مهمترین نکات برای استفاده بهتر از شیشه شیر

از میان وسایل با اهمیت سیسمونی نوزاد بخصوص در بخش تغذیه ای باید به شیشه شیر اشاره کرد که قرار است ماه ها مهمترین نیاز کودک یعنی شیر را چه شیرخشک باشد چه شیر مادر بدین وسیله به شکلی راحت به او انتقال دهد . اما قبل از این که وارد بحث اصلی یعنی درست ترین شکل استفاده از آن شویم باید چند نکته مقدم تر را بازگو کنیم که مربوط به روند خریداری است .

از میان وسایل با اهمیت سیسمونی نوزاد بخصوص در بخش تغذیه ای باید به شیشه شیر اشاره کرد که قرار است ماه ها مهمترین نیاز کودک یعنی شیر را چه شیرخشک باشد چه شیر مادر بدین وسیله به شکلی راحت به او انتقال دهد . اما قبل از این که وارد بحث اصلی یعنی درست ترین شکل استفاده از آن شویم باید چند نکته مقدم تر را بازگو کنیم که مربوط به روند خریداری است .

اولین مورد انتخاب بهترین شیشه شیر است که مقدم بر همه چیز است اگر شما توجه ویژه ای به خرید وسایل سیسمونی فرزندتان دارید همانطور که قریب به اتفاق والدین این زمانه بدین شکل هستند یعنی تعداد فرزند کم شده ولی توجه به او چندین برابر پس میخواهید در این مورد که اتفاقا کالای خیلی تاثیرگذاری هم هست یک انتخاب ایده آل داشته باشید پس سراغ مارکهای امتحان پس داده ای نظیر اونت یا دکتربراون می روید چرا که پیش از شما میلیون ها نفر از کیفیت شیشه شیر این شرکتها در اقصی نقاط دنیا خشنود بوده اند و آنرا به دیگران توصیه کرده اند پس با خیال راحت میتوانید یک مدل البته اورجینال از این برندها را برگزینید که خوشبختانه در بازارهای سیسمونی فروشی کشور ما هم یافت می شوند البته خرید آنلاین از سایتهای معتبر برای شما راحتتر خواهد بود .

عکس لوازم بچگانه

البته در اینجا هم باید به نکات ریزی همچون سایز سرشیشه که برای هر سنی یک شماره مخصوص دارد همچنین جنس بدنه که پلاستیکی میخواهید یا پیرکس توجه کنید این مورد یکی از دوراهی های مهم هست که بهتر است زیاد روی آن مانور ندهید چون هر دو جنس مزایا معایب خود را دارند حجم مخزن شیر هم که امری واضح است که باید در نظر بگیرید یعنی انتخاب بهترین شیشه شیر متناسب با سن و نیازهای فرزند شما به انتخاب درست والدین برمیگردد . امروزه سازنده ها سرشیشه شبیه سینه را میشود گفت همه شان در سبد محصولاتشان دارند بخصوص فیلیپس اونت که پیشرو در این خصوص بود با استقبالی هم که بازارهای سیسمونی از سری نچرال آن نشان دادند بقیه رقبا هم مجاب شدند که به این سمت حرکت داشته باشند  پس اگر آنتی کولیک بودن نیاز مهم شما نیست از همین مدلهای فرم سینه بخرید که بهترین نمونه حال حاضر بازار است و فیلیپس اونت هم بهترین مارک برای این شکل است اما اگر ضدنفخ بودن برایتان اولویت بالاتری دارد باید از انواعی که سوپاپ دارد داخل مخزن شیشه شیر تهیه کنید که دکتر براون معروفترین سازنده آن است دیگر شرکتها هم با الگوبرداری از آن این سیستم را درون شیشه هایشان تعبیه کرده اند بطوریکه اونت هم یک نمونه خیلی موفق به همین شکل با نام آنتی کولیک به مغازه های سیسمونی فروشی ارائه داده است .

