مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

راه اندازی رادیو انجمن و سامانه خرید پوشاک مدارس در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از راه اندازی رادیو انجمن برای نخستین بار در این استان خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی سامانه پوشاک واسطه گری حذف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین رمضانی روز پنجشنبه ۲۹ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ایمن سازی و تجهیز زیرساخت های ورزشی مدارس و تقویت زیرساخت های آموزشی انجام شده و گیلان آماده آغاز سال تحصیلی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اهمیت شاداب‌ سازی و تعمیرات مدارس گفت: تعمیرات دیوارها و سقف، رنگ‌آمیزی کلاس‌ها و تعویض نیمکت ها در ۸۷۰ کلاس عملیاتی شد.

رمضانی بیان کرد:  ایمن‌سازی مدارس و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی مدارس از جمله زمین های چمن و سالن های ورزشی و تقویت زیرساخت‌های آموزشی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ مدرسه و بیش از ۱۹ هزار معلم پذیرای ۳۷۷ هزار دانش آموز در گیلان هستند، افزود: ۹۷ درصد دانش آموزان گیلان برای سال تحصیلی جدید در مدارس دولتی و خصوصی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در استان بدون معلم نیست، گفت: تعداد ۱۵۰۰ بازنشسته و تعداد ۱۵۰۰ نو معلم در گیلان جذب شده اند و در سال تحصیلی جدید همکاری خواهند کرد.

رمضانی با اشاره به اینکه از ۲۶ شهریور بازگشایی مدارس شروع شده است، اضافه کرد: بازگشایی مدارس با جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در گیلان در روزهای گذشته انجام شد.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس افزود: تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین انتقال علم و دانش برای دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید قرار دارد و زنگ نماز همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با سخنرانی آیت الله فلاحتی در گیلان نواخته خواهد شد.

رمضانی با اشاره به راه اندازی سامانه پوشاک افزود: در این سامانه خرید و فروش پوشاک مدارس گیلان هدف‌گذاری شده و واسطه گری حذف می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از راه اندازی رادیو انجمن برای نخستین بار در این استان خبر داد و اضافه کرد: این رسانه جهت ارتباط گسترده بین خانواده‌ها، مدارس و دانش آموزان با کمک صدا و سیما در گیلان راه اندازی شده است.

رمضانی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های ورزشی مدارس گیلان بیان کرد: بیش از ۶۰ زمین چمن و ۱۲ زمین والیبال ساحلی در گیلان وجود دارد که این آمارها در سه سال گذشته به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید.

وی در پاسخ به اینکه میزان رغبت گیلانیان به ادامه تحصیل در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی چه تغییری داشته، گفت: برخی از مدارس دولتی در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی به مراتب بهتر هستند.

رمضانی رتبه بندی مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی را لازم دانست و گفت: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه مشارکت‌های آموزش و پرورش از کم و کیف مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی باخبر و در انتخاب مدرسه مورد نظر بهره‌مند شوند.

Share