مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان؛

هیچ نیرویی بدون ضابطه وارد سازمان نمی‌شود | تلاش برای دریافت مجوز ۲۷ تخت آنژیوگرافی

ابراهیمی در توضیح برخی اتهامات وارد شده به وی در خصوص جذب‌های غیرقانونی گفت: بدون وابستگی به کسی روی کار آمده‌ام و هیچ نیرویی بدون ضابطه وارد سازمان نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین ابراهیمی پیش از ظهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیریت درمان استان گیلان به یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر به صورت رسمی در حال خدمات دهی است، گفت: این آمار به علت مهمان‌پذیر بودن استان افزایش پیدا می کند و آمارهای غیر رسمی نشان میدهد که خدمات درمانی به بالغ بر ۲ میلیون نفر در گیلان ارائه می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه تامین اجتماعی یک بیمارستان ملکی در استان در اختیار دارد و در ۱۴ مرکز ارائه خدمت می‌شود، افزود: با تلاش همه همکاران امسال دومین بیمارستان ملکی تامین اجتماعی وارد چرخه درمان می‌شود.

وی در توضیح برخی اتهامات وارد شده به وی در خصوص جذب‌های غیرقانونی گفت: بدون وابستگی به کسی روی کار آمده‌ام و هیچ نیرویی بدون ضابطه وارد سازمان نمی‌شود و اکنون به جز پرسنل تخصصی، حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر پرسنل داریم و همه از بدنه تامین اجتماعی هستند و برخی کدورتها برای این است که عده ای انتظار داشتند بدون ضابطه وارد سازمان شوند.

ابراهیمی در مورد مشکلات سند زمین بیمارستان رسول اکرم با بیان اینکه اجرای پروژه مجتمع رفاهی در بیمارستان رسول اکرم (ص) منوط به دریافت سند این بیمارستان است، عنوان کرد: در حال بستن بودجه سال بعد هستیم که یکی از موارد آن پیگیری اجرای بزرگترین پروژه درمانی کشور در استان است.

وی در ادامه توضیح داد: بیمارستان رسول اکرم به مساحت ۲۲ هکتار در سال ۷۰ خریداری شده است اما تا الان سند آن تهیه نشده و ۱۰ ماه است که به دنبال سند این بیمارستان هستیم.

مدیر درمانی تأمین اجتماعی گیلان گفت: زمین تحت اشغال بیمارستان ۲۰ هکتار است اما این اشغال نشان دهنده مالکیت نیست زیرا در زمان خریداری ۴ پلاک بوده که جمعا ۱۵ هکتار بود و ۵ هکتار فقط سازه‌های بیمارستان در آن قرار دارد و مربوط به اشخاص دیگر است. در حال حاضر هیچ مدعی برای این ۵ هکتار نیست زیرا صاحب آن فوت کرده است و خانواده ایشان در ایران نیستند.

وی افزود: متاسفانه در زمان خرید پولی که برای زمین بیمارستان پرداخت شد معادل ۲۲ هکتار بود اما الان ۱۵ هکتار داریم.

ابراهیمی در مورد پروژه بزرگ مجتمع درمانگاهی در بیمارستان رسول اکرم گفت: این پروژه بزرگترین پروژه درمانی در کشور است.

وی گفت: برای بیمارستان رسول اکرم در نظر داریم که ۱۰۰ تخت دیگر اضافه کنیم که با این افزایش بیمارستان رسول اکرم به نزدیک ۳۰۰ تخت افزایش پیدا می‌کند و به بیمارستان فوق تخصصی تبدیل خواهد شد.

مدیر درمانی تأمین اجتماعی گیلان افزود: در بیمارستان رسول اکرم ۲۰ تخت اورژانس داریم و برای بازسازی اورژانس اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان دریافت کردیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال اخذ مجوز ۲۷ تخت آنژیوگرافی برای استان هستیم، یادآور شد: ساختمان آنژیوگرافی نیازمند سازه است.

مدیر درمان  تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان کومله لنگرود تمام شده و آزمون جذب نیروی انسانی آن نیز برگزار شده است، افزود: با تلاش نماینده لنگرود، ۴۰ درصد سهمیه جذب این بیمارستان به بومیان اختصاص یافته است.

وی افزود: در ابتدای شروع به کارم، بیمارستان کومله پیشرفت ۵۲ درصدی داشت که با تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان، این بیمارستان ۶۴ تختخوابی تکمیل شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه تعرفه پزشکی در بیمارستان‌های دولتی بسیار کم است و همین سبب بی‌انگیزگی پزشکان شده است، افزود: برخی پزشکان با همین تعرفه‌های کم کار خود را به نحوه احسن انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: تیم بازرسی مدیریت درمان برای جلوگیری از تخلفات پزشکان فعال است.

ابراهیمی ادامه داد: داروهایی که در داروخانه تامین اجتماعی ارائه می‌شود از جمله با کیفیت‌ترین داروها هستند.

وی در مورد درمانگاه منجیل نیز گفت: این درمانگاه ۳۰ سال است که در حال احداث اما تا الان به بهره برداری نرسیده و برای بازسازی آن ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ابراهیمی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی لاهیجان سال آینده به بهره برداری می‌رسد، افزود: زمین درمانگاه صومعه سرا نیز خریداری شده و کلنگ آن امسال زده می‌شود.

اضافه شدن ۲۰ پزشک به بیمارستان رسول اکرم

در ادامه جلسه دکتر وکیل زاده سرپرست بیمارستان رسول اکرم گفت: کادر درمان بعد از گذشته دو سال بسیار خسته هستند و متاسفانه هیچ اقدام روانشناسی برای این دوران در کل کشور انجام نشده است.

وی افزود: ضریب اشغال تخت شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد بود و ۲۰ پزشک با ردیف‌هایی که تعریف شده است به بیمارستان رسول اکرم اضافه شده است.

وکیل زاده گفت: در حوزه بستری و عمل جراحی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

Share