استاندار گیلان:

بیکاری گیلان را می‌توان ریشه‌کن کرد

به گزارش دیارمیرزا  کیهان هاشم‌نیا در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه رقم بیکاری در استان بالاست، اظهار کرد: با وجود اقدام‌هایی که صورت گرفته باز هم رقم بیکاری گیلان بالا بوده و مردم نگران بیکاری هستند. وی با اشاره به کاهش یک‌ درصدی بیکاری گیلان در سال گذشته، تصریح کرد: اقدام‌هایی که […]

به گزارش دیارمیرزا  کیهان هاشم‌نیا در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه رقم بیکاری در استان بالاست، اظهار کرد: با وجود اقدام‌هایی که صورت گرفته باز هم رقم بیکاری گیلان بالا بوده و مردم نگران بیکاری هستند.

وی با اشاره به کاهش یک‌ درصدی بیکاری گیلان در سال گذشته، تصریح کرد: اقدام‌هایی که در سال ۹۱ صورت گرفت و موجب کاهش یک‌ درصدی بیکاری شد نشان می‌دهد که می‌توان در استان بیکاری را ریشه‌کن کرد.index

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه برای ریشه‌کنی بیکاری باید طرح‌ها و برنامه‌هایی اجرا شود، افزود: برای اجرای این طرح‌ها باید مشکلات برطرف شود.

هاشم‌نیا تفسیر غلط از بروکراسی را جزو مشکلات مهم طرح‌های سرمایه‌‌گذاری استان خواند و خاطرنشان کرد: ضابطه و احکام باید باشد در غیر این صورت بی‌عدالتی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که تفسیر غلط و یا غیرمنطقی از یک ضابطه صورت می‌گیرد دچار مشکل می‌شویم.

استاندار گیلان ابلاغ برخی دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی را مشکل خواند و یادآور شد: بانک مرکزی ابلاغیه‌ای می‌دهد یک مبلغ برای سهم استان داده شود که برای آن تفسیر صورت می‌گیرد و مشکلاتی را فراهم می‌آورد.

وی با تصریح بر اینکه برخی سرمایه‌گذاری‌های کلان گیلان با نوشته یک دستگاه غیرمرتبط خوابیده است، خاطرنشان کرد: سرمایه در گیلان زیاد است اما مشکلات زیادی در استان وجود دارد.

هاشم‌نیا رتبه بیکاری گیلان در کشور را بیست و ششم نام برد و گفت: این رتبه با یک درجه کاهش به بیست و پنجم رسیده است.

وی با بیان اینکه از نظر عملکرد رتبه ممتاز کشور را داریم، گفت: به لحاظ رتبه بالای بیکاری وضعیت خوبی نیست و باید سرعت اجرای طرح‌ها را افزایش دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه می‌توان با فرصت و زمان مناسب در استان فعالیت کرد، یادآور شد: نباید در گیلان بیکار و فقیر داشته باشیم.

وی پیگیری موضوع اشتغال را یکی از اقدام‌های مهم در سال جاری عنوان کرد و گفت: تشکیل کارگروه توسعه و معادن و نیز کشاورزی در استان پیگیری می‌شود.

هاشم‌نیا افزود: در گیلان بهترین منابع معدنی وجود دارد که عمده آن بهره‌برداری نمی‌شود.

وی درآمدزایی را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال به‌ ویژه در بخش کسب و کار خانگی ذکر کرد./فارس

Share