۵ نکته سئویی مهم برای سایت های تازه تاسیس
در این مقاله به نکات سئویی مهم برای سایتهای تازه تاسیس اعم از داشتتن استراتژِی، پیاده سازی درست سئو تکنیکال، عدم تقلید از رقبا و… پرداختیم.
یکی از دغدغه های اصلی افرادی که به تازگی سایتی را طراحی کرده و یا سایت تازه تاسیس برای انجام سئو دارند، این است که چطور شروع کنیم؟ چه کارهایی را باید انجام داد تا از همین ابتدا پیش گوگل محبوب واقع شویم؟ استراتژی درست به چه صورت است؟ ما در این مقاله قصد داریم ۵ نکته خیلی مهم برای سئو سایت های تازه تاسیس را به زبان ساده بیان کنیم. که با بکارگیری درست و اصولی آنها در کسب و کار خود میتوانید به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کنید.
لوکال سئو
اگر پروژه یا کسب و کاری دارید که افراد به صورت حضوری به شما مراجعه میکنند، مانند رستوران یا بیمه حتما باید لوکیشن کسب و کارتون را در گوگل مپ ثبت نمایید، و روی آن لوکال سئو یا سئو محلی انجام بدید. به زبان ساده سئو محلی یعنی اقداماتی که سبب رتبه گرفتن سایت در یک منطقه جغراقیایی خاص می شود.
همچنین می تونید لوکیشن خود را در سایت های دایرکتوری مانند: کتاب اول، آگهی چی، آگهی ۲۴ و… پس از ثبت نام درج نمایید. که این امر سبب می شود، با سرچ اسم برندتون و یا کیورد های مربوط به موقعیتی که شما هستید گوگل شما را در بین نتایج معرفی کند. مانند بهترین رستوران های کرج
استراتژی سئو
درحال حاضر اکثر کسب وکارهای اینترنتی در بستر وب به صورت بی هدف صرفا مقالاتی در سایت خود منتشر می کنند بدون اینکه هدف و یا استراتژی از این عمل داشته باشند.
در حالی که شما برای پیشرفت و موفقیت در سئو باید از استراتژی درست استفاده کنید. که این استراتژی در قدم اول شامل تحقیق کلمه کلیدی و تحلیل رقبا میشود. تا بدونید هر صفحه در سایت با چه هدفی و چه کیوردی باید ساخته شود.
نکته مهمی که در بحث استراتژی سئو وجود دارد این است، که اولویت با کیوردهای لانگ تیل میباشد. مثلا به جای سئو کلمه کفش ورزشی میتونید روی کلمه کفش نایک مناسب پیاده روی کار کنید.
سئوی تکنیکال
نکته مهم دیگر در بحث سئوی سایتهای تازه تاسیس، پیاده سازی درست سئوی تکنیکال میباشد. زیرا سایت شما باید به درستی برای کاربر و رباتهای گوگل قابل دسترسی باشد.
به طوری که برای کاربر باید با سرعت مناسبی روی مروگرش بارگزاری شود. و بات گوگل نیز به صفحات وب سایت شما که محتوا داخلش وجود دارد، دسترسی داشته باشد.
فعالیت مستمر
اگر شما هم جزو افرادی هستید که یک روز به دلیل داشتن انرژی وقت زیادی را برای سایت خود صرف کرده، و تعداد زیادی محتوا را آپلود می کنید. و بعد مدت زمان زیادی فعالیت روی وبسایت خود ندارید. باید بدانید که سئو یک پروسه است، و شبیه به دوو ماراتون میباشد. و برد با کسایی است، که به صورت مستمر بر روی سئوی وبسایتشون کار میکنند.
عدم تقلید از رقبا
یکی از اقداماتی که اشخاص در زمان تاسیس سایت خود و یا پروژههای تازه تاسیسی که قبول میکنند مرتکب میشوند، مقایسه خود با سایتهای بزرگی که دربستر وب وجود دارد همانند دیجی کالا میباشد. همین امر سبب می شود، تا صفحه اصلی، دسته بندی و به طور کلی تمامی بخشهای سایت خود را شبیه به آن کنند.
در حالی که استراتژی برای سایتهای تازه تاسیس کاملا متفاوت میباشد. به طوری که مثلا برای افزایش ترافیک می تونیم به سراغ موضوعات نیچ بریم. همچنین برای تولید محتوا و محصولات خود از کیوردهای لانگ تیل بهره بگیریم.
تولید محتوای مناسب و مستمر:
یکی از مهم ترین کارها برای سایت های تازه تاسیس انتشار محتواهای کاربر پسند و به روز می باشد. البته این موضوع نیازمند داشتن یک استراتژی محتوایی کامل می باشد. همچنین باید نکات مهم در بحث سئو محتوا را فرا بگیرید تا محتواهای منتشر شده در سایت شما هم برای کاربران و هم برای ربات های گوگل خوانا و مناسب باشد.
نتیجه گیری
در این مقاله به نکات سئویی مهم برای سایتهای تازه تاسیس اعم از داشتتن استراتژِی، پیاده سازی درست سئو تکنیکال، عدم تقلید از رقبا و… پرداختیم.
همچنین یاد گرفتیم که اگر کسب و کار ما طوری است، که افراد باید به صورت حضوری به ما مراجعه کنند، مانند رستوران، آرایشگاه و… باید لوکیشن و موقعیت خود را در گوگل مپ ثبت نماییم.
لطفا توجه داشته باشید که سئو زمان بر است، و باید به طور مستمر و منظم فعالیت داشته باشید، تا به نتیجه دلخواه برای سایت خود برسید. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که یک روز تعداد زیادی محتوا در سایت خود منتشر کرده، و بعد به مدت چند روز به طور کامل فعالیت روی وبسایت ندارید، آگاه باشید که در این مسیر کسی برنده است، که به طور منظم و مستمر فعایت میکند.
در آخر یاد گرفتیم برای اینکه در سایتهای تازه تاسیس سریع تر به ورودی و ترافیک برای سایتمان برسیم، سراغ موضوعات نیچ و کیوردهای لانگ تیل برویم.
دیدگاه