تداخل ارضی عرصه ۱۵.۵ هکتاری بیمارستان با ایستگاه قطار

یکی به داد گیلان برسد | مواجه اسفبار بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت با یک ابربحران

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان گفت: توسعه درمانگاه بیمارستان رسول اکرم (ص) معطل تراکم تملیکی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین ابراهیمی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین خریداران درمان است، اظهار کرد: بدهی تأمین اجتماعی به طرفین قرارداد همیشه وجود داشته و بدهی به دانشگاه و داروخانه‌های گیلان بخشی از این بدهی‌ها است که تماماً به‌صورت متمرکز پرداخت می‌شود هرچند حجم و زمان پرداخت بدهی‌ها، کوتاه و کمتر شده است.

وی از تداخل ارضی عرصه ۱۵.۵ هکتاری بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با ایستگاه قطار خبر داد و افزود: اصلاح این تغییر کاربری یکی از مطالبات جدی مدیریت درمان و بیمه‌شدگان است که برای تحقق این خواسته تمامی طرفین ملی و استانی درگیر شده‌اند هرچند هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

به گفته ابراهیمی، احداث مجتمع درمانگاهی، احداث اورژانس آنژیو قلب، احداث مجتمع رفاهی، احداث درمانگاه تخصصی درمان و بسیاری از مراکز درمانی، اداری و پشتیبانی در این بخش دیده شده که تداخل اراضی و تملیکی ملک بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با راه‌آهن همه طرح‌های مطالعاتی و اجرایی را متوقف کرده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان با بیان‌ اینکه تنها ۳.۵ هکتار از اراضی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت کاربری درمانی دارد، تصریح کرد: همه باید به کمک درمان استان برسند و این فاجعه و بحران پیش‌آمده را از سر درمان استان بردارند و به داد استان برسند.

ابراهیمی با بیان اینکه نوبت‌گیری در مراکز درمان تأمین اجتماعی با شماره ۴۴۹۵۵ است، گفت: ظرفیت و توان محدود است و فضای فیزیکی کم داریم تا جایی که حدود ۳۰ درصد افرادی که نوبت می‌گرفتند موفق به ویزیت نمی‌شدند و نوبت‌ها می‌سوخت.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید املاکی اعمال جراحی بزرگ نظیر تعویض مفصل انجام می دهد، گفت: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت نیز انجام می دهد اما در این مسیر مشکل خرید پروتز داریم تا نیاز مردم را در حد توان رفع کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه سازه بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت در برنامه کوتاه‌مدت اجرا شد و طی برنامه میان‌مدت هم عملیاتی شد، گفت: این بیمارستان از ۲۰۰ تخت به ۲۳۲ تختخواب تبدیل شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان همچنین از انجام مناقصه بازسازی جهت درمانگاه تامین اجتماعی منجیل پس از ۳۳ سال با اعتبار ۴۳۵ میلیارد ریال و همچنین افزایش ۳۲ تخت به بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت نیز خبر داد.
Share