آیت الله قربانی:انتخابات ایران دنیا را مات کرد

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۴ خرداد جاری اظهار کرد: دشمنان تبلیغ می‌کردند که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما تبلیغات آنها در مشارکت مردم تاثیری نداشت. وی حضور مردم ایران در انتخابات را گسترده خواند و […]

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۴ خرداد جاری اظهار کرد: دشمنان تبلیغ می‌کردند که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما تبلیغات آنها در مشارکت مردم تاثیری نداشت.

وی حضور مردم ایران در انتخابات را گسترده خواند و افزود: مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات غربی‌ها را مات کرد.خبرگزاری فارس: انتخابات ایران دنیا را مات کرد

قربانی با بیان اینکه بیش از ۷۲ درصد مردم ایران در انتخابات مشارکت داشتند، تصریح کرد: مردم به کاندیدای مورد نظر خود رای دادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گرانی و بیکاری نگران‌کننده در جامعه را موجب تغییر در انتخاب مردم دانست و بیان کرد: بعضی از موارد موجب می‌شود مردم از اصولگرایان ناامید شوند.

وی بعضی از تندروی‌ها را سبب خسته شدن مردم عنوان کرد و گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب مشارکت گسترده مردم در انتخابات شد.

قربانی رئیس جمهور منتخب ایران را دارای سابقه انقلابی ذکر کرد و یادآور شد: حسن روحانی برای نخستین بار لقب امام را برای امام خمینی (ره) به‌کار برد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم ایران رای درستی دادند، خاطرنشان کرد: تمام رقبای رئیس جمهور منتخب پس از انتخابات به او تبریک گفتند.

وی حسن روحانی را فردی انقلابی توصیف کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب صداقت خود را در سال‌های گذشته نشان داده است.

قربانی به تبلیغات دشمنان مبنی بر نادیده گرفتن ارزش‌های انقلابی از طرف رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و افزود: می‌دانم که روحانی فرزند انقلاب و یار رهبر معظم انقلاب است و به یاوه‌گویی دشمنان تودهنی می‌زند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به سوء قصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران در سال ۶۰، اظهار کرد: خداوند رهبر معظم انقلاب را برای مردم ایران نگه‌داشت تا ناخدای کشتی نجات امت اسلامی باشد.

وی بهشتی را سید شهدای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بهشتی فردی مدبر و سیاست‌گذار بود.

قربانی به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: چهار نفر از شهدای دفتر مذکور گیلانی بودند.

امام جمعه رشت هفته قوه قضائیه را نشانه عظمت شهید بهشتی خواند و بیان کرد: اگر دستگاه قضا در جامعه نباشد، هرج‌ومرج پدید می‌آید.

وی دستگاه قضا را محصول تلاش تمام پیامبران الهی ذکر کرد و گفت: قاضی باید بی‌طرف باشد و با رابطه و سفارش کار نکند تا حقوق مردم ضایع نشود.

قربانی با اشاره به ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران و یاران او در دهلاویه، خاطرنشان کرد: چمران برای دانشمندان کشور یک حجت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ادامه حرکت چمران توسط دانشمندان ایرانی تاکید کرد و افزود: درود خدا بر چمران و افرادی که چمران گونه زندگی می‌کنند و به این دلیل سالروز شهادت چمران روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

وی همچنین به میلاد فرخنده منجی بشریت حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: از زمان حضرت آدم (ع) تا پیامبر اکرم (ص) و امام حسن عسگری (ع) سخن از آمدن امام زمان (عج) بوده است.

قربانی با بیان اینکه ویژگی‌های حضرت آدم(ع)، نوح (ع)، ابراهیم (ع)، عیسی (ع)، موسی (ع)، ایوب (ع) و محمد (ص) در امام عصر (عج) وجود دارد، تصریح کرد: اگر ابرهای معصیت از جلوی چشمان انسان‌ها کنار برود تمام افراد می‌تواند امام زمان (عج) را ببینند.

امام جمعه رشت به اعتقاد شیعه مبنی بر حضور امام عصر (عج) در جامعه اشاره کرد و افزود: امام زمان (عج) در عصر غیبت ناظر بر اعمال مسلمانان است.

وی افرادی را که ادعای رابطه با امام زمان (عج) را دارند، دروغگو نامید و بیان کرد: دنیا زمانی که از ظلم، جنگ و بی‌عدالتی خسته شود تمام مردم در انتظار امام زمان (عج) می‌مانند و هرگاه خداوند اراده کند، ایشان ظهور می‌کنند./فارس

Share