میراث مستحکم سید حسن نصرالله برای مقاومت باقی است

شیخ نعیم قاسم: دشمن متحمل تلفات بزرگ خواهد شد؛ ما اهل میدان هستیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی که صورت زنده از شبکه‌های مختلف خبری پخش شد تاکید کرد هرچه جنگی که رژیم صهیونیستی به راه انداخته طولانی‌تر شود بحران اسرائیل هم افزایش می‌یابد و مقاومت در میدان پایدار و ثابت‌قدم است و پیروزی از آن حزب‌الله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در سایه ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (سه‌شنبه)‌ درباره تحولات این کشور صحبت کرد.

به گزارش المیادین، شیخ نعیم قاسم در ابتدای سخنانش گفت: همه تلاش می‌کنند تا بر ما فشار بیاورند که بترسیم یا نگران شویم اما ما به آن‌ها می‌گوییم که ما فرزندان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، هرگز نمی‌ترسیم.

وی گفت: ما از فشارهای رژیم اشغالگر، آمریکا و هم‌پیمانانشان که می‌خواهند بر مقاومت فشار بیاورند، نمی‌ترسیم. مقاومت در یک جبهه طولانی قرار دارد که با رژیم اشغالگر مقابله می‌کند.

میراث مستحکم سید حسن نصرالله برای مقاومت باقی است

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: سید حسن نصرالله میراثی مستحکم از مقاومت را که در جبهه‌ای گسترده امتداد می‌یابد، به جا گذاشت.

وی تأکید کرد:‌ طوفان الاقصی حادثه‌ای غیرعادی و استثنایی و آغاز تغییر چهره خاورمیانه است. این رویارویی عظیم و مبارک و مسیر درستی برای تغییر است.

اگر حمایت آمریکا نبود تجاوز اسرائیل ظرف یک ماه متوقف می‌شد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: هدف رژیم اشغالگر پایان دادن کامل به مقاومت و نسل‌کشی ملت فلسطین بود. جنایت‌های این رژیم در طول تاریخ بی‌مانند است. این جنگ نیست، این قتل و کشتن بشریت و ملت‌های آزاده است و همه این‌ها در چارچوب حمایت نامحدود آمریکا بوده است. آمریکا و بخشی از اروپا شریک تمام این اتفاقات است. مقاومت غزه یک مقاومت اسطوره‌ای است که قادر به پایداری بیشتر و بیشتر است. ملت فلسطین شکست نمی‌خورند و شایسته آزادی هستند. اگر حمایت آمریکا نبود تجاوز اسرائیل ظرف یک ماه متوقف می‌شد.

ایران عزم خود را برای پشتیبانی از مقاومت ثابت کرده است

نعیم قاسم تأکید کرد: لبنان هدف قرار گرفته و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که خواهان خاورمیانه جدید است. هدف از جبهه پشتیبانی کمک به غزه و دفاع از لبنان و ملت آن است. جبهه لبنان دشمن را دچار فرسایش کرد و ده‌ها هزار تن از شهرک‌نشینان را از شهرک‌هایشان خارج کرد. تاریخ ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی خطری علیه منطقه و جهان است. اسرائیل به دنبال این است که تمام اطراف خود و کشورهای منطقه و ملت‌های آن را تسلیم سیاست‌های خود کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به عملیات‌های «وعده صادق ۱ و ۲» گفت: ایران خود تصمیم می‌گیرد که چگونه حمایت کند. ایران عزم خود را برای پشتیبانی از مقاومت ثابت کرده است. ایران حمایت بزرگی از فلسطین و مقاومت در لبنان کرد و این باعث افتخار آن است.

چند برابر شهرک‌نشین‌ها را مجبور به فرار از شمال می‌کنیم

وی گفت: جنگ دشمن صهیونیستی علیه ما به اراده و عزم ما برای رویارویی با دشمن لطمه نخواهد زد. شهرک‌های شمال اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های ما هستند. امکانات ما در وضعیت خوبی هستند و اظهارات دشمن درباره آسیب رساندن به امکانات ما کذب است. عملیات ما و درد دشمن به خاطر این حملات افزایش یافته است. نتانیاهو می‌گوید شهرک نشینان شمال را به منازلشان بازمی‌گردانیم اما ما به او می‌گوییم که چند برابر آن‌ها را مجبور به فرار از شمال می‌کنیم.

