فرمانده سپاه ناحیه آستارا خبر داد؛

اجرای طرح انسداد مرز ایران و جمهوری آذربایجان توسط سپاه آستارا

سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا از اجرای طرح انسداد مرز ایران و جمهوری آذربایجان توسط بسیج سازندگی و گروه های جهادی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده سپاه ناحیه آستارا از اجرای طرح انسداد مرز ایران و جمهوری آذربایجان توسط بسیج سازندگی و گروه های جهادی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی گفت: این انسداد مرز با همکاری مرزبانی به طول چهار کیلومتر انجام شده است و تا پایان سال جاری هم حدود هفت کیلومتر از این مرز در منطقه حیران و ونه‌بین انسداد خواهد شد.

قنبری با اشاره به اینکه برنامه های این هفته با شعار همه با هم بسیج خدمت‌رسانی اجرا می شود، اضافه کرد:کار جهادی و انقلابی برای سامان بخشی به امور نیاز است و با روحیه جهادی کار پیش می رود و ترویج فرهنگ جهاد وظیفه رسانه هاست.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۵۰گروه جهادی در سطح سپاه با اقشار و پایگاه ها فعالیت می کنند و اوج فعالیت این گروه ها را در ایام کرونا و جریان سیل اخیر شاهد بودیم.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا ادامه داد: این گروه ها وابسته به ساختار و سازمان خاصی نیستند و از ظرفیت جوانان انقلابی و نخبه در قالب شورای جهادی استفاده کردیم و در سال گذشته ۱۵ مسکن برای محرومان ساخته شد.

وی با بیان‌اینکه امسال ساخت ۱۰ واحد مسکن در دست اقدام است، گفت: در زمینه آبخیزداری برای جلوگیری از رانش کوه و سیل با همکاری منابع طبیعی با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به گابیون بندی در بخش لوندویل انجام شد.

قنبری افزود: پارسال نسبت به تامین آب شرب و بهداشتی ۱۹ روستا در لوندویل اقدام شد و امسال با هدف گذاری انجام شده برای تامین آب شرب تعدادی از روستاهای بخش مرکزی با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) اقدام خواهد شد.

فرمانده سپاه آستارا تسهیلات اقتصاد مقاومتی را در سال گذشته شش میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال بیش تر از این میزان جذب اعتبار خواهیم داشت و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی، اهدای سه سری جهیزیه برای نوعروسان، ویزیت رایگان در کانرود، افتتاح پرورش طیور محلی با تولید یکهزار قطعه، افتتاح کارگاه خیاطی با اشتغال ۱۰ نفر، افتتاح یک واحد دامداری و ۲واحد مسکن مددجویی از جمله برنامه های هفته بسیج سازندگی در سال جاری است.

Share