عزاداری متحدانه هیئت‌های مذهبی رشت در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)

به گزارش دیارمیرزا به نقل از «دیار باران»، محمد عباس‌پور در نشست هم‌اندیشی با واعظان و مداحان رشت در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به ارتباط نزدیک بین مداحان، اظهار کرد: بهترین هدیه به حضرت فاطمه زهرا (س) اشک برای سیدالشهدا (ع) است. وی با تصریح بر اینکه مداحان نباید مصرف‌کننده آثار […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از «دیار باران»، محمد عباس‌پور در نشست هم‌اندیشی با واعظان و مداحان رشت در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به ارتباط نزدیک بین مداحان، اظهار کرد: بهترین هدیه به حضرت فاطمه زهرا (س) اشک برای سیدالشهدا (ع) است.

وی با تصریح بر اینکه مداحان نباید مصرف‌کننده آثار مداحان کشوری باشند، گفت: مداحان نباید منتظر مداحان تهران باشند و صرفا اشعار آن‌ها را مجالس خود تکرار کنند.

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان به تجمع متحد هیئت‌های مذهبی و برگزاری مراسم عزاداری اربعین سال گذشته در میدان شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با تجمع متحدانه هیئت‌های مذهبی رشت در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) می‌توان به عزاداری برای شهادت مادر اهل‌بیت (ع) پرداخت.

عباس‌پور هدف از این کار را ایجاد وحدت، همدلی، هم‌گرایی و انسجام در بین هیئت‌های مذهبی و نیروهای انقلابی عنوان کرد و متذکر شد: این کار موجب ناامیدی دشمن می‌شود.

وی حفظ کرامت و عظمت فاطمیه را مهم عنوان کرد و افزود: باید ابعاد دیگر حوادث مربوط به شهادت حضرت فاطمه (س) در مجالس عزاداری برای آحاد مردم مطرح شود.

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: باید مردم را با حقایق موضوع تصرف باغ فدک و غصب آن آشنا شوند.

عباس‌پور هدف غاصبان از تصرف باغ فدک را ضربه اقتصادی به جامعه فاطمی دانست و اذعان کرد: باغ فدک وسیله اشتغال‌زایی برای جوانان بیکار و بدون سرپرست مدینه بود.

وی خطبه فدک حضرت فاطمه زهرا (س) را خطبه حماسه اقتصادی نامید و افزود: سخنرانی حضرت فاطمه (س) درباره غفلت جامعه درباره امام زمان دوران خود، در واقع حماسه سیاسی ایشان بود.

Share