ارتقاء فرهنگ مستلزم اجرای برنامه های علمی و آموزشی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار امروز در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش گیلان با تأکید برمشارکت هرچه بیشتر آحاد مردم در طرحهای آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت : ارتقاء فرهنگ مستلزم اجرای برنامه های علمی و آموزشی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار امروز در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش گیلان با تأکید برمشارکت هرچه بیشتر آحاد مردم در طرحهای آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت : ارتقاء فرهنگ مستلزم اجرای برنامه های علمی و آموزشی است و این مهم بدون مشارکت مردم برای بهره گیری از برنامه ها و نقش آفرینی درروند ارتقاء امکانات آموزش میسر نخواهد شد .
دکتر محمد علی نجفی همچنین برضرورت حمایت از روند اجرای طرحهای هجرت و ارودوهای جهادی در فصل تابستان تأکید کرد و گفت :حضور اجتماعی دانش آموزان در کمک رسانی به مردم در شهرها و روستاها بویژه مناطق محروم بسیار مهم است و سعی می کنیم از این امر حمایت های بیشتری داشته باشیم .
دکتر نجفی با تأکید براینکه اعتبارات دولتی محدود است گفت : در کنار حضور بخش دولتی باید تلاش شود مشارکت مردم را در ساخت مساجد و مدارس پررنگ تر کنیم و یک عزم جهادی و بسیج مردمی در این امر بوجود بیاید .
رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان در ادامه آموزش فراگیر مفاهیم قرآنی در دوره های ابتدای مدارس را گامی مهم در جهت مأنوس کردن جامعه با قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد : اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید مستلزم برپایی دروه های آموزش برای مدیران و آموزگاران قرآن مدارس ابتدایی است .
استاندار گیلان در پایان با اشاره به در پیش بودن روزجهانی قدس به لزوم حضور پرشور مردم گیلان در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود :در حملات وحشیانه به مردم غزه ، فرزندان کوچک ما و زنان ومردان بی دفاع به شهادت میرسند.
وی افزود :همه ما بایستی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری پرشور و گسترده داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست از تهیه و تدوین کتاب حقوق شهروندی پیش دبستانی در استان خبرداد و افزود : گیلان نخستین استان کشور است که آموزش حقوق شهروندی را بطور نمونه در مراکز پیش دبستانی آغاز می کند .
مهدی حاجتی همچنین از سفر وزیر آموزش و پرورش به گیلان در نهم مرداد ماه امسال خبرداد و گفت : فانی در مراسم سالگرد معلم فداکار گیلانی در شهرستان شفت شرکت خواهد کرد .
دیدگاه