نعیم قاسم گفت: تلفات نظامی دشمن در شمال زیاد است اما آن را کتمان می‌کند. ما دشمن را در هر مکان و زمانی که براساس طرح نظامی درباره آن تصمیم بگیریم، هدف قرار می‌دهیم.

وی تأکید کرد: یمن توانست تجارت اسرائیل را محدود کند و تحت محاصره قرار دهد و رژیم اشغالگر را با پهپادها تهدید کند. یمن خسارت‌های اقتصادی را به این رژیم وارد کرد. کمک‌های یمن بزرگ است و مقاومت عراق نیز کارهای زیادی به نفع فلسطین انجام داده و می‌دهد.

نتانیاهو نخواهد توانست اهدافش را محقق کند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: نتانیاهو ممکن است بگوید که خواهان جنگ است اما نمی‌تواند اهدافش را محقق کند. هرچه جنگ طولانی شود بحران اسرائیل افزایش می‌یابد. تلاش‌های شما شکست‌ خورده است. فضای مقاومت متعهد و پایبند است و ما شریف‌ترین و بزرگترین‌ انسان‌ها را داریم که دارای عزم و اراده هستند. ما در میدان پایدار و ثابت‌قدم هستیم و فریاد دشمن را خواهید شنید و ان شاءالله پیروز خواهیم شد.

تحرک سیاسی نبیه بری مورد تایید ماست

نعیم قاسم تأکید کرد: ما تحرک سیاسی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تحت عنوان آتش‌بس را تأیید می‌کنیم. قبل از آتش‌بس درباره هیچ چیزی نمی‌شود بحث کرد.

وی گفت: ما به رهبری برادر بزرگمان نبیه بری اعتماد کامل داریم. او در نظر دبیرکل حزب‌الله و در نظر تمام حزب‌الله برادر بزرگتر بوده است. حزب‌الله و جنبش أمل در خوشی و سختی متحد هستند و چه کسی از فرزندان امام موسی صدر جز این انتظار دارد؟

ما اهل میدان هستیم

نعیم قاسم گفت: درگیری زمینی در جنوب شروع شد و در این رویارویی دشمن هیچ پیشروی نکرد. صهیونیست‌ها تعجب می‌کنند که چگونه ارتششان نتوانسته پیشروی کند. همانطور که در ژوئیه ۲۰۰۶ ثابت کردیم ما اهل مقاومت و پایداری هستیم و همانطور که ظرف یک سال نیز ثابت کردیم ما ثابت‌قدم و صبور هستیم.

وی گفت: ما به پیروزی با ثبات مقاومت و صبر شما اطمینان داریم. ما مقاومت خواهیم کرد و اسرائیل سقوط خواهد کرد. تنها راه‌حل برای ما مقاومت و پایداری است. اگر دشمن به جنگ خود ادامه دهد، میدان جنگ را قطعی خواهد کرد و ما اهل میدان هستیم و التماس راه حل نخواهیم کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله گفت: حمله به ضاحیه و جنوب و البقاع و الجبل بسیار دردناک بود. اسرائیل اهداف خود را محقق نخواهد کرد و شکست خواهد خورد.

دشمن متحمل تلفات بزرگ خواهد شد و چه بسا این تلفات مقدمه‌ پایان جنگ باشد

نعیم قاسم افزود: چند متری که دشمن می‌تواند به دست بیاورد هیچ ارزشی ندارد. ما می‌خواهیم با دشمن چه در خط مقدم و چه فراتر از آن درگیر شویم. در میدان ثابت خواهیم کرد که ارتش اسرائیل متحمل تلفات بزرگ خواهد شد و چه بسا این تلفات مقدمه‌ پایان جنگ باشد. ما زمین را زیرپای آن‌ها به لرزه درخواهیم آورد.

انتخاب دبیرکل جدید حزب‌الله بر اساس سازوکارهای سازمانی انجام می‌شود

نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخاب دبیرکل جدید براساس سازوکارهای سازمانی انجام می‌شود و آن را در زمان خود اعلام خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: تمام فرماندهانی که شهید می‌شوند کسانی هستند که جای آن‌ها را بگیرند. در حزب‌الله جای خالی وجود ندارد و این حزب با آمادگی و نظم کامل فعالیت می‌کند.

Share