مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

پهلوگیری اولین کشتی حامل مواد سوختی در مجتمع بندری انزلی+ ویدئو

حمیدرضا آبایی درباره پهلوگیری یک فروند کشتی حامل مواد سوختی در اسکله‌های دلفین انزلی، گفت: با توجه لزوم فعالیت چند بعدی در مجتمع بندری انزلی، ترانزیت مواد سوختی در دستور این اداره کل قرار گرفت و اولین کشتی حامل مواد سوختی از کشور ترکمنستان در اسکله دلفین پهلودهی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک فروند کشتی حامل ۲۴۰۰ تن مشتقات نفت سفید در اسکله‌های دلفین مجتمع بندری انزلی پهلوگیری کرد.

حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان درباره پهلوگیری یک فروند کشتی حامل مواد سوختی در اسکله‌های دلفین انزلی، گفت: با توجه لزوم فعالیت چند بعدی در مجتمع بندری انزلی، ترانزیت مواد سوختی در دستور این اداره کل قرار گرفت و اولین کشتی حامل مواد سوختی از کشور ترکمنستان در اسکله دلفین پهلودهی شد.

وی افزود: این کشتی حامل ۲۴۰۰ تن مشتقات نفت سفید است که امیدواریم با هماهنگی انجام شده بتوانیم حمل کالاهای ترانزیتی نفتی را با جدیت ادامه دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: مجتمع بندری انزلی بدنبال آن است تا در ماه‌های آتی ۵۰ هزار تن از این کالا را در این بندر تخلیه کند.

مجتمع بندری انزلی دارای ۲ پست اسکله دلفین است که این اسکله‌ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی احداث شده و برای پذیریش کلیه کالاهای فله مایع خصوصا مواد سوختی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و اکنون با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر است.

Share