در دومین نشست انجمن کتابخانه عمومی استان گیلان مطرح شد:

کتابخانه های عمومی نیازمند همکاری و حمایت بیشتر مدیران استان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در دومین نشست انجمن کتابخانه عمومی استان بر ضرورت توجه بیشتر به مقوله فرهنگ تأکید کرد و افزود: نهاد کتابخانه های عمومی نیازمند همکاری و حمایت بیشتر مدیران استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل روابط عمومی استانداری گیلان،دکتر نجفی در دومین نشست انجمن کتابخانه عمومی استان بر ضرورت توجه بیشتر به مقوله فرهنگ تأکید کرد و افزود: نهاد کتابخانه های عمومی نیازمند همکاری و حمایت بیشتر مدیران استا(۲۲)ن  است.

استاندار گیلان در این نشست که با حضور جمعی از مدیران در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت حمایت از نهاد کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی افزود : بخشی از نیازهای کتابخانه‌های عمومی استان مسائل سخت افزار که باید امکانات مورد نیاز فراهم شود و بخش دیگر آن که از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد بخش نرم افزاری می‌باشد که باید فضای درک متقابل در خصوص این مهم در جامعه ایجاد شود.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی رشت، برجذب اعتبارات سفر رئیس جمهوری در ارتباط با این پروژه تاکید کرد.

وی در ادامه  ضرورت پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از محل شهرداری ها را یادآور شد و افزود: بایستی تلاش شود تا هیچ بدهی در این ارتباط باقی نماند و سهم هر شهر در حوزه فرهنگی همان منطقه هزینه شود.

استاندار گیلان بر ضرورت توسعه فضای کتابخانه‌های استان تأکید کرد و افزود : باید شرایطی فراهم گردد تا کتابخانه‌ها تبدیل به فضای مناسبتر در شهر و روستاها گردد.

نجفی با توجه به نزدیک بودن هفته کتاب و کتاب خوانی به ترویج این فرهنگ و تکریم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

وی فضای کاری در آینده را به نفع گیلان دانست و افزود:  آینده استان در بخش های اقتصاد دانش بنیان روشن است و می باید این موضوع در ارتباط با حوزه فرهنگ استان نیز رقم بخورد.

محمدعلی نجفی افزود : استان گیلان دارای پیشینه ای قوی در حوزه فرهنگ است که این پیشینه مهمترین ظرفیت استان برای ارتقای سطح اندیشه و فرهنگ گیلان محسوب می شود.

وی به لزوم توجه به مشارکت اجتماعی و همراهی مردم در بخش فرهنگ تأکید کرد و افزود: باید بدور از فضاهای سیاسی و با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در جهت تقویت بخش فرهنگی تلاش کنیم.

استاندار با بیان اینکه متاسفانه اقداماتی که تا به امروز در حوزه فرهنگ در سطح استان انجام گرفته کافی نبوده و باید در این زمینه تلاش بیشتری شوداظهار کرد: بدلیل وجود مشکلات بسیار گذشته در زمینه عمرانی و اقتصادی بخش اعظم زمان معطوف به این موضوع شد و وقت کمتری صرف حوزه فرهنگی شده است.

وی ادامه داد: می بایست از این پس، با تعامل و ارایه راهکارهای کارشناسی مدیران، گام های محکمی در زمینه تقویت حوزه فرهنگی برداشته شود.

بدهی ۶ میلیاردی شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با  ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در این بخش از وجود تعداد ۱۰۰ کتابخانه عمومی در استان خبر داد و افزود : از لحاظ شاخص فضای سرانه مطالعه گیلان رتبه ۲۶ را در کشور به خود اختصاص داده است.

محمدپور با اعلام بدهی ۶ میلیاردی شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان گفت: تاکنون فقط ۱۵ شهرداری نیمی از تعهدات خود را انجام داده اند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین از افتتاح نخستین کتابخانه عمومی ویژه کودک همزمان با هفته کتاب در رشت خبر داد و گفت : این کتابخانه که به طور تخصصی و ویژه کودکان است، دومین کتابخانه تخصصی کودک در سراسر کشور است که برای نخستین بار در شهر رشت افتتاح می شود.

قدردانی دبیر کل نهاد کتابخانهای عمومی کشور از استاندار گیلان

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از استاندار گیلان به دلیل حمایت از گسترش فرهنگ کتابخوانی قدردانی کرد.

در متن لوح تقدیر علیرضا مختارپور که در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های استان به استاندار گیلان اهدا شده ؛ با اشاره به اینکه شکوفایی و نوآوری در سایه ترغیب به مطالعه و تقویت بنیه علمی جامعه امکانپذیر بوده و چه نیکو و پربرکت نفسی که همدم کتاب باشد آمده است : اهتمام مستمر و تلاش های جنابعالی در برداشتن گام های بلند و موثر در این راه شایسته سپاس و تقدیر بوده، از خداوند منان توفیق روز افزون و سعادت و سلامت، برای جنابعالی مسئلت می نمایم.

در این لوح تقدیر تأکید شده است تلاش در عرصه های دانش و فرهنگ و همچنین کوشش در راستای تعالی و بالندگی جامعه نیکوترین پاداش برای شماست و بی شک حمایت وافرتان در گسترش امر کتاب و کتابخوانی، خشنودی و رضایت ایزدمنان را به همراه خواهد داشت.

در پایان کارت عضویت افتخاری کتابخانه‌های عمومی و لوح تقدیر دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به استاندار گیلان اهداء شد.

 

(۹) (۱۱) (۱۴) (۲۵) (۲۷) (۳۶) (۳۷)

tel final1

Share