با کسب مقام پنجم تیمی به همراه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر:

شمشیرباز گیلانی مسافر المپیک توکیو شد

شمشیرباز گیلانی با کسب مقام پنجم تیمی به همراه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان جواز حضور در رقابت‌های المپیک توکیو را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رهبری عضو گیلانی تیم ملی اسلحه سابر کشورمان در رقابت‌های تیمی جام جهانی اسلحه سابر لهستان با کسب مقام پنجمی این رقابت‌ها به المپیک توکیو راه یافت.

تیم ملی کشورمان در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده و در دور دوم مقابل تیم ملی ژاپن با نتیجه ۴۵ بر ۲۸ به برتری رسید؛ سابریست‌های کشورمان در مرحله یک‌چهارم پایانی به مصاف آلمان رفتند و مقابل رقیب قدر اروپایی با نتیجه ۴۵ بر ۳۵ تن به شکست دادند.

شمشیربازان کشورمان در جدول پنجم تا هشتمی به مصاف چین رفته و با پیروزی ۴۵ بر ۳۸ مقابل رقیب آسیایی به دیدار پنجم و ششمی راه یافتند، تیم ملی کشورمان در این مرحله با پیروزی ۴۵ بر ۳۴ مقابل تیم قدرتمند مجارستان در مکان پنجم جام جهانی ایستاد.

با توجه به پیروزی مقابل مجارستان (تیم دوم رنکینگ جهانی) و تیمهای ژاپن و چین تعقیب‌کننده ایران در قاره آسیا، سابریست‌های کشورمان با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاک‌دامن، محمد رهبری و محمد فتوحی و هدایت پیمان فخری به‌عنوان تیم اول قاره آسیا در رنکینگ جهانی برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی با  چهار ورزشکار موفق به کسب سهمیه تیمی المپیک توکیو شدند.

مجتبی عابدینی، علی پاک‌دامن و محمد رهبری علاوه بر کسب سهمیه تیمی رقابت‌های المپیک توکیو موفق به کسب سهمیه انفرادی این آوردگاه بزرگ شده و بدین‌سان شمشیرباز گیلانی دو سهمیه المپیک را کسب کرده است.

به گزارش فارس، آرمین هادی پور تکواندوکار گیلانی تیم ملی کشورمان پیش‌ازاین موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شده است؛ سارا بهمنیار در رشته کاراته و نازنین ملایی در رشته روئینگ دو ورزشکار دیگری گیلانی هستند که در آستانه کسب سهمیه المپیک توکیو قرار دارند.

Share