […]

به گزارش دیارمیرزا مدیر موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان گفت: وجود یک متولی و یا نماینده فرهنگی در کوچصفهان و در نظر گرفتن بودجه مناسب بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند.
حمید نظرخواه علی‌سرایی ظهر امروز در برنامه سلسله جلسات کوچصفهان‌شناسی با محوریت نگاهی به تاریخچه موسیقی و تعزیه گفت: برای رشد و اعتلای فرهنگ باید هزینه کرد.
وی درباره اهداف برگزاری نشست‌های مذکور ادامه داد: برگزاری این جلسه با محوریت نگاهی به تاریخچه موسیقی و تعزیه جنبه تحقیقاتی و پژوهشی دارد و اهمیت دادن به هنر موسیقی کوچصفهان از گذشته تاکنون از اهداف موسسه بوده است.
مدیر موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان، نبود فضا و مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در زمینه هنر موسیقی را از مشکلات خواند.
وی ادامه داد: در کوچصفهان سالن مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد و امیدواریم با آغاز به کار شورای شهر جدید کوچصفهان به طور جدی به فرهنگ و هنر اهمیت داده شود.
نظرخواه ‌علی‌سرایی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با مشخص شدن رئیس کمیسیون فرهنگی و اختصاص بودجه‌های مناسب، مشکلات جامعه فرهنگی و هنری کوچصفهان برطرف شود.
وی با تصریح بر این‌که برای رشد و اعتلای فرهنگی باید هزینه کرد، متذکر شد: با توجه به پیشرفت تکنولوژِی، تنوع فرهنگی و افزایش ارتباط آسان بین شهر و روستا و اوقات فراغت جوانان از مباحث مهمی است که باید مد نظر مسئولان فرهنگی قرار گیرد.
مدیر موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان با اشاره به نقش تعزیه و تاثیرگذاری آن در جامعه یادآور شد: تعزیه نیز از هنرهای نمایشی است که امروزه اجرای آن کمی کمرنگ شده در حالی که ریشه در فرهنگ ما دارد و بسیاری از اعتقادات دینی و فضایل اخلاقی از طریق اجرای تعزیه به مخاطبان منتقل می‌شود و تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: اگر در کوچصفهان حداقل یک متولی و یا نماینده فرهنگی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
به گفته نظرخواه ‌علی‌سرایی، هنرمندان با مراجعه به واحد مذکور و بهره‌گیری از بودجه‌‌های اختصاص داده شده به بخش فرهنگ می‌توانند موجبات رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر را در کوچصفهان فراهم کنند./فارس

Share