نماينده عالي دولت در گيلان :

حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) گوهر گرانبهای رشت

دیارمیرزا:استاندار گیلان طرح توسعه حرم مطهر امام زاده سیده فاطمه اخری (س) را از جمله طرح های مهم توسعه فرهنگی گیلان دانست و تصریح کرد : باید برنامه ریزی های ما به گونه ای باشد که این حرم مطهر به عنوان کانون توسعه رشت در نظر گرفته شود

به گزارش دیارمیرزا: کارگروه تخصصی بازسازی و توسعه حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) رشت به ریاست استاندار گیلان برگزار شد .
در این جلسه که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، فرماندار و شهردار رشت ، اعضای هئیت امناء حرم مطهر و جمعی از مدیران در محل بقعه متبرکه خواهر امام (س) برگزار گردید مهندس هاشم نیا بر اولویت بندی طرح توسعه و بازسازی حرم مطهر به طرح های کوتاه مدت و بلند مدت تأکید کرد و افزود : باید علاوه براجرای طرح های کوتاه مدت ، چشم انداز بلند مدت نیز تدوین گردد به گونه ای که در آن توسعه حرم تعیین و طرح های جامع نیز براساس آن تعریف گردد .
نماینده عالی دولت در گیلان افزود : وجود حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در رشت گوهر گرانبهایی است که می تواند به شهر معنا ببخشد .

استاندار گیلان طرح توسعه حرم مطهر امام زاده سیده فاطمه اخری (س) را از جمله طرح های مهم توسعه فرهنگی گیلان دانست و تصریح کرد : باید برنامه ریزی های ما به گونه ای باشد که این حرم مطهر به عنوان کانون توسعه رشت در نظر گرفته شود .
مهندس هاشم نیا افزود : اجرای طرح های توسعه و بازسازی بقعه متبرکه خواهر امام (س) از جمله اولویت های مهمی بشمارمی رود که مسئولین امر باید از اهتمام لازم در جهت تحقق این مهم برخوردار باشند .

در ادامه این جلسه هریک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و بارهنمودها و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هربخش اتخاذ شد .
پس از این نشست همچنین مهندس هاشم نیا  از پروژه های در دست احداث حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت .

حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) در رشت در محله ای به همین نام واقع شده است نام اصلی ایشان فاطمه اخری (س) می باشد وی دخت چهارم امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است .

Share