رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از کیفیت نسبی مناسبی برخوردارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه، گفت: تحول در فضای آموزشی نخستین موضوع سند تعالی دانشگاه است که بر این اساس تغییر از رویکرد آموزش حافظه محور به مهارت محور دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان عصر روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران اظهار کرد: حضور خبرنگاران در میدان جنگ نرم و صحنه‌های میدان جنگ آنان را به سمبل صداقت و جسارت در جامعه تبدیل کرده‌ است.

وی با اشاره به سوره قلم (ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ ) اظهار داشت: صحبت از خبرنگار، سخن از تاثیر قلم و نشان دهنده جایگاه والای آن و نویسندگی در فرهنگ اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه صحبت از خبرنگار، سخن از تاثیر قلم و نشان دهنده جایگاه والای این حرفه پرخطر است گفت: تکریم و ارتباط با خبرنگاران باید به عنوان فرهنگ عمومی در دانشگاه تبدیل شود.

ملکی چوبری ادامه داد: خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند که ما به این رسالت دشوار آنان ادای احترام کرده و قدردان همه خبرنگاران فعال در عرصه اطلاع‌رسانی هستیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه سند تحول و تعالی دانشگاه مبتنی بر اسناد بالادستی است گفت: عملکرد این دانشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و برنامه پنج‌ساله در دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۱۴۰۵ تعیین شده است.

وی افزود: در سند تحول و تعالی دانشگاه پنج جهش مبتنی بر برنامه و ماموریت تعیین شده که تحول در فضای آموزشی نخستین مورد سند تعالی دانشگاه است و جهش در حوزه پژوهش با رویکرد حل مساله، حرکت از سمت درآمدهای شهریه به سمت درآمدهای غیر شهریه، حرکت از ناکارآمدی فرهنگی به سمت کارآمدی فرهنگی و جهش در توسعه کیفی دانشگاه از دیگر بخش‌های جهش‌های دانشگاه آزاد است.

ملکی چوبری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا مطرح است، در ادامه با اشاره به تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد دانشگاهی این دانشگاه، گفت: ۴۰ درصد بار آموزش عالی استان بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بیان کرد: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از کیفیت نسبی مناسبی برخوردارند از این رو ادغام و تجمیع واحدهای دانشگاهی مطرح نیست و به دنبال توسعه کیفی آن‌ها هستیم.

ملکی چوبری در ادامه با تشریح ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ۷۰۰ عضو هیات علمی و نخبگانی دارد، ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزء یک و ۲ درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

Share