انتقاد امام جمعه موقت رشت از اوضاع نابسامان بازار/ خوردن پسته دیگر جایز نیست

به گزارش «دیارمیرزا»به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اسلام با ثروت مخالف نیست و انسان را تلاش تشویق می‌کند، اظهار کرد: اسلام به انسان اجازه نمی‌دهد به هر طریقی به ثروت دست یابد. وی با اشاره به اینکه انسان در کسب ثروت باید سهم […]

به گزارش «دیارمیرزا»به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اسلام با ثروت مخالف نیست و انسان را تلاش تشویق می‌کند، اظهار کرد: اسلام به انسان اجازه نمی‌دهد به هر طریقی به ثروت دست یابد.

وی با اشاره به اینکه انسان در کسب ثروت باید سهم امام (ع) را بپردازد و به اطرافیان خود توجه کند، گفت: کاسب حبیب خدا و تاجر امین خدا و کشاورزان نیز گنجینه‌های جامعه هستند.13910416000130_PhotoA

خطیب موقت رشت، رباخواری را آفت جامعه خواند و تصریح کرد: اقتصاد کشور با رونق بازار به گردش در می‌آید و دروغ از جمله آفت‌های بازار است و نباید در خرید و فروش دروغ گفت.

وی احتکار را آفت دیگر بازار نامید و یادآور شد: مسلمانان با هم برادر هستند و پیامبر (ص) فرمود احتکار کننده ملعون است و اسلام اجازه نمی‌دهد مسلمان بر سر مسلمان دیگر کلاه بگذارد.

صدیق عربانی، با قدردانی از اداره کل اوقاف استان در برگزاری کنگره ملی امام حسن (ع) خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی ترویج زندگی ائمه (ع) در جامعه است.

وی به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و متذکر شد: امیدواریم در این روز برای مردم اذیت و آزاری ایجاد نشود.

خطیب موقت رشت به گرانی پسته در بازار اشاره کرد و افزود: نرخ پسته بیش از اندازه گران است و تا زمانی که پسته به نرخ واقعی خود نرسد خوردن آن جایز نیست.

خطیب موقت رشت درباره فرمایش‌های مقام معظم رهبری اذعان کرد: دشمن برای دور کردن مردم از انقلاب تلاش زیادی کرده است اما مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده‌ای به دشمن دادند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران هرگز اجازه گستاخی به دشمنان را نمی‌دهد.

صدیق‌عربانی کشتار مسلمانان در پاکستان توسط وهابیون و القاعده را محکوم کرد و متذکر شد: سازمان‌های بین‌الملل نسبت به این امر بی‌تفاوت هستند.

Share