معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور:

۲۰ کیلومتر از اراضی برای احداث راه آهن رشت به آستارا تملک شد

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: بخش مهم تملک اراضی طرح راه آهن شمال به جنوب در استان گیلان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس خطیبی در گفتگو با صدا و سیما گفت: راه آهن شمال به جنوب در رشت به آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر تملک اراضی دارد که تاکنون اراضی ۲۰ کیلومتر تملک شده است و تلاش می‌کنیم ۲۰ کیلومتر دیگر را تا پایان سال به تملک راه آهن در آوریم.

وی با بیان اینکه موافقتنامه‌های این طرح در سال ۱۳۹۸ به امضا رسید افزود: برای اجرای طرح راه آهن رشت به آستارا، تنها بخش باقی مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب، ۵ سال پیش بینی شده بود که عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

خطیبی افزود: امیدوارم با تملک اراضی و تامین منابع این خط ریلی مهم در زمان مقرر به پایان برسد.

خطیبی در ادامه گفت: با تکمیل قطعه راه آهن چابهار به خاش نیز گام بلندی برای تکمیل کریدور شرق برداشته خواهد شد.

وی افزود: راه آهن چابهار به زاهدان قسمت اول و مهمترین بخش کریدور شرق است که با توجه به دسترسی بندر چابهار به اقیانوس و ظرفیت ۹ میلیون تنی این بندر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به طول ۶۲۸ کیلومتری کریدور شرق افزود: این طرح تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت داشته است.

خطیبی در ادامه گفت: کریدور شرق در سال ۱۴۰۱ در  محور زاهدان به خاش ۱۵۴ کیلومتر افتتاح شد و قرار است مسیر چابهار به خاش هم تا سال آینده به پایان برسد که گام بلندی در جهت تکمیل کریدور شرق چابهار به سرخس است.

Share