وقتی به جمع بندی در خصوص خرید شیشه شیر رسیدید حالا میتوانید نمونه یک عددی آنرا برگزینید یا همان ابتدا سایزهای مختلف را تهیه کنید که بعدا بکار شما و بچه خواهد آمد (حتی برخی همراهشان پستانک هم دارند) چون به مرور هم حجم شیر خوردن در هر وعده شیردهی زیاد تر میشود هم نیاز به خروجی بیشتری از سرشیشه نیاز است . توصیه ما این است که در کنار شیشه شیر یک برس فرچه شیشه شور هم تهیه کنید چون ابزار خیلی مهمی برای تمیز کردن پس از وعده های غذایی است اگر بخواهید یک سیسمونی لاکچری تری داشته باشید باید دستگاه گرم کن همچنین استریلایزر را نیز خریداری کنید که اینها هم مستقیم به شیشه نوزاد مربوط هستند سعی کنید اینها با مارک شیشه شیر تان از یک برند باشد مثلا” اگر شیشه را از اونت خریدید فرچه و دستگاه استریل را از همان تهیه کنید چون با هم سازگارتر هستند البته که الزامی نیست ولی بهتر است . اگر جنس بدنه را پیرکس برگزیدید بهتر است یک کاور هم برای بدنه تهیه کنید چون برای گلس خوب است که همراه با کاور باشد . یک مورد خیلی مهم در پروسه خرید هم که باید به شما گوشزد کنیم البته که خودتان برآن واقفید توجه به تاریخ تولید انقضا محصول هست که موضوع خیلی مهمی هست اگر حتی تاریخ گذشته نباشد هم سعی نکنید برای سیسمونی نوزاد خود اجناس قدیمی حتی به بهای قیمت مناسبتر تهیه کنید چون از تکنولوژی روز بی بهره می مانید ضمنا ماندن چند ساله یک کالای سیسمونی در انبارها بخصوص اگر شرایط نگهداری خوبی نداشته باشد امر جالبی نیست بعنوان نمونه شیشه شیر ی که مدتها در معرض گرما و دمای نامطلوب باشد زرد می شود بخصوص از قسمت سرشیشه.

حالا که یک شیشه خوب مثلا” از مارک فیلیپس اونت گرفته اید بهتر است در درجه اول دفترچه راهنمای محصول را خوب مطالعه کنید چراکه بهترین راهنما برای استفاده درست از هر وسیله ای را سازنده آن به شما می گوید .

اگر شما چند شیشه شیر در سیسمونی داشته باشید و به تناوب از آنها استفاده کنید دیرتر خراب می شوند و این روش بهتر است که هر روز چندین نوبت از یک شیشه استفاده کنید .

مغازه وسایل نوزادی

به زمان مجاز استفاده از وسایل کودکتان توجه کنید خوب برخی تایم مشخصی ندارند مثل صندلی ماشین یا تخت کمد اما بعضی دیگر همچون پستانک یا شیشه مدت مجاز دارند که به احتمال خیلی زیاد در دفترچه محصول برایتان عنوان شده بعنوان مثال برند اونت می گوید سرشیشه اش سه ماه یکبار باید عوض شود یا پستانک هرماه البته خود شیشه شیر جنس بدنه هم در این موضوع اثرگذار است اگر بدنه گلس باشد شما میتوانید مدت بیشتری از آن بهره ببرید البته باز هم سر شیشه همان تایم مشخص را داراست .

پس از هر نوبت شیر دهی بهتر است نسبت به تمیز کردن شیشه بچه اقدام کنید چون هر چه بماند احتمال بوگرفتگی یا رسوب بیشتر می شود شستنش نیز سخت تر اگر هم طبق توصیه قبلی برس شیشه شیر گرفته باشید شستش آسانتری در پیش خواهید داشت .

یکی از وسایل سیسمونی مرتبط با شیشه نوزاد که جلوتر فراموش کردیم برایتان نام ببریم خشک کن یا ابچکان هست که پس از مرحله شستشو حسابی بکارتان می آید در نظم دهی به نگهداری البته فقط مادرانی که لیست سیسمونی خیلی پروپیمان و مدرنی دارند این وسیله را تهیه می کنند.

اگر حس کردید شیشه شیر فرزندتان با شستشوی ساده به کاملی پاک نگردیده حتما استریلازیسیون را جدی بگیرید و انجام دهید اگر دستگاه استریل خوب مثل اونت داشته باشید که عالیست اگر هم نداشتید میتوانید از آب جوش استفاده کنید . پس از خرید از مغازه یا سایت اینترنتی سیسمونی پیش از اولین استفاده که باید حتما” استریل کنید این موضوع در کاتالوگ قید شده .

مهمترین بخش شیشه سری آن است که در دهان کودک قرار می گیرد هم باید تمیز باشد هم به تناسب سن بچه خروجی شیر مناسبی برایش فراهم کند شما بهترین کسی هستید که با مطالعه جدول راهنمای انتخاب سر شیشه و مشاهده خود از نحوه شیر خوردن بچه به زمان مناسب برای تعویض سایز آن اقدام کنید . خلاصه که سیسمونی پر است از کالاهای ریز و درشت مهم و آپشنی که باید برای هرکدامشان تسلط نسبی در خرید و استفاده داشته باشید تا بتوانید بیشترین بهره را از آنها برای خود و فرزندتان ببرید.

Share