محمد رهبری عضو تیم ملی شمشیربازی؛

داوران شمشیر بازی لابی می‌کنند و زندگی ورزشکاران برای‌شان ارزش ندارد

محمد رهبری ملی‌پوش شمشیربازی ایران گفت: داوران شمشیربازی لابی می‌کنند و پول می‌گیرند و زندگی ورزشکاران برایشان ارزش ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رهبری ملی‌پوش تیم شمشیربازی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک و کسب عنوان چهارمی تیمی اظهار کرد: شمشیر بازی چون ورزش رکوردی نیست، هیچ‌وقت نمی‌توانید بگویید که شکست خواهید خورد یا خواهید برد و از قبل مسئولین کمیته ملی المپیک می‌گفتند شما مدال المپیک نمی‌گیرد و بار روانی خیلی زیادی روی ما قرار دادند. در حالی که ما تمام این تیم‌ها را شکست داده بودیم.

رهبری با اشاره به مسابقات شمشیربازی المپیک گفت: تمام هدف ما این بود پله پله تمام تیم‌ها را شکست دهیم، تیم آمریکا، رتبه‌بندی ۲ دنیا است و ما توانستیم آن‌ها را شکست دادیم. کار بزرگی انجام شد ولی به چشم کسی نیامد. بازیکن تیم ملی شمشیربازی با اشاره به المپیک ژاپن گفت: المپیک گذشته در مقابل ایتالیا ۴۵ بر ۴۶ ما را بازنده کردند و آن داور مادام‌العمر محروم شد و این دوره هم کاری کردند که این حسرت برای ما باقی ماند و در ۵ ضربه آخر ۲ امتیاز ۱۰۰ درصد ما را به حریف دادند.

رهبری با اشاره به بازی با مجارستان گفت: داوران هم این انتظار را نداشتند که ما اینقدر خوب بازی کنیم و واقعاً مثل روز روشن است و کسی که قوانین شمشیر بازی را بداند متوجه خواهد شد و مثل این است که در روز بگویید شب است.
ملی‌پوش شمشیر بازی کاروان ایران اعتراض را بی‌فایده دانست و افزود: ما تا جایی که می‌توانستیم اعتراض‌مان را انجام دادیم و ممکن است این داور محروم شود، البته این فایده‌ای برای ما ندارد و این زندگی ورزشکاران را نابود می‌کند و ما ۱۷ سال برای این ورزش تلاش کرده ایم.
وی داوری شمشیر بازی دنیا را مافیایی دانست و گفت: داوران شمشیر بازی لابی می‌کنند و مافیا دارند و پول می‌گیرند و زندگی ورزشکاران برای‌شان ارزش ندارد.
محمد رهبری با بیان اینکه بازی با مجارستان باید ۵۰ بر ۳۵ به نفع ما می‌شد گفت: انگار با ما خصومت شخصی داشتند و حتی مردم هم نمی‌گویند که اینها با ناداوری باختند.
وی‌با اشاره به سختی‌های ورزش حرفه‌ای گفت: ما از خوشی‌های زندگی گذشتیم و از تفریحات زندگی‌مان گذشتیم گاهی شب‌ها از درد نمی‌توانیم بخوابیم و در نهایت مدال مهم است که دیده می‌شود.
بازیکن تیم ملی با اشاره به لابی‌گری در بازی با فرانسه گفت: از قبل فکر می‌کنم مدال‌ها را برای تیم‌ها کنار گذاشته بودند و فرانسه در کشورش می‌خواست که حتما مدال بگیرید و داور جرات نداشت صحنه را به نفع ما بگیرد و موقع ویدئو چک با ترس و لرز برای چک کردن میرفت.
محمد رهبری با اشاره به ارزش و اهمیت مدال در این المپیک گفت: در ورزش ما فرقی بین چهارم و چهلم در المپیک ندارد و تیم‌های دیگر به ازای هر بازیکن یک مربی وجود داشت.
وی داشتن کرسی در فدراسیون‌های بین‌المللی را پر اهمیت دانست وافزود: ما نیاز داریم در کرسی‌های بین المللی سکو داشته باشیم و مطمئنا داور به خودش اجازه نمی‌دهد به راحتی سر تیم ما بریده شود. خیلی راحت دو دوره پشت هم حق شمشیر بازی ما خورده شده است.
Share