خلیلی: نمایندگان مجلس نباید فقط به حوزه انتخابیه خود نظر داشته باشند

انتقاد رئیس شورای قضایی گیلان از اجرایی نشدن یکپارچه‌سازی شالیزارها

نشست مجمع نمایندگان گیلان با حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان و تعدادی از مسئولان قضایی استان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اهمیت و نقش رسانه در دنیای کنونی و استفاده ابزاری دشمنان از این فرصت برای تبلیغات سوء علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما در تبیین دستاوردها و اقدامات مثبت و عملکرد نظام اسلامی در فضای مجازی نتوانستیم به خوبی عمل نماییم.

وی با استناد به گفتار شهید مطهری در این خصوص که آیا نمایندگی مجلس حق است یا تکلیف؟ گفت: کسی که بدون توجه به درد و مشکلات مردم و ایجاد راهکار برای برون رفت مشکلات صرفا به منافع و امتیازات برای خود و دوستان خود فکر می‌کند، این شخص نمایندگی مجلس را حق می‌پندارد در حالی که نمایندگی مجلس تکلیف است؛ تکلیف برای دردمندی و رفع مشکلات و معضلات مردم.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر اینکه تمام اولویت‌های استان را باید با نگاه واحد در نظر بگیریم، تصریح کرد: نمایندگان مجلس نباید فقط به حوزه انتخابیه خود نظر داشته باشند بلکه باید با دید و نگاهی جامع، مصلحت و آینده استان را لحاظ کرده و در نتیجه مطالبات آنان نیز در همین راستا باشد.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن کامل یکپارچه‌سازی شالیزارهای برنج افزود: ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار برنج در استان گیلان وجود دارد که به دلیل‌عدم یکپارچه‌سازی از آب کافی برای کاشت برخوردار نبوده و مصرف سم و کود آنان نیز امسال حدود ۱۱۷ درصد افزایش داشته و علاوه بر این اجرت کارگر و سایر هزینه‌های کشاورزان باعث می‌شود قیمت تمام شده برنج افزایش زیادی داشته باشد.

این مقام ارشد قضایی به نمایندگان مجلس توصیه کرد: ابتدا شناخت خود را به استان گیلان در حوزه‌های مختلف بالا برده و سپس اولویت‌های آن را مشخص نمایند و در همان راستا اقدام نمایند و نیز سازمان‌های متولی را ملزم نمایند تا به تکالیف خود در این امور عمل کنند.

وی در پایان یادآور شد: نمایندگان مجلس باید گروهی علمی و پژوهشی در استان داشته باشند تا با حضور اساتید و نخبگان استان مشکلات و اولویت‌ها و سایر مسایل استانی را شناسایی نموده و برای رسیدگی و مطالبه‌گری در اختیار نمایندگان قرار دهند.

Share