تأثیر معدل در کنکور ۴۰ درصد شود | رتبه هشتادم آموزش و پرورش در پرداخت حقوق
علیرضا کاظمی پیشنهاد داد تا مصوبه تأثیر معدل فقط شامل پایه دوازدهم شود و تأثیر آن از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد برسد. آموزش و پرورش در وسط میدان تنهاست و پشتیبانیها اندک است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به آسیبهای روانی و عاطفی و سابقه تحصیلی اشاره کرد و گفت: هدف غایی سند تحول، پرداختن به چندین ساحت بوده است و این مصوبه تنها به ساحت علمی معطوف است و باقی ساحتها را به حاشیه رانده است.
وی ادامه داد: بنا بود در نظام تعلیم و تربیت بر رویکرد کاهش استرس دانشآموزان و خانوادههای آنها تمرکز کنیم؛ نه آنکه دانشآموزان و اولیا را با مشکلات جدی و استرسزا مواجه کنیم.وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه کاهش شرکت در المپیادهای علمی را از دیگر مشکلات این مصوبه دانست، پیشنهاد داد تا مصوبه تأثیر معدل فقط شامل پایه دوازدهم و تأثیر آن از ۶۰ به ۴۰ درصد برسد.
کاظمی با تأکید بر تحلیل فرآیندهای آموزشی به صورت یک دوره ۱۰ ساله، گفت: باید به همه متغیرها جهت بررسی فرآیندهای علمی توجه داشت.وی ریشه مشکلات در آموزشوپرورش را بیتوجهی، کم توجهی و کوچکانگاری به نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: چرا هیچگاه شورایعالی انقلابفرهنگی ماده واحدهای جهت رشد بودجه آموزشوپرورش با ۱۶ میلیون دانشآموز را نمیدهد. در حالی که سهم بودجه این وزارتخانه از دولت ۱۰ درصد است و در سال ۹۲ نیز با ۱۲ میلیون دانشآموز سهممان روی همین عدد بوده است.
رتبه هشتادم آموزشوپرورش در پرداخت حقوق
وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از اینکه چرا در رتبهبندی دستگاهها، وزارت آموزش و پرورش، رتبه هشتادم را در پرداخت حقوق دارد، گفت: با این رویکرد هیچگاه آموزش و پرورش رشد نخواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه این مصوبه به ابعاد تربیتی توجهی ندارد، اظهار کرد: در سند تحول به دنبال تربیت هستیم. در حالی که این مصوبه، نظام آموزشی را تک ساحتی و آموزش زده کرده است و تفاوت ماهوی با سند تحول دارد.
کاظمی ادامه داد: آموزش و پرورش در وسط میدان تنهاست و پشتیبانیها اندک است در حالی که ما نیازمند حمایتهای میدانی هستیم وگرنه در اجرا تضعیف خواهیم شد.
وی اضافه کرد: در نهایت تابع تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و به دلیل نگرانیها و مطالبه عمومی به این موضوع ورود کردهایم.
دیدگاه