جای خالی تدوین استراتژیهای توسعه گردشگری منطبق بر آمایش سرزمین

روایت تصویری از حضور مسافران در گیلان همزمان با آخرین تعطیلات تابستانی

رفع مشکلات زیرساختی استان‌هان‌های گردشگرپذیر مانند گیلان نیازمند تدوین استراتژیهای توسعه گردشگری منطبق بر طرح آمایش سرزمین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهریور امسال (۲ الی ۱۶ ام )فضای مجازی به شکلی کم سابقه پر شده بود از حاشیه حضور مسافران در گیلان – از آستارا تا رودسر جمعیت کثیری کنار خیابان چادر زده و برخی هم به دنبال مکان مناسب برای اقامت بودند، به گفته مسئولان ظرفیت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و بومگردی‌ها پر بوده و البته برخی مسافران نیز گرانی اجاره سوئیت‌ها را دلیل بر اسکان کنار خیابان می‌دانستند!

اما این سوال مطرح است که آیا مدیران استانی و شهری با توجه به چند روز تعطیلی و احتمال ورود این حجم از مسافران، پیش بینی‌های لازم را به عمل آورده بودند؟

آیا نباید همچون تعطیلات نوروز، ستاد خدمات سفر با جدیت بیشتری تشکیل یافته و پیس بینی لازم برای تامین سوخت کافی اندیشیده می شد تا شاهد صف های طولانی مقابل پمپ بنزین نباشیم؟!

قطعا رفع مشکلات زیرساختی استان‌هان‌های گردشگرپذیر مانند گیلان نیازمند تدوین استراتژیهای توسعه گردشگری منطبق بر طرح آمایش سرزمین است و در آنجا باید توسعه و تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی (حمل نقل، اینترنت، مخابرات، و…)، ارائه خدمات مناسب رفاهی، بهداشتی، ایجاد رستوران و مجتمع‌های گردشگری دیده شود.

همچنین در این بین پدیده چادرخوابی مسافران نیز باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد. آسیب شناسی ابعاد دیگر مساله هم بماند برای فرصتی دیگر.

تصاویر زیر متعلق به بوستان ملت رشت است.

عکاس: کمیل فتاحی

